• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    skoda, to este malo "normalnu" masku, take i4 alebo i7 uz maju vpredu tu giganticku ohyzdnost :)

    BMW ukončilo výrobu nadčasového elektromobilu i3 - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/bmw-ukoncilo-vyrobu-nadcasoveho-elektromobilu-i3-40402053
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Tohle není o ceně, ale o zlatém pravidle automotive businessu you need to build where you sell. Proto Tesla staví továrny v EU a Číně a naopak čínské značky teasuji továrny v EU (nejnoveji Nio).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Proč ten budoucí čas…?
    Čína je kvůli ideologickému obratu (a neřešeným hrozbám z minulosti) už teď v dost velkých problémech, jen má výhodu, že je díky vysoké míře kontroly (nad obyvatelstvem i informacemi) zvládne zkreslovat.

    Nicméně, Čína nemá žádné spojence, kteří by měli stejnou měnu a pomocí nějakého "Asijského Stabilizačního Mechanismu" ji zachránili, až to zkreslení přestane být dostačující a měna poletí dolů…

    A na občany už režim, navzdory propagandě, také nemůže moc spoléhat - ti jeli příliš dlouho v režimu "996" a část z nich se přepnula do režimu "tang ping" nebo minimálně "bai lan", než vláda stihla nouzově "996" zakázat…

    To se samozřejmě postupně promítne i do schopnosti západních firem tam cokoliv vyrábět - ať už z pohledu dostupnosti dílů, nebo jejich ceny - čím delší dodavatelský řetězec, tím větší problém.
    A ačkoliv EV samotná mají dodavatelský řetězec kratší, konstrukce továren a jejich údržba je na tom hůř a řetězení nedbalosti bude mít dopady na jejich provoz a objem & kvalitu produkce…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    AQUARIUS: jasně, na to jsem zapomněl
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    JIMIQ: tak Volvo patri pod Geely, takze v Cine uz tovaren maji dost, ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: je, no :) ale asi tam bylo víc důvodů - máš to blíž na odbytiště atd... navíc je riziko že Čína se zblázní podobně jako Rusko a pak ty sankce... kdo by se s tím chtěl patlat :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vychodne slovensko uz je asi lacnejsie jak cina :)

    Volvo postaví na Slovensku závod na elektromobily - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/volvo-postavi-na-slovensku-zavod-na-elektromobily-40401819
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    PEPAZZ: Bude-li úspěšný ten "fundraiser" prostřednictvím Lightyear 0, plánují Lightyear 2 na 2024/2025 za cenu ~30k EUR, což by v jejich podání reálně mohlo znamenat třeba 2026/2027 za ~40k EUR. Každopádně, nikdy jsem nepochyboval, že 0, jako exkluzivní malosériový produkt dotáhnou, ale u dostupného produkčního auta, vyráběného v nějakém seriózním množství, je o dost víc věcí, co to v průběhu můžou zabít.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    za jak dlouho bude neco takoveho stat do milionu?:)

    The Electric Car Reinvented?! Lightyear 0 FIRST DRIVE
    https://www.youtube.com/watch?v=lM6BHvgvrVc
    SITH
    SITH --- ---
    PEPAZZ: nádherný
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NEW Hyundai Ioniq 6: It’s Like NOTHING Else!
    https://www.youtube.com/watch?v=Of9ma3oqd84
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Tak na GO by to vyšlo na 1 090 Kč, ale v tom termínu už je bohužel plně obsazená kapacita nejen parkovacích míst s dobíjením, ale komplet celého parkoviště (což je s ohledem na jeho velikost docela extrémní situace). Příště to chce větší předstih, nebo jiný termín, než největší sezonní peak :) Každopádně, kdybys někdy zkoušel GO, dej report, jak to všechno proběhlo – "mystery shopping" se vždycky hodí a pořád je co ladit :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: na vybraných superchargerech už ano, teď dokonce rozšiřovali na další místa... v čr to určitě ještě neni, myslim že už někde v německu. A ovládá se to přes mobilní appku tesly
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Nevíte jestli už superchargery fungujou i pro lidi bez tesly?

    Na začátku roku jsem četl článek, že to Tesla má v plánu spustit, ale novější info jsem nenašel. Appku mám i s platební metodou apod, jn to nemůžu vyzkoušet (resp. až pojedu kolem, tak už bude pozdě zjistit, že nemůžu nabíjet).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KORKMAZ: proste tu baterku vyndej a nabij ji mimo auto. Ale trakcni (pohonny) system, by mel oddeleny od teto 12 V baterie.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Kde asi udělali soudruzi z BMW chybu…?
    BMW Leaves its i8 Customers Out in The Cold Without Support
    https://youtu.be/N3bY0GqlC-0
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no vida, ani kontejner nemuseli pouzit, mozno sa teraz v bazaroch objavia nejake kusky za dobru cenu :)

    Elektromobil v Dyníně pohltily plameny - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/elektromobil-v-dynine-pohltily-plameny-40401396
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    11% of New Car Sales in Europe Electric (19% Plugins) - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2022/06/27/11-of-new-car-sales-in-europe-electric-19-plugins/

    11% BEV v Evropě (19% celkem nabíjecí)

    PHEV klesají už třetí měsíc v řadě (hurá)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Ok díky. Ten eUp má nějakou celkem malou (podle velikosti to šacuju na 45Ah) a je dobře přístupná, takže práce a peníze to nebudou velký. Nicméně v návodu se píše nenabíjet, ale to píše VW i u spalovacích aut a běžně to dělám. Jenže tady jsem na - pólu úplně neviděl ten zemnící kolík a ani kabel řídící management baterie, takže je to opět trochu jiný a úplně si nejsem jistý, kdy jsou právě ty vhodné podmínky pro dobíjení konvenční baterie.

    Je tam třeba nějaký nabíjecí režim (B na voliči převodovky) a to pak fest brzdí i bez sahání na brzdu, ale tím se asi nabíjí palivová baterie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam