• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    Repost od sousedů

    Spalovacím motorům odzvoněno. Koncern vyrábějící užitkové vozy Opel, Peugeot a Citroën bude nabízet jen čistě elektrický pohon - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/spalovacim-motorum-odzvoneno-koncern-vyrabejici-uzitkove-vozy-opel-peugeot-a-citroen-bude-nabizet-jen-ciste-elektricky-pohon/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Odemčeno:
    Do měsíce stát spustí největší dotace na elektroauta. Vedle firem o ně mohou žádat i živnostníci | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67019970-1228mp-b14ffb6327ce79e
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tohle je přesně výstižnej popis toho, proč je ve stávající podobě FSD reálně k ničemu.

    Tesla fans start to doubt Elon Musk after latest price hike for FSD full self-driving tech | Fortune
    https://fortune.com/2022/01/10/tesla-fans-unhappy-fsd-full-self-driving-price-hike-elon-musk/?utm_campaign=fortunemagazine&xid=soc_socialflow_facebook_FORTUNE&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbclid=IwAR2QBtE3wEO9pvqIRmBSdH3tRETiyD3fRsz5yPioMhKZJrA6tMaozHltRvw

    "Admitting he lost confidence that Musk would soon solve autonomous driving, Russell said FSD did not make his daily drive more comfortable and found it offered little to no value beyond the novelty of showing off the feature to others.

    “I don’t use it when I’m driving, just because I’ve gotten so frustrated with the amount of disengagements—it’s kind of like you’re watching a teen driver,” he told his YouTube viewers. “It’s cool to try as an experiment, but when I’m getting somewhere and I’m late and it’s pouring rain, I don’t want to deal with it doing something dumb and then me having to correct it.”

    Not exactly the kind of ringing endorsement from the self-described “world’s biggest Tesla fan boy” at a time when customers are being asked to dig even deeper into their pocket for Musk's signature feature."
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hlasim ze som videl na sidlisti u rodicov od zeny zaparkovane bmw iX, ziadna nabijecka z baraku natiahnuta nebola, lebo parkoval dost daleko, odhadom tak 50m od domu, to sa odvazil v tych nocnych mrazoch co?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Editor je buďto petrolhead a nebo naopak nemá s motoristickou redakcí nic společnýho, elektrický auto nikdy ani neviděl a věří svým redaktorům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: No blbý je, že většinou nad nima jsou i editoři petrolheadi, protože motoristická sekce je samostatná nebo je to samostatnej web.

    A navíc jsou novináři obecně blbě placený a přijde mi že motoristický ještě víc – protože tam vždycky můžeš nalákat fanboye co to budou dělat za suchý z nosu a přístup k autům. A je BTW jedno ze který strany je to fanboy, blbý je to tak jako tak.

    Pár opravdu rozumnejch motoristickejch novinářů tu máme, většinou se ale poznaj podle toho, že píšou i o něčem jiným, nebo dělaj něco jinýho. Jirka Červenka z Autobible, Honza Blažek, Honza Markovič... to je tak všechno co mě teď napadá. Pak tu jsou takový ti "mezi", a pak jsou zuřiví antielektromobilisti – vrchol je pochopitelně dezinformační Autoforum.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Jedná věc je že redaktor je idiot, druhá, že takovy slint projde přes editora a celým procesem až ke zveřejnění.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: já mám motonovináře ve stejný kategorii jako ezoslípky z Burdy, co píšou skrytý PR články pro Maybeline výměnou za krabici řasenky. Jejich motivaci chápu, ale proto tam maj editora, aby je přibrzdil v rozletu, když už jsou moc a případně je vyměnil za novej model, když už jsou moc permanentně. Najít fanboye eaut, co umí psát, je stejně náročný, jako najít petrolheada. Když má vedení maximální snahu akorát zdiskreditovat politickou konkurenci majitele, tak halt není na podobný akce čas.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tady je to spíš o tom, že spousta lidí, kteří se dali považovat za kvalitní autopisálky před nástupem elektrik, jsou teď úplně mimo. Motoristickej novinář je ve většině případů z principu petrolhead a pak teprve novinář, často ten typ extrémního nadšence zažranýho do svýho hobby (auta) a obvykle šel dělat nepříliš dobře placenou práci z menší části kvůli pocitu, že někam píše, a z větší části kvůli tomu, aby si mohl půjčovat BMW M5 a Porsche a Mustangy.

    Čekat od takových lidí schopnost poodstoupit a podívat se na "větší obrázek" je dost naivní.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak to je jedno s druhým žejo, je jasný, že když šla kvalita novin do hajzlu, tak tam je i kvalita pisálků, co do nich píšou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Spíš by se na ně PR tý evropský značky nasral a nepůjčil jim příště BMW M5. Protože si myslím, že to musel bejt nějakej bavorák, nic jinýho by si nedovolili nechat v Mnichově :)


    OMNIHASH: Tohle není o názoru Bureše, s Frantou Dvořákem jsem seděl u stolu na prezentaci Fabie a přístup "už ať jsou ty elektromobily pryč, je to slepá uličká, já jsem motoristickým novinářem proto, abych testoval auta, co dělají brm brm" tam byl dost patrnej.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIKDAS: Tak právě proto to funguje. Tohle je ideální kanál,teď nemyslím jenom že je to žumpa, ale komunikační kanál. Máš přístup k ovlivnění určité a názorově podobné skupině lidí. Když to uděláš šikovně nebudou potřebu mít se ptát, prostě to velká část z nich převezme jako fakt.
    Ostatně to, že média jsou základ moci si uvědomili lidé už před desítkami let. Funguje to.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Porad celkem v pohode ...

    KEB
    KEB --- ---
    OMNIHASH: tady si vždycky vzpomenu na šídla, jak vzpomínal, že mu Slonková říkala, že to bude v pohodě, že to s Babišem jako se šéfem půjde. No a za půl roku odešla.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tady nezbývá než gratulace Burešovi, tahle transformace z nejserióznějších novin na stranickej plátek řvoucí na všechny strany názory majitele je naprosto dokonalá.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mě se tam strašně líbí, jak píšou "nemůžeme vám říct, o jaký elektromobil se jednalo" asi proto, že byste si to mohli ověřit. Nebo by nás výrobce zažaloval za pomluvu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kruci, jeste ze v Norsku, Svedsku a na Islandu zimu nemivaji
    CUKI
    CUKI --- ---
    To bude zase výživný článek:
    Mrzneme a furt nabíjíme. Zima ukázala, proč elektroauta nejsou budoucnost - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-zima.A220106_212627_automoto_fdv?zdroj=otvirak

    Nemám předplatné, tak se nepobavím...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    I beat the Porsche Taycan's EPA range even in winter - Roadshow
    https://www.cnet.com/roadshow/news/porsche-taycan-winter-range-test/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Budou obytňáky brzy na elektřinu? Mercedes-Benz představuje koncept EQV Marco Polo - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/mercedes-benz-eqv-marco-polo/r~a31cad9c6ec111ec98380cc47ab5f122/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Přijde mi to divný, jak kdyby si Pepsi udělala marketing. Neviděl jsem ještě trial tooling prototype, ani produciton version ofiko nebyla ohlášená že sjela z linky a najednou se 15 kusů objeví u Pepsi? Nikde ani nebylo info, že by měli dosta první dodávku z továrny,... imho fake. Ale píšu nalitej tak buhví.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Kvalitu nedávných VW (jedno jestli ID3 nebo Golf 8) kritizuju už od doby co jsem je poprvé viděl.

    Na druhou stranu třeba Enyaq tyhle problémy nemá (nebo aspoň ne ty který jsem viděl).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Rýpnutí si to Bobashova oblíbeného "Compliance EV" – ID.3
    To je to auto, kde "kvalita tradiční automobilky" taky může znamenat milimetrové rozdíly na spárách a o 5mm níže zavěšený kufr, za které byly často vysmívány první série Tesly…

    VW’s bluff is called - Forces unfinished cars on roads to save BILLIONS & Tesla has the better hand!
    https://youtu.be/4R1VdcS14bU
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    First 15 Tesla Semi units to be delivered to PepsiCo by end of January: report
    https://www.teslarati.com/tesla-semi-first-customer-deliveries-date-pepsico/

    Tohle mi prijde jako docela big news
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Naposled jsem se takhle bavil, kdysi dávno když vyšel v Excaliburu článek o Maťu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: víš že to je fake text, že jo? jenom se ujišťuju
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Soudruhu studuj! ...jak má vypadat pořádná práce (uvědomělého) motoristického novináře:
    VAZ 21061 vs. Mercedes-Benz W 123 240 D – Západní není lepší! | auto.cz
    https://www.auto.cz/vaz-21061-vs-mercedes-benz-w-123-240-d-zapadni-neni-lepsi-142043

    Jsi málo zapálený pro věc :-D

    "Údaj o točivém momentu, který má velký diesel vyšší, pro nás není tak důležitý. Československý pracující člověk na rozdíl od blahobytného Zápaďáka není líný podřadit, když se vozu do cesty postaví stoupání. V podobném duchu hodnotíme řízení, které má v mercedesu posilovač. Minimální ovládací síly vedou k ještě větší zlenivělosti bohatých, která je však vykoupena strádáním dělnické třídy."

    "Na každých sto kilometrech tak řidič mercedesu ušetří 46,90 Kč. Pokud vám to přijde jako zásadní výhoda západoněmeckého vozu, je váš pohled na svět velmi krátkozraký. Zaprvé je v ČSSR výnosem vlády nařízena vysoká životní úroveň obyvatelstva, takže takové částky neznamenají pro naše pracující nic likvidačního – při průměrném platu 2200 Kčs mohou ladou najet měsíčně klidně 2400 km! A zadruhé se skutečně kvapem blíží doba, kdy každý dostane na čerpací stanici paliva podle svých potřeb."

    "Další důkaz bezohlednosti imperialismu poskytlo měření brzdné dráhy. Vůz VAZ 21061 zastavil ze stokilometrové rychlosti na 51 metrech. Taková brzdná dráha je přiměřená ostatním účastníkům provozu. Mercedes-Benz W 123 však po pouhých 37 metrech. Jak má pak za zbohatlíkem v mercedesu zastavit třeba řidič naloženého liazu?"

    "Že kapitalismus nedává pracujícím vůbec nic zdarma, to se projevilo také při měření rozměrů karoserie a podvozku, čímž pracovníci ÚSMD ověřují přesnost sériové produkce automobilů. Například rozvor náprav u vozu VAZ byl na obou stranách delší, než udává výrobce. Napravo o sedm milimetrů a nalevo dokonce o 35"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam