• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: samozřejmě, že musí být kabelář a další věci dobře nadimenzované pokud chceš použít maximální výkon.
    Standartně se ten výkon softwarově snižuje podle aktuální situace u zákazníka.
    Ale pokud je to s hlídáním výkonu na přívodu do domu, není problém se k těm hodnotám v nočních hodinách přiblížit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: ako funguje 22kW nabijacka v domacnosti? nemusia ti tahat niekde z rozvodny hrubsi kabel?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    FEDAJKIN: Auto nemám, řeším to pro investory jako projektant. Jak tady padlo asi má smysl jít do "chytrých" nabíječek, který se přizpůsobují spotřebě celé nemovitosti. Navíc je teď na to dotace, tak si to dělají i lidi co vůbec elektroauta nemají. Nicméně bych se nebál ani "hloupé" nabíječky, u které se dá nastavit maximální nabíjecí výkon. Spíš jde o to co od toho chceš a čekáš.

    Pokud chceš momentální topku, šel bych do 22kW nabíječek. I když to momentálně třeba nevyužiješ může se to do budoucna hodit. Jinak co se týče výběru je to asi dost jedno. Je to celkem jednoduchý zařízení na kterým není moc co zkazit. Spíš jde asi o nějaký doplňkový funkce, který by se ti případně líbily.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no a jak to teda dopadlo s tím Mach-E v Berlíně? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Řídí to nabíjení podle aktuálního odběru v síti. Takže nemusíš mít jistič dost "velkej" na to, aby ti mohlo jet nabíjení naplno zároveň se vším ostatním – wallbox si pohlídá, aby nepřekročil odběr, a přizpůsobuje se tomu, co vypínáš/zapínáš. Takže přijedeš domů, pustíš myčku, troubu, rychlovarku atd., elektromobil nabíjí jen trochu, a až to vypneš, jede zase naplno.
    SITH
    SITH --- ---
    Ford earnings preview: Hot electric vehicle demand likely to boost flat sales growth
    https://finance.yahoo.com/news/ford-earnings-preview-hot-ev-demand-to-aid-in-flat-sales-growth-165249238.html

    200k rezervací na f150 lighting
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    FEDAJKIN: bere proud podle toho, kolik vyuzivaji ostatni spotrebice, takze ti nebude vyhazovat pojistky (resp. Nemusis navysovat hlavni jistic v dome, a tim platit drazsi tarif)
    + nektere si umi i nastavit odber jen v urcitou hodinu (levny tarif)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: V čem.je ta chytrost? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Určitě chceš něco s chytrým řízením odběru, jako má třeba OlifeEnergy. A pak akorát záleží jestli na jedno nebo na dvě auta.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    WARBABY8: Jaký typ sis vybral (jaké máš auto) a instalujes si sám?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    FEDAJKIN: zrovna řeším. Co by tě zajímalo?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Dobrá tabulka od bjorna - zimní test dojezdu

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Řešil jste někdo wall box domů/do práce? Klidně se podělte nebo nasdilejte odkazy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    COMODOR_FALKON: tohle je snad nejmarnější video, co sem si kdy na youtube pustil, a to jsem viděl hodinovou smyčku Baby Sharka!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo, s Frantou Dvořákem jsem se bavil, taky mi neřekl, co to bylo, ale nějaká Čína.

    Jinak do toho Berlína jedu částečně proto, že mě tenhle článek nasral. Třeba to s tím Mnichovem a centrálou vs. zmínka v článku o tom, že "to tam nechali". Dobrá manipulace...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, těch 98,7 kWh je asi maximální kapacita, já to nějak hluboce nezkoumal.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Global Plug-In Car Sales: 900k In December, 6.5 Million In 2021
    https://insideevs.com/news/564639/global-plugin-car-sales-december2021/

    pluginy celkem 907k v prosinci, 6,5M za celý rok
    bev v prosinci 665k (11% všech aut), celý rok 4,6M (6,1% všech aut)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Akcelerace Electric - Videoblogy - lži o elektromobilitě včera i Dnes
    https://youtu.be/L2r2GHXvShA


    Berte to s rezervou, ale dle odpovědi na můj comment to prý hoši z iDnes (s kterými mluvil, ale odmítli jmenovat auto) jeli v nějaké číně za cca milion…

    Aiways U5 stojí zhruba 900k a Aiways má centrálu v Mnichově…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: v konfiguratore v plnke vidim Usable Battery Capacity: 91 kWh, si to budes nejako odomykat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak já už tam mám 27 kWh. Ale Fernie je hovado a měl to minulej tejden, takže určitě po elecrodadovi, takže to by to vysvětlovalo.

    No já jsem zvědav, jestli dám ten Berlín bez nabíjení, když se nebudu omezovat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: ElectroDad v tom videu ukazuje v čase 27:35 dlouhodobou spotřebu za posledních 4600 km od novinářů taky 25 kWh :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže on má skoro 100 kWh (98,7 kWh přesně).

    Ioniq žere minimálně stejně, spíš víc, a má menší baterku (v obou případech beru tu větší z možných, kupovat si jakejkoliv elektromobil s menší nabízenou baterií považuju za nesmysl).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no tak pri spotrebe 27kWh a 88kWh baterke 400km neda ani mach e, to mi nevychadza podla toho dlhodobeho priemeru
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To teda fakt nedá. V ekvivalentním režimu dá tak 300-350, s bídou.

    Samozřejmě, DÁ SE S NÍM UJET 400 KILOMETRŮ. Ono se s ním dá ujet i 500 kilometrů. Ale s Mach E se taky dá ujet 600 kilometrů. Pokud pojedeš do kila a bez topení...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    400km da ioniq 5 s podstatne mensou baterkou co sa vie aj nabijat vyssimi vykonmi, takze rychlejsie, mali by vo forde trochu potunit ten drivetrain az to nie je tak zrave
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jinak jsem teď koukal na dlouhodobej průměr za posledních asi 1 200 km (takže tak poslední 2-3 zápůjčky, čili leden) a je tam 27 kWh/100 km. Což na znamená realisticky necelých 400 km na nabití, hádám, že v mixu město / okresky / okresky HODNĚ RYCHLE (vím že týden přede mnou to měl id FERNIE co píše na Autíčkáře a chválil jak to driftuje / dálnice.

    Tak uvidíme, jestli dáme Berlín najednou :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Možnost bych měl, ale byla by to věc kterou bych s normálním autem nedělal, takže ne. Prostě sednu na ulici a jedu. Leda bych nabíjel těsně před cestou.

    A to šetření nebude na dlouhý trasy takový. Ono to hodně žere když se to vyhřívá z mrazu, ale to je chvilka, třeba prvních 5-10 minut. Udělá to obrovskej efekt na cestách po městě typu Karlín - Vinohrady (to jsem jel dneska), protože když takhle poskakuješ a mezitím ti to zase vychladne, tak to furt vytápíš.

    Na delší cestě jen udržuješ teplotu, to je úplně jiná spotřeba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a preheatnes si to pred jazdou alebo nemas moznost? lebo tam by sa dalo asi na tom topeni celkom usetrit dojezd
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Krátký trasy ve městě v zimě jsou vždycky nejhorší a tepelný čerpadlo tě zas tak nezachrání, protože je to studený celý, i baterka a motory.

    PEPAZZ: Mám v plánu jet podle předpisů a topit na standardních 21 stupňů. Kilometrově je to dost s rezervou, počítám, že by to mělo vyjít. Když ne, tak bude po cestě nějaká Ionity.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam