• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: No nevim já si u běžného RD vždy vystačil s 3x 16A Tedy přesně dvojnásobej.
    To, že jsou tací projektanti co jim nestačí ani 3x20 a pro jistotu osadí dům klidně 3x32A neznamená, že je to potřeba. Přesně takto náš nový ekosvět dva nula s co2 neutrálním přístupem nikdy fungovat nebude.

    Naopak spíše popřemejšlet jak to co nejlépe skloubit s FVE na vlastní střeše a pod.

    Připadá mi naprosto zbytečné mít u domu 22kW nabíječku, když ti to auto tam bude stát stejně přes noc a s vlastní FVE to taky nezadotuješ...


    DZODZO: Jo leda tak :-)
    GOR
    GOR --- ---
    WARBABY8: Hele, tak to sis zrovna ted vymyslel. 3x16A musi stacit kazdymu! A kdyz PDS vytahnou hlavy z prdeli, tak i 3x13A! A vetsi auto nez Yaris je rozmarilost!
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: 22kW je 32A. Což je dneska vedle 25A nejčastější jištění domu. A ano pokud chceš opici musíš počítat s tím,že bude papat banány. Ale výkřik o dvojnásobném výkonu je dost mimo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: tak zas mozes vystrcit zasuvku von a ponukat nabijanie za mrzky dukat, aby sa ti to vratilo
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8:
    DZODZO:
    To je topka tak maximálně pro projektanta. Jen idiot si kvůli tomu zvýší sazbu na dvojnásobek rezervovaného příkonu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Tam mám druhé auto :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: another SUV :/ ehh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    chalani co robite, vsak to normalne zaparkujte v garazi... ja som musel u nasich na sidlisku skrabat namrazu platobnou kartou, lebo nevozim v aute ani skrabku co ju nepouzivam :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: já mam občas i u auta s normálníma klikama problém s nima "pohnout" a musim do nich mlátit :D a to nebejvá taková krusta, ale kdo hledá hejt, vždycky najde
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    SITH: Docela ale závidím, že se pořád stáhne to bezrámové okno. Já mám sice normální kliky, ale v takovémhle počasí je stejně u bezrámových oken často problém dveře otevřít :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Já teda v tomhle ohledu jsem hodně emotivní a po tom co Toyota předvádí s tvrdým lobbingem vůči EV, nebo co předvedla v Japonsku kde extrémně agresivní kampaní donutila zákonodárce považovat za EV i benziny co mají mild hybrid (čili to prakticky hybridy nejsou) a arogantně tvrdí, ať si vybere zákazník, jenže EV zákazníkům dělá co nejvíce naschvalu (lobing proti rozšiřování nabíjecí infrastruktury, mizerná nabídka mizernych EV, která se zlepsila až teď, kdy je jasný, že musí ustoupit), tak bych jim nedával vůbec žádný prostor a je to pro mě to ztělesnění toho zla v pozadí, které kdyby mělo jen o trochu větší moc, tak se žádná elektrifikace nekona.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: "went on sale in December 2020", ale je jasné, že to byl začátek výroby, ale i tak nic moc ramp up od tradičního výrobce.
    "By 2023, Ford wants to achieve an annual output of more than 200,000 units of the electric car." Takže to zase tak moc jinak vypadat nebude, tesla taky navyšuje výroby. (Tady vojta poukáže na to, že neni poptávka po vozech tesly, ale na to bych mu řekl, že to je vaření z vody a ukáže čas, tak to nevytahuj)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Elektromobil od Toyoty: Vše, co byste měli vědět o modelu bZ4X - Toyota Life
    https://www.toyotalife.cz/elektromobil-od-toyoty-vse-co-byste-meli-vedet-o-modelu-bz4x
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nezačal se Mach E prodávat až v průběhu roku? A třeba F-150 Lightning se ještě skoro neprodává... si myslím, že v 2022 to bude vypadat už dost jinak.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    na čísla to teda vypadá že v USA se nabízejí tři různé elektroauta
    TMY
    TM3
    ostatní
    :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Psal jsem ze tam jedu zejtra.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    najhorsie zaobchadzanie znesu asi olovene

    BU-410: Charging at High and Low Temperatures - Battery University
    https://batteryuniversity.com/article/bu-410-charging-at-high-and-low-temperatures
    MINER
    MINER --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Tady je samozřejmě každej znalec na všechno, ale asi ne do takový podrobnosti, jakou potřebuješ:)

    Tak aspoň povrchně: NiMH baterie nejsou moc závislé na teple/zimě a jako bonus se tolik nevybíjí a nedegradují při nečinnosti.
    Na vagónu by nemusela vadit jejich větší váha. Neměly by trpět paměťovým efektem tolik jako starší NiCD, ale občas je dobré je protočit cyklem úplného vybití-nabití.
    Kapacitu dokážou libovolnou, a tomu bude odpovídat příslušná cena. Před Lithiovkama se dávaly i do aut (Toyota RAV4EV 2002).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam