CAL: Jestli to bude v základu stát 50-60 tisíc euro, tak je to na evropský poměry mírně nadprůměrně drahý auto – průměrná cena novýho auta třeba v Německu je skoro 40 tisíc.
Náš pohled je zkreslenej tím, že většina lidí u nás kupuje ojetý auta po Němcích a tudíž VW Passat vnímají jako auto za kilo až tři, protože ten milion za novýho platí Němec.
A jinak kdo si to koupí – jednak lidi, který si dřív kupovali Sharany, protože od Sharana nebo Fordu Galaxy to není cenově moc daleko. Pak taky část lidí, co si kupovali Transportery, Caravelly a Multivany, protože tem to bude velikostí dost blízký (ad málo místa vzadu – nezapomeň, že to na fotkách a videích je krátká verze, bude i pětimetrová, tedy ekvivalentní Multivanu).
Pak si to dost možná koupí spousta lidí, pro který normální MPV bylo moc fotrovský a tak přešli z MPV na SUV, a tohle by je mohlo přitáhnout zpátky. Tohle si myslím, že bude docela velká cílovka. Třeba proti Enyaqu je tohle o dost víc cool a zároveň o dost praktičtější.
To, co sis asi původně představoval, tedy skutečně lidová dodávka, už je naprosto mimo cílovou skupinu Volkswagenu. To, co byl v roce 1960 VW, je dneska spíš Dacia.
A na elektrický MPV od Dacie si ještě počkáš, protože dneska by stálo 900 tisíc, což by za Dacii nikdo nedal.
Dělat dostupný prostorný elektromobily pro lidi, kteří nejsou ochotní si připlatit za cool věc, se prostě zatím nevyplatí a nebude se to vyplácet ještě pár let.