• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8:
    DZODZO:
    To je topka tak maximálně pro projektanta. Jen idiot si kvůli tomu zvýší sazbu na dvojnásobek rezervovaného příkonu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Tam mám druhé auto :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: another SUV :/ ehh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    chalani co robite, vsak to normalne zaparkujte v garazi... ja som musel u nasich na sidlisku skrabat namrazu platobnou kartou, lebo nevozim v aute ani skrabku co ju nepouzivam :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: já mam občas i u auta s normálníma klikama problém s nima "pohnout" a musim do nich mlátit :D a to nebejvá taková krusta, ale kdo hledá hejt, vždycky najde
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    SITH: Docela ale závidím, že se pořád stáhne to bezrámové okno. Já mám sice normální kliky, ale v takovémhle počasí je stejně u bezrámových oken často problém dveře otevřít :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Já teda v tomhle ohledu jsem hodně emotivní a po tom co Toyota předvádí s tvrdým lobbingem vůči EV, nebo co předvedla v Japonsku kde extrémně agresivní kampaní donutila zákonodárce považovat za EV i benziny co mají mild hybrid (čili to prakticky hybridy nejsou) a arogantně tvrdí, ať si vybere zákazník, jenže EV zákazníkům dělá co nejvíce naschvalu (lobing proti rozšiřování nabíjecí infrastruktury, mizerná nabídka mizernych EV, která se zlepsila až teď, kdy je jasný, že musí ustoupit), tak bych jim nedával vůbec žádný prostor a je to pro mě to ztělesnění toho zla v pozadí, které kdyby mělo jen o trochu větší moc, tak se žádná elektrifikace nekona.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: "went on sale in December 2020", ale je jasné, že to byl začátek výroby, ale i tak nic moc ramp up od tradičního výrobce.
    "By 2023, Ford wants to achieve an annual output of more than 200,000 units of the electric car." Takže to zase tak moc jinak vypadat nebude, tesla taky navyšuje výroby. (Tady vojta poukáže na to, že neni poptávka po vozech tesly, ale na to bych mu řekl, že to je vaření z vody a ukáže čas, tak to nevytahuj)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Elektromobil od Toyoty: Vše, co byste měli vědět o modelu bZ4X - Toyota Life
    https://www.toyotalife.cz/elektromobil-od-toyoty-vse-co-byste-meli-vedet-o-modelu-bz4x
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nezačal se Mach E prodávat až v průběhu roku? A třeba F-150 Lightning se ještě skoro neprodává... si myslím, že v 2022 to bude vypadat už dost jinak.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    na čísla to teda vypadá že v USA se nabízejí tři různé elektroauta
    TMY
    TM3
    ostatní
    :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Psal jsem ze tam jedu zejtra.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    najhorsie zaobchadzanie znesu asi olovene

    BU-410: Charging at High and Low Temperatures - Battery University
    https://batteryuniversity.com/article/bu-410-charging-at-high-and-low-temperatures
    MINER
    MINER --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Tady je samozřejmě každej znalec na všechno, ale asi ne do takový podrobnosti, jakou potřebuješ:)

    Tak aspoň povrchně: NiMH baterie nejsou moc závislé na teple/zimě a jako bonus se tolik nevybíjí a nedegradují při nečinnosti.
    Na vagónu by nemusela vadit jejich větší váha. Neměly by trpět paměťovým efektem tolik jako starší NiCD, ale občas je dobré je protočit cyklem úplného vybití-nabití.
    Kapacitu dokážou libovolnou, a tomu bude odpovídat příslušná cena. Před Lithiovkama se dávaly i do aut (Toyota RAV4EV 2002).
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    jsem OT, ale vím, že se tady pohybuje řada znalců baterií - pak se smažu... pro jeden projekt potřebuju zvolit optimální typ baterie, která vydrží v mrazu v teple (bude na vagónu) a musí mít rozumnou kapacitu (bude napájet snímače a nějaké signalizační prvky)... co zvolit? prosím pošta.. díky
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: samozřejmě, že musí být kabelář a další věci dobře nadimenzované pokud chceš použít maximální výkon.
    Standartně se ten výkon softwarově snižuje podle aktuální situace u zákazníka.
    Ale pokud je to s hlídáním výkonu na přívodu do domu, není problém se k těm hodnotám v nočních hodinách přiblížit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: ako funguje 22kW nabijacka v domacnosti? nemusia ti tahat niekde z rozvodny hrubsi kabel?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    FEDAJKIN: Auto nemám, řeším to pro investory jako projektant. Jak tady padlo asi má smysl jít do "chytrých" nabíječek, který se přizpůsobují spotřebě celé nemovitosti. Navíc je teď na to dotace, tak si to dělají i lidi co vůbec elektroauta nemají. Nicméně bych se nebál ani "hloupé" nabíječky, u které se dá nastavit maximální nabíjecí výkon. Spíš jde o to co od toho chceš a čekáš.

    Pokud chceš momentální topku, šel bych do 22kW nabíječek. I když to momentálně třeba nevyužiješ může se to do budoucna hodit. Jinak co se týče výběru je to asi dost jedno. Je to celkem jednoduchý zařízení na kterým není moc co zkazit. Spíš jde asi o nějaký doplňkový funkce, který by se ti případně líbily.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam