• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jak při vypnutém topení? Jakože nastavuješ teplotu klimatizace a ještě tam máš ovládání topení? Co je to za volovinu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Aha tak ta co jsem viděl na nastavenou teplotu při vypnutém topení jen chladí. A pokud si vzpomínám opel corsa kterej jsem měl půjčenej v Izraeli to měl taky tak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Samozřejmě to udržuje nastavenou teplotu, ať už topením nebo chlazením. Takže když nastavíš 28°, bude v autě 28°.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: A co je na tom špatně? Přepokládám že až dosáhne teplota 28°C začne to teprve chladit. Mám kamaráda jehož žena klimošku zdravotně nedává, tak to mají nastaveno právě tak.

    Nebo to pak bude dotápět? To snad ne, nebo ano?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: S měnitelným převodem řízení to klidně může fungovat. Aspoň u normálního auta se kterým se jezdí v poklidu...

    PSYCHO: ... nicméně u čehokoliv sportovního to nechápu. Představa, že s tím jedu byť i jen mírně bokem a potřebuju dát kontra. Bych asi umřel.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Toyota celkově krade se inspiruje kde může...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "Se standardní baterií má mít kupémobil dojezd kolem 200 kilometrů, což postačuje pro městský provoz. „Vybitá baterie je snadno a rychle vyměnitelná kdykoliv a kdekoliv buď za nabitou nebo za range extender,“ říká Hofman." - takze by po nociach jazdili po sidliskach vymienaci baterii, aby mali rano ludia do prace nabite baterky? :)))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pekny koncept pro utopii roku 2500. Tohle si nedovolej zavest ani v Cine :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: zase řekněme to, že ta toyota bude mít drive by wire a bude možné mít měnitelný počet otáček volantu, to u tesly bohužel nejde
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: tak toto je suv, napr. u toho konceptu lexusu lf-z sa to da este ospravedlnit
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Jinak klimatizaci nastavenou na 28 stupňů vidím poprvé :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    DZODZO: Nejenom Toyota, co jsem koukal na upcoming EV, tak z kategorie roadster to ma velky procento. Mam pocit, ze mj. i Ioniq6
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ale co to tu dali tej toyote bz4x za vybavu, zeby to bol... neee! no to snad neee, ved toyota je skusena automobilka, ako to ze takto experimentuju, to si nemozu dovolit! :D

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tuto iba taka mala pripomienka, ze vyvoj baterii nestagnuje

    Development of a lithium-air battery with an energy density over 500 wh/kg: One of the world’s highest energy densities achieved -- ScienceDaily
    https://www.sciencedaily.com/releases/2022/01/220120140724.htm
    CAL
    CAL --- ---
    Něco pro BOBASHe (jenom sdílím, názor nemám a diskutovat to nepotřebuju) https://www.thedrive.com/news/44068/over-10-percent-of-tesla-model-s-evs-fail-germanys-strict-inspection-after-3-years
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ICS: nevim proc, ale ani osobni diesely, ani autobusy nijak extra necejtim kdyz za nima jedu. To se drasticky zmeni kdyz prijedu do cech, tam si hned za hranicema vzpomenu ze moje auto umi zavrit privod vnejsiho vzduchu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: mea culpa, to jsem prehledl :)
    ICS
    ICS --- ---
    RAGNAROK: přehřátý mhd je zlo, to je janý, ale mrznout by tam taky nemuselo
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    ICS:
    chapu ze bezdakum je taky zima, ale normalni clovek kdyz jde ven se oblikne, aby mu nebylo venku zima.
    Naopak je voprc ze clovek prijde do prehratyho busu a musi ze sebe vsechno svlekat a kdyz vylejza zase vsechno oblekat.
    ICS
    ICS --- ---
    BLOWUP: Já teda nevim jaký mhs jezdí u vás, ale u nás ty busy prostě cítit jsou. A ano, bus kterej netopí, je problém, proto se taky provozují s částečně závislou trakcí, takže by to problém fakt nebyl.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tak kdyby se tam dala textilní křesílka, klidně s nějakým omezeným vyhříváním…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    nezní mi to z toho článku, že troleje zčali stavit kvůli tomuhle problému ;)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: vzdyt v tom článku píšou (jesli to google translate přeložil do angličtiny dobře), že ty troleje plánovali, jen je ještě nestihli postavit a proto maj tenhle problém
    KEB
    KEB --- ---
    RAGNAROK: :-D tady to dneska bude zase zábava, máš v rukávu ještě nějaké životní moudro o topení v MHD?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RAGNAROK: no ked si posedis par zastavok na takom zmrzlom plastovom kresilku v buse, tak potom za par dni budes krvacat z riti :)))
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    GOR:
    hlavne teda nechapu k cemu je v busu vytapeni, asi aby se tam vozili bezdaci.
    BUMBAR
    BUMBAR --- ---
    BLOWUP: ano, pokud si koupíš akuvrtačku, a až pak si vzpomeneš, že tvůj pozemek nemá elektriku, tak si za lamu a oprávněně...
    GOR
    GOR --- ---
    BLOWUP: Ne, v Matapatsku je to obecne napicu, ale ty tu dlouhodobe tvrdis, ze co se ve Svycarsku dela, dobre se dela a ted se najednou snazis hodit na fanboye, ze si svycarskej dopravni podnik neumi spocitat spotrebu na vytapeni.Pritom, dle tvych slov, ve Svycarsku kdekoli se dela s vice nez 5 cihlama, tak nad zedniky bdi architekt. Tak clovek by cekal, ze kdekoli se hospodari s vetsim mnozstvim energie, tak dozoruje energetik. Zaroven rada idiotu v zaostalem vychodnim bloku ma v elektrobusech bufiky, proc asi?
    Protoze si umi spocitat, ze energie na pohon je v elektrice pomerne efektivni (elektrobus v MHD je ideal na rekuperaci - vysoka hmotnost, nizka rychlost, caste zastavovani a rozjezdy), ale vytapeni elektrinou v mrazech (pokud nemam trolejbusovej provoz a elbusy nejezdi treba polovinu vykonu pod trolejema) je pitomost, protoze ztraty jsou vlivem casteho otevirani dveri velke a nepomuze mi ani arkticke provedeni kastle a oken a kdyz poradne mrzne, tak je mi hovno platne i tepelne cerpadlo.

    Reseni s bufem ma to do sebe, ze aspon vyuziju neuslechtilou energii na neuslechtile vyuziti, protoze premenovat uslechtilou energii na neuslechtilou je z principu vzdy termodynamicky provar a nenuti me to vozit tuny baterek navrch.
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: :-D jak to máme u nás na divokém východě s veřejnými zakázkami víme všichni, ale od Švýcarů bych čekal trochu víc.

    A ano pokud si koupíš takovouhle Aku vrtačku tak si vemeno, protože jsi šetřil na špatném místě a koupil krám, nemels šetřit a měl sis koupit třeba makitu.

    No a ten někdo nekompetentní tam u vás prostě koupil krám anebo spíš jen šetřil a koupil pro dané místo nevhodný model.

    Protože světe div se, se vsadím, že existuje model busu, který by to co má tam u vás zvládl v pohodě.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam