• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Spíš by se na ně PR tý evropský značky nasral a nepůjčil jim příště BMW M5. Protože si myslím, že to musel bejt nějakej bavorák, nic jinýho by si nedovolili nechat v Mnichově :)


    OMNIHASH: Tohle není o názoru Bureše, s Frantou Dvořákem jsem seděl u stolu na prezentaci Fabie a přístup "už ať jsou ty elektromobily pryč, je to slepá uličká, já jsem motoristickým novinářem proto, abych testoval auta, co dělají brm brm" tam byl dost patrnej.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIKDAS: Tak právě proto to funguje. Tohle je ideální kanál,teď nemyslím jenom že je to žumpa, ale komunikační kanál. Máš přístup k ovlivnění určité a názorově podobné skupině lidí. Když to uděláš šikovně nebudou potřebu mít se ptát, prostě to velká část z nich převezme jako fakt.
    Ostatně to, že média jsou základ moci si uvědomili lidé už před desítkami let. Funguje to.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mě se tam strašně líbí, jak píšou "nemůžeme vám říct, o jaký elektromobil se jednalo" asi proto, že byste si to mohli ověřit. Nebo by nás výrobce zažaloval za pomluvu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kruci, jeste ze v Norsku, Svedsku a na Islandu zimu nemivaji
    CUKI
    CUKI --- ---
    To bude zase výživný článek:
    Mrzneme a furt nabíjíme. Zima ukázala, proč elektroauta nejsou budoucnost - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-zima.A220106_212627_automoto_fdv?zdroj=otvirak

    Nemám předplatné, tak se nepobavím...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    I beat the Porsche Taycan's EPA range even in winter - Roadshow
    https://www.cnet.com/roadshow/news/porsche-taycan-winter-range-test/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Budou obytňáky brzy na elektřinu? Mercedes-Benz představuje koncept EQV Marco Polo - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/mercedes-benz-eqv-marco-polo/r~a31cad9c6ec111ec98380cc47ab5f122/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Přijde mi to divný, jak kdyby si Pepsi udělala marketing. Neviděl jsem ještě trial tooling prototype, ani produciton version ofiko nebyla ohlášená že sjela z linky a najednou se 15 kusů objeví u Pepsi? Nikde ani nebylo info, že by měli dosta první dodávku z továrny,... imho fake. Ale píšu nalitej tak buhví.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Kvalitu nedávných VW (jedno jestli ID3 nebo Golf 8) kritizuju už od doby co jsem je poprvé viděl.

    Na druhou stranu třeba Enyaq tyhle problémy nemá (nebo aspoň ne ty který jsem viděl).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Rýpnutí si to Bobashova oblíbeného "Compliance EV" – ID.3
    To je to auto, kde "kvalita tradiční automobilky" taky může znamenat milimetrové rozdíly na spárách a o 5mm níže zavěšený kufr, za které byly často vysmívány první série Tesly…

    VW’s bluff is called - Forces unfinished cars on roads to save BILLIONS & Tesla has the better hand!
    https://youtu.be/4R1VdcS14bU
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    First 15 Tesla Semi units to be delivered to PepsiCo by end of January: report
    https://www.teslarati.com/tesla-semi-first-customer-deliveries-date-pepsico/

    Tohle mi prijde jako docela big news
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Naposled jsem se takhle bavil, kdysi dávno když vyšel v Excaliburu článek o Maťu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: víš že to je fake text, že jo? jenom se ujišťuju
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Soudruhu studuj! ...jak má vypadat pořádná práce (uvědomělého) motoristického novináře:
    VAZ 21061 vs. Mercedes-Benz W 123 240 D – Západní není lepší! | auto.cz
    https://www.auto.cz/vaz-21061-vs-mercedes-benz-w-123-240-d-zapadni-neni-lepsi-142043

    Jsi málo zapálený pro věc :-D

    "Údaj o točivém momentu, který má velký diesel vyšší, pro nás není tak důležitý. Československý pracující člověk na rozdíl od blahobytného Zápaďáka není líný podřadit, když se vozu do cesty postaví stoupání. V podobném duchu hodnotíme řízení, které má v mercedesu posilovač. Minimální ovládací síly vedou k ještě větší zlenivělosti bohatých, která je však vykoupena strádáním dělnické třídy."

    "Na každých sto kilometrech tak řidič mercedesu ušetří 46,90 Kč. Pokud vám to přijde jako zásadní výhoda západoněmeckého vozu, je váš pohled na svět velmi krátkozraký. Zaprvé je v ČSSR výnosem vlády nařízena vysoká životní úroveň obyvatelstva, takže takové částky neznamenají pro naše pracující nic likvidačního – při průměrném platu 2200 Kčs mohou ladou najet měsíčně klidně 2400 km! A zadruhé se skutečně kvapem blíží doba, kdy každý dostane na čerpací stanici paliva podle svých potřeb."

    "Další důkaz bezohlednosti imperialismu poskytlo měření brzdné dráhy. Vůz VAZ 21061 zastavil ze stokilometrové rychlosti na 51 metrech. Taková brzdná dráha je přiměřená ostatním účastníkům provozu. Mercedes-Benz W 123 však po pouhých 37 metrech. Jak má pak za zbohatlíkem v mercedesu zastavit třeba řidič naloženého liazu?"

    "Že kapitalismus nedává pracujícím vůbec nic zdarma, to se projevilo také při měření rozměrů karoserie a podvozku, čímž pracovníci ÚSMD ověřují přesnost sériové produkce automobilů. Například rozvor náprav u vozu VAZ byl na obou stranách delší, než udává výrobce. Napravo o sedm milimetrů a nalevo dokonce o 35"
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Shell Converts Gas Station Into EV Charging Hub
    https://insideevs.com/news/559069/shell-gas-station-ev-charging/

    za 15 let nebudeme mít kde tankovat :D

    The oil giant, which currently operates a network of nearly 8,000 EV charging points, has converted an existing petrol station in Fulham, central London, to an electric vehicle charging hub that features ten 175 kW DC fast-charging stations, built by Australian manufacturer Tritium. The hub will offer “a comfortable seating area for waiting EV drivers,” along with a Costa Coffee store and a Little Waitrose & Partners shop.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: mne sa paci vize ktoru predstavilo bmw, ze si budes na aute napr. pustat super maria :D

    BMW New Colour-Changing Paint Technology at CES 2022! E Ink!
    https://www.youtube.com/watch?v=9Ycr3vyRPBI
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: To je dost hrozná vize. Vyrušování od řízení na každém metru.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Tuhle vizi predstavil prave Samsung na CESu
    CES 2022: Showcasing the Future of In-Vehicle Experiences
    https://youtu.be/akZ8U6OcksQ



    Samsung's vision of AR-powered self-driving cars is straight from the future - SamMobile
    https://www.sammobile.com/news/samsung-vision-ar-self-driving-cars-from-future/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: smutná pravda je, že venkovani nikoho moc nezajímají. Je to statistická menšina na špatným konci příjmový křivky, a že jim elektrauta nevyhovují chápu, ale je to asi stejně relevantní informace, jako že můj děda odmítá platit kreditkou, a pak se rozčiluje, že ho neobsloužej na levnejch benzinkách na hranici.
    Prostě když si obskurní minorita mimo hlavní ekonomický proudy, tak se nesmíš divit, že ti nový věci nejsou šitý ba míru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: nie je tam specifikovany hruby vs. cisty, ak hruby, tak to by sa dalo dosiahnut

    Tesla Profit Margin 2009-2021 | TSLA | MacroTrends
    https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/profit-margins
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Moc nerozumím tomu, proč tě tak strašně dráždí fialovej interiér u KONCEPTU. Všechny koncepty mají šílený barvy, nesmyslně velký kola nebo jiný úplný píčoviny, cílený na to, aby to zaujalo.

    Ad displejíky a touchscreeny – to prosímtě souvisí s elektromobilitou jak? Nevím, jestli jsi někdy viděl nějaký modernější benzínový auto než je tvoje prehistorický Volvo, ale těch displejíků a touchscreenů je tam přibližně stejně.

    Ad funkčnost – přidej si k tomu článku o dojezdu EQXX tohle, extrapoluj si současnej vývoj a možná ti to dojde:

    Prototype Battery Powers Tesla Model S For 752 Miles On One Charge
    https://insideevs.com/news/558908/752-mile-range-experimental-battery/

    Dneska máš ještě částečně pravdu v tom, že současný elektrický auta jsou pro spoustu lidí omezující. Ale pro spoustu lidí už dneska nejsou omezující skoro vůbec (jezdit běžně někam 300 km daleko na otočku není úplně rozšířenej modus operandi), a do konce dekády už budou lepším řešením pro většinu motoristů.

    S 900V architekturou a 350 kW dobíjením (standard do pár let), a s 200 kWh baterií která bude mít životnost 2 000 cyklů už nebude dávat smysl nic jinýho, s výjimkou aut pro nadšence a možná nějakejch specialit.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Zaujala mě tam ten odhad ziskovosti 30 %. Vzhledem k tomu, že u ostatních automobilek se pohybuje kolem 5 %, pokud jsou na tom dobře, tak je to odvážné tvrzení. Ale třeba jsem to blbě pochopil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam