• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: existujou takovy mereni i v interieru? Respektive, tematizoval nekdy nekdo ze pri jizde na dalnici 120 kmh neni v Tesle X na zadnich sedadlech rozumet tomu co se povida vepredu? Me ten kraval prisel zhruba na urovni skodovky z osmdesatek, docela nas to zaskocilo protoze jsme planovali za jizdy probrat jeden projekt a nezvladli jsme to.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Je, ale měří se to v určitým jízdním režimu, což je nějaká rychlost, nějaký otáčky atd.

    Takže i sériový auta můžou bejt pekelně hlučný.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ona neni norma na maximální hluk, který může auto dělat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Já mluvím o autech. Motorky to mají podobně, ale tam je, pravda, častější že mají šílenej aftermarket vejfuk.

    Ale třeba sériovým Mustangem Bullitt nebo Lexusem LC500 taky vzbudíš půl čtvrti, když se zasnažíš.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: motorku nemám, takže netuším, jak to reálně probíhá, ale AFAIK by to mělo bejt v plnejch otáčkách.

    Laděný výfuk a STK – od příštího roku přijde přísné měření hluku - Autotrip.cz
    https://autotrip.cz/ladeny-vyfuk-stk/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Norma nezabraňuje tomu, aby auto dělalo kravál kterej je slyšet půl kiláku daleko. Spousta novejch aut umí bejt brutálně hlučnejch z fabriky.

    Jsou na to dvě primární cesty:
    1) Ve standardním režimu, ve kterým se to měří, je výfuk relativně tichej, "zhluční" ve sportovním.
    2) Měří se v určitých otáčkách, tam to může bejt tichý, když to vytočíš, tak to dělá brajgl.

    Poslechni si třeba sériovou RS6...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak norma na to je, kdyby se švestky a STK snažili, tak to během dvou let zmizí. Páč se nesnaží, halt občas přijde ke slovu ten Mamut. Zvláštní, že jak šlo o buzeraci, která prudila jenom je, typu tmavý skla nebo podsvícení podvozku, problém to nebyl a měšťák nebyl línej tě na tu kontrolu poslat, ale tady to najednou nejde...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tak dobrý je, že ten fejkovej jde aspoň vypnout. Což teda jdou už i normální, u moderních aut. Třeba Mustang má režim "Good Neighbor", kdy si to zapamatuje, kde bydlíš a když přijíždíš domů, automaticky to přepne výfuky na "Quiet".
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: ano, to byl taky důvod, proč se to tenkrát řešilo tubou Mamuta a ne voláním měšťáků
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v sedm rano ale uz nie je nocny klid :) mne vravel kamarat co byva v parizi, ze okolo jeho bloku sa robia asi nejake ilegalne zavody, lebo mu tam motorky vrcia o tretej rano, vzdy prefrcia popod okna, potom to stichne, pak zasa prefrcia a takto urobia par kolecek a francuzski policajti vedia akurat tak mlatit zlute vesty alebo strielat cinanov s noznickami v rukach vo vlastnom byte, lebo sa citia ohrozeni
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Vejfuky, no ty vole, taky sme měli jednoho takovýho experta v ulici, co musel v sedm ráno vytůrovat svýho choppera cestou do fabriky. Vydrželo mu to do léta, než začlo bejt vedro a lidi chtěli spát s otevřenejma oknama. Jednoho krásného rána se místo klasickýho prdění ozval hurónskej řev, kterej čůrák mi nastříkal montážní pěnu do vejfuku, načež se z náhodnýho okna ozvalo: ještě jednou a zalepim ti i všechny šrouby debile a od tý doby se zas můžeme vyspat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no hej ale to je tiez koncept, potom mas seriove eqs, ktore si papne 20 v reale :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Něco pod 10 kWh/100 km má i Mercedes EQXX, v nějaký ekojízdě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Soubor hlášek je pěkně nahovno, protože ti nedá tu audio informaci, kterou potřebuješ. Zvuk Taycanu sice nezní jako fosil, ale zároveň se mění podle stylu jízdy přesně tak jak očekáváš, jako by to byly "otáčky" motoru a sešlápnutí "plynu".
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: vypada to hodne podobne tomuhle
    Volkswagen 1-litre car - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car

    Mysli se tim WLTP, takze v realu 10-10,5, coz neni moc odlisny od prvni generace Ioniqu
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Třeba to bylo jako v Black Books "The jockey hasn't eaten anything but minted peas for a month"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    teraz som mal take mensie deja vu, lebo sa mi zdalo, ze som sa tu na toto uz pytal, tak mozno je to iba moj alzheimer, ale filter mlci, tak sa spytam mozno znova: to myslia asi ten koncept lightyear one a nie seriovku lightyear 0 ze? tych 8,3kWh/100 je az moc pohadkovych aj ked je tam iba 60kWh baterka, jedine, ze by bola nejaka ultralight

    Potvrzeno. Lightyear One je nejeefektivnější elektromobil světa | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/potvrzeno-lightyear-one-je-nejeefektivnejsi-elektromobil-sveta-7413
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    do tesly sa da dat aj vlastny zvuk jazdy alebo trubenia, na to by sa hodil subor hlasok z ceskeho dabingu big lebowski
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Mně se líbí ten zvuk co dávají do Taycanu - nehrají si na napodobování fosilu. Je to takovej startrek zvuk...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: A to tam na to nejspíš má dokonce sofistikovanou elektroniku, aby mu zavřela nebo otevřela klapku a podle toho to dělalo nebo nedělalo bordel :) Případně tam má aftermarket vejfuky za desítky až stovky tisíc, aby to dělalo kravál :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam