• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Něco pod 10 kWh/100 km má i Mercedes EQXX, v nějaký ekojízdě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Soubor hlášek je pěkně nahovno, protože ti nedá tu audio informaci, kterou potřebuješ. Zvuk Taycanu sice nezní jako fosil, ale zároveň se mění podle stylu jízdy přesně tak jak očekáváš, jako by to byly "otáčky" motoru a sešlápnutí "plynu".
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: vypada to hodne podobne tomuhle
    Volkswagen 1-litre car - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car

    Mysli se tim WLTP, takze v realu 10-10,5, coz neni moc odlisny od prvni generace Ioniqu
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Třeba to bylo jako v Black Books "The jockey hasn't eaten anything but minted peas for a month"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    teraz som mal take mensie deja vu, lebo sa mi zdalo, ze som sa tu na toto uz pytal, tak mozno je to iba moj alzheimer, ale filter mlci, tak sa spytam mozno znova: to myslia asi ten koncept lightyear one a nie seriovku lightyear 0 ze? tych 8,3kWh/100 je az moc pohadkovych aj ked je tam iba 60kWh baterka, jedine, ze by bola nejaka ultralight

    Potvrzeno. Lightyear One je nejeefektivnější elektromobil světa | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/potvrzeno-lightyear-one-je-nejeefektivnejsi-elektromobil-sveta-7413
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    do tesly sa da dat aj vlastny zvuk jazdy alebo trubenia, na to by sa hodil subor hlasok z ceskeho dabingu big lebowski
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Mně se líbí ten zvuk co dávají do Taycanu - nehrají si na napodobování fosilu. Je to takovej startrek zvuk...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: A to tam na to nejspíš má dokonce sofistikovanou elektroniku, aby mu zavřela nebo otevřela klapku a podle toho to dělalo nebo nedělalo bordel :) Případně tam má aftermarket vejfuky za desítky až stovky tisíc, aby to dělalo kravál :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    VACA: ta prvni verze ty motorky ten kraval z repraku delala. Ted prodavaj ty novy co jezdej potichu, ale nikdo to nechce, stejne jako nikdo nechtel tu s tim reprakem.
    VACA
    VACA --- ---
    ELIJEN: Za starejch casu..
    Jako maly kluci asi ve treti tride zakladni skoly jsme si davali na jizdni kola do dratu vselijakej bordel aby to za jizdy rachtalo. Asi tak v paty tride uz nas to preslo.

    Na vesnicich si kluci davali na fichtly roury od kamen..

    Na olezly favority si cerstvy majitele ridicaku lepily rychly pruhy.
    Ti majetnejsi si davali na stary golfy a seaty ramus trubky a koncovy svetla zastrikavaly tmavym sprejem.
    Cigani si na stary rezavy bavoraky lepili chromovy limce na blatniky.

    Dnes maj lidi vic penez, a tak stary pekace vystridaly novodoby americky teenagersky auta z plastu co rachotej. A bmw divize ///M ktera driv delala nenapadny auta, dnes delaj extravagantni design, obcas jak od kolotocu, s vejfukama co strilej…
    Doba postoupila ale smysleni urcytejch skupin lidi zustalo stejne detinsky…
    Asi tak nejak bych to videl;)

    Vsem se omlouvam za #OT, a uz zase budu chvili zticha:)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja teda nechapu ani realne vejfuky, co delaji kraval u auta, co jede 50. Vzdycky si rikam, ze ho maj asi zrezlej nebo utrhlej a meli by s tim do servisu.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    VACA: Třeba taková Bohmerland dělá elektro verzi, které dodělali zvuk podle originálu, protože to bylo dost nebezpečný - skoro všichni chodci nejen na vesnici se orientují podle zvuku, takže když nic neslyší a před 5 minutama neviděli cyklistu, tak ti do té silnice skočí a ani se neohlídnou.

    Navíc motorka bez nádrže vypadá divně, takže v nádrži má reprák a "hraje" ti to podle originálu z první republiky, včetně nastartování a chcípnutí =)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Hele mě se neptej, já tyhle píčoviny vždycky vypínám, jen klapkou přepínací reálnej výfuk mě obvykle přesvědčí, abych ho na testovací tejden nechal v režimu "kravál".

    Mě na tom autě zajímá jak vypadá a jak bude jezdit, na tohle tam bude tlačítko "off". Nebo ještě lépe to bude za příplatek :)
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: Pred casem jsem videl full elektrickou H&D motorku. A jako prislo mi to dost cool s jakou noblesou se v tichosti pohybovala, a presto vypadala dost nabusene. Elektricky nabusene:)

    A to byl H&D kterej vyrabi motorky jez se vyznacujou specofickym zvukem.
    A presto, proste by se engineeri v h&d asi cejtili trapne, kdyby jejich elektricka motorka napodobovala zvukem z repraku neco co neni. Bylo by to proste smesny..
    VACA
    VACA --- ---
    BOBASH: Kdyz ja moc ty atificial vejfuky ktery budou delat zbytecnej ramus nepobyram..
    Stejne ta u skodovky co ze subwooferu pod naraznikem dela zvuk 8mi valce..
    Jako proc?
    Prijde mi to detinsky, a trochu trapny, hrat si na neco co to neni…

    (Nehlede na to ze zbytecne urvany auta nemam rad. A natozpak buziky s malym kokotem co to turujou ve meste aby to co nejvic rvalo…)
    VACA
    VACA --- ---
    ELIJEN: To mi prijde skoda.
    Jednak ze to dokaze bejt otravny pro lidi a zejmena kdyz ti treba do oken furt blika auto dalkama, pri pricnym stani.

    Ale taky pro uzivatele. Prodirat se tolika eventama se za chvili asi omrzi ne?
    Ale zase proc tam koukat, kdyz je auto bez poskozeni…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MINER: na to tam je ikona na tom druhotném displeji, takže jen ťuknes a je to :)

    Jinak displej s fukejřema si taky můžes dost customizovat, cela mapa misto ciferniku, nebo jeden cifernik, mala mapa a info o jizdě apod
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: Moc dobře nadesignovanej dashboard koukám. Dík za tip.
    Ještě mohli dát teda čudl odmlžování čelního skla a vnitřní cirkulaci, pokud to nemá automatickou podle CO2. Vidim, že to je fyzicky rozdělený, ale stejně, tyhle jsou občas potřeba akutně, i když zřídka.
    … a prohodit hlavní displej s fukejřema, aby byl víc v zornym poli.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Za sebe můžu říct, že perfektně vyřešené to ma ipace. Dokonalej balanc mezi dotykáčem a tlačítkama. Má celkem 3 displeje, resp. Čtyři, ten s tachometrem atd nepočítám, jeden hlavní na navigaci, menu atd.
    Druhej vedlejší na nastavení klimatu, kam má foukat, jestli spořit energii apod.
    a pak tam jsou dvě velký otočný tlačítka pro každého pasažéra, uvnitř kterých je na displeji teplota, při zmáčknutí se přepne na nastavování vyhřívání/chlazení sedačky- mimochodem na dlouhé trasy úplně úžasná funkce, od tý doby jsem nikdy v autě spocenou prdel neměl. Při potáhnutí se přepne na intenzitu větrání.

    Jaguar inzeroval, že maj menu udělaný tak, že se k 90%fcí dostanes nejpozději při druhém kliknutí a za mě je to teda pravda.

    Navíc si to tam jde dost individualizovat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zajímavý. Citroenama a Peugeotama (stejnej systém, protože stejnej koncern) jsem taky jezdil a že by jim tohle fungovalo dokonale jsem pocit neměl. Můj Jaguar to má taky DOCELA funkční, ale jen docela, a furt se stává, že potřebuju stírat víc nebo míň. Plus třeba ostřikovat...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam