• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ABS
    ABS --- ---
    ELIJEN: jako fanda elektromobilu musim rici, ze je to trochu zavadejici.
    i. jsou to cenikove ceny a nikdo za nemecke auta cenikove ceny neplati. standardni slevy pro firmy mohou snadno presahnout i 20%, v roce 2012 pak urcite i vice. I u masovky dostane clovek stadardne slevu 10% z ceniku i v dnesni dobe, v roce 2012 to byvalo mnohem vice. Toto neplati asi jenom u Porsche, resp. tam netusim, nikdy jsem nepoptaval.
    ii. Dalsim faktorem je stupidita kupujicich MB BMW a dalsich top modelu, kdy vedome plati 30% hodnoty za znamkmu luxusu. Tesla je super auto, ale luxusni neni, alespon ne v porovnani s top modely nemcu. Luxus neni o parametrech, ale o tom, ze ostatni vidi, ze na to mam < na toto hodne lidi zapomina
    iii. chtel bych videt tu statistiku, sleduji torhuc ten trh a spalovaky vetisnou najezdi cca 25-30k km rocne, elektro vetsinou o neco mene << ale zde bych chtel videt tu statistiku v detailu, resp. data
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Nezapomen, ze cenu Tesly z te doby zveda dobijeni zdarma. To konkurence nema
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jeste k tomu moralnimu zastaravani...

    ICS
    ICS --- ---
    Mám pár zajímavých insightů k chování uživatelů EVs, když by to někoho zajímalo (jsou to jen uživatele, kteří se pohybovali v Praze a jsou trošku tech-friendly z principu fungování Nimbee):

    -Roční nájezd většiny lidí uvádí okolo 15000 km
    -Zhruba polovina lidí má EV služební
    -Přesto v práci cca 3/4 lidí nemá možnost nabíjet
    -Doma nabíjí cca 1/2 lidí
    -2/3 lidí ale parkuje v garáži, jak doma, tak v práci
    -Když veřejně, tak spíš DC, než AC
    -Průměrný náboj, který jsme lidem dodali byl na cca 150 km dojezdu
    -jen minimum uživatelů mělo problém dát k autu remote přístup pro nabíjení
    -Nejhůř se k autu/baterce chovají řidiči e-Upů a CitiGo-e

    Je to směs anekdotických dat a statistických, takže k tomu tak přistupujte, jen mě napadlo, že se podělím :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jestli to má 50 km tam a 50 zpět (nebo i kdyby 100) a může mezitím dobíjet, tak mu nebude vadit ani těch 180 km/h, pokud si koupí něco, co nemá omezovač. Sice mu strašně klesne dojezd, ale co na tom, že v tomhle tempu bude mít dojezd o 40% menší než normálně, když to furt bude násobek toho co běžně jezdí?
    IV0
    IV0 --- ---
    JYRKA: Technicky možná ne, ale dle pravidel firmy dává smysl EV...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: Ja si myslim, ze kupovat si full EV pro Tebe neni dobre.
    Zamyslel ses nad plug-in hybridem?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Jinak si myslím, že s ohledem na tenhle komfort by ti fakt nejlíp seděl Mercedes EQE, ale uvidíme, kolik bude stát.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Myslim, ze pro narocnejsi lidi, co se tyce komfortu za jizdy, je BMW jasna volba. Tesla Model 3 se mozna jednoduseji ridi, ale interier je nic moc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BMW i4 v Tesla Model 3 REVIEW with 0-60mph test!
    https://www.youtube.com/watch?v=KIDFg_0gdmI
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ICS: Brzdy jsouvíc slyšet i proto, že se tolik nepoužívaj, takže nejsou tak hladký jako u ice.
    Jaguar musel udělat novej sw, kterej čas od času místo rekuperace rovnou spustí brzdy, protože se jim stávalo, že lidi brzdy vůbec nepoužívali a přijeli na garančku s prorezlejma kotoučema.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Jo, spousta automobilek musela kvůli EV vyvíjet třeba nový mechanismy stěračů a pdoobně, protože to jinak bylo strašně slyšet.
    ICS
    ICS --- ---
    IV0: Moje zkušenost ohledně zvuku je, že je potřeba se připravit na to, že slyšíš věci, který v ICE prostě nevnímáš. Mě třeba jak u EQA, tak Etronu nejvíc zaskočilo jak je strašně slyšet vrzání brzd při zastavení a rozjezdu jenom proto, že neni nic, co by je přehlučilo. To samý asi bude platit i u ostatních zvuků, co auto vyluzuje
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Elektrickej motor není slyšet skoro nikdy kromě ostrý akcelerace.

    Ten zbytek umí dělat docela dost kravál, třeba ve 180 km/h není motor většinou slyšet ani u ICE. Ale 180 km/h není pro EV úplně typickej režim, některý to ani neuměj :)
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: Díky moc. Nájezd bude spíš 40-50, protože každý den = každý pracovní den do práce a zpět + soukromé kilometry.
    K tomu tichu: Mám zatím zkušenost jenom s ICE, ale jestli chápu Tvojí poznámku správně, tak elektrický motor = ticho. To jsem ochotný akceptovat, i když si zkusím ověřit, jestli to platí i ve 180 km/h. Ale co ostatní věci: Hluk od kol a aerodynamický? Tohle bývá u ICE ve vyšších rychlostech ten hlavní problém.
    Zkusím se s pár elektroauty svézt, abych zjistil. Díky ještě jednou za nasměrování, BMW mám rád, zajdu tam někdy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A změnilo se na nich něco? FSD se akorát pozvolna blíží tomu aby začalo být konečně fakt nebezpečný, s plněním jakýchkoliv předpisů má Tesla furt problém (viz Giga Berlin, kde ale narazili na to, že nejsou v Nevadě a nemůžou si dělat co chtěj, a nejsou ani v Číně, aby to mohli uplatit), se servisem si dokážu představit že furt podobný...

    Jen bych po 9 letech úplně netvrdil, že Tesla je "disposable", nicméně uvidíme, jak budou fungovat 10+ let starý Tesly venku ze záruky, to může s cenama ojetých kusů (a tím i poptávkou po nových) udělat nepěkný věci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zajimavy circlejerk, skoda ze operuju so starymi datami a udalostami
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady dost zajímavý čtení, který docela shrnuje problémy s Teslou...

    Exposing the Fraudulence of Elon Musk and Tesla ❧ Current Affairs
    https://www.currentaffairs.org/2022/01/exposing-the-fraudulence-of-elon-musk-and-tesla/?fbclid=IwAR0QV7VsQigFYRnPwiRY-WA2HGWU-JoQ5srtNymCEJl30wkS5x90I5ad4io
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Koncept vypadal o dost líp, tohle je trochu jako Taycan z výprodeje. A hádám, že to bude stejne nedodělaný jako Ioniq 5.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: kdyby najel o 80 km víc, tak by to vycházelo na povinné pauzy =) A už vidím manažery nákupáků, jak nechávaj dělat k zásobovacím rampám nabíječky pro trucky...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam