• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to je nejaky (hodne stary) clanok kde pisu ze to ujelo testovaci okruh za 20l/100:

    Mercedes-Benz Actros: nejúspornější sériově vyráběný nákladní automobil na světě | auto.cz
    https://www.auto.cz/mercedes-benz-actros-nejuspornejsi-seriove-vyrabeny-nakladni-automobil-na-svete-7502
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Musel bych hledat ekvivalent, ale za 6 litrů nafty (64,2 kWh) na 100km asi nejezdí žádný…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KEB: Kolik žere ICE náklaďák téhle velikosti? Ať si to srovnám s tou spotřebou 60kwh/100km
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: aha zabudol som ze nakladaky jazdia 100% casu plne, aby sa vyuzila ich ekonomicka hodnota do poslednej kapky :)
    SITH
    SITH --- ---
    ano, vzhledem k uložení nákladu v přívěsu jsou ty odpichy přesně to, proč si někdo pořídá elektro nákladák
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: bude zabavne sledovat tie odpichy na krizovatke oproti fosilnym nakladakom :)
    KEB
    KEB --- ---
    První sériově vyrobený Mercedes-Benz eActros navštívil Prahu
    https://www.hybrid.cz/prvni-seriove-vyrobeny-mercedes-benz-eactros-navstivil-prahu/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Zajímavý je když je neošoupanej po 500 tkm…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: pocita sa k iinterieru z 21.stoleti aj to ze po 160k km nie je osoupany?

    https://mobile.twitter.com/BLKMDL3/status/1519846076198445056
    BEEBLEBROX
    BEEBLEBROX --- ---
    BOBASH: Imo stejný jako ty tesly co tu jezdí na norskejch značkách. Někde musela být díra jak to tam s dotací koupit a přeprodat dál
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jako že by jí koupil v Polsku, nechal na polských a přivezl sem? Na to jí tady zas nevídám tak často.

    Ale furt je to pravděpodobnější, než že by s ní jezdil z Polska.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Dotace…?
    Koukal jsem, že třeba v Rumunsku se s dotacemi dá Dacia Spring sehnat za €8000…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já tady v Karlíně potkávám pravidelně MX-30 na POLSKÝCH značkách. Nechápu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    videl som konecne nazivo tu elektricku mazdu mx30 a vyzerat to vyzera dobre, ale zjav to bol bizarny, lebo mi nejde do hlavy co robi mx30 TAXI s trencianskou SPZtkou pri brne, projektoval som si to skor nieco ako primestske auto co teda taxik splnuje, ale zeby sa s tym vydal taxikovat niekam 150 km daleko je take dobrodruzne :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To, že ty tolik užitný hodnoty nepotřebuješ neznamená, že jí to nemá. Zvlášť Lightning s gigantickým frunkem vpředu místo motoru, korbou a super praktickým interiérem je fakt užitnou hodnotou geniální.

    Problém pro Evropany trochu je, že se to sem moc nevejde.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A nezapomněl jsi tak trochu na DPH, kterou v USA nemají (a sales tax se k ceně připočítá až nakonec)? Očividně zapomněl. S daní bude stát základní verze Professional zhruba milion a čtvrt, s dovozem k nám tak 1,4M.

    Druhá věc je, že Lightning vychází levněji díky úplně brutálním úsporám z rozsahu. Obecně vyrobit pickup je poměrně levný, protože jsou to i dneska, kdy z nich jsou v podstatě fancy SUV s korbičkou, poměrně jednoduchý auta, jen velký. Ale skoro žádný jiný auto a už vůbec žádný elektrický nemá tak gigantický úspory z rozsahu daný tím, že elektrická F-150 je technicky z většiny shodná s benzínovou, což je nejprodávanější auto v US a jedno z nejprodávanějších na světě (a to se ještě na stejný technice dělá Ford Expedition a Lincoln Navigator).

    Takže to, že s menší baterkou stojí zhruba jako Enyaq, fakt není nijak divný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: tak ja ako plnohodnotne rodinne auto pouzivam hatchback, nepotrebujem SUV, tak zato vravim, ze je to dost subjektivny parameter :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Pouzitelny jako plnohodnotne rodinne auta, velikost a jizdni projev cestovni tridy (tj. o vesmir lepsi nez Tesla Model 3), komfort a interier jako ma mit auto z 21. stoleti.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: uzitkova hodnota je taky dost subjektivny parameter :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Jen uvaha. Z toho co je na evropskem trhu mi nejvetsi smysl (kombinace ceny, uzitne hodnoty, provedeni, performance, infotaiment, etc.) dava Audi Q4 etron ve verzi s vetsi baterkou a nahonem jen na zadek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam