• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NTR23: U Sectronu jsem byl a docela dlouho tam kecal. A něco od nich dokonce prodáváme tuším.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FEDAJKIN: U OlifeEnergy
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NTR23: Jee, u kterých? Nabíječky jsem zrovna oběhl skoro všechny.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FEDAJKIN: Byl pracovně. U nabíječek.
    Jinak kopu za VW a ID.4 jsem jel OSR-PRG-OSR
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tak co, byl jste někdo na esalonu? Ja konečně poprvé viděl Mirai a odnasim si, že ten vodik je fakt ultra tragédie a díky bohu za to.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    THERIDANE: Aha, ja mel na mysli NaS. Ve vysledku to ale nic moc nemeni, pro stacionar idealni(v tomhle pripade i pro maly, domaci stacionar), byt s timhle si auto dovedu predstavit - zejmena nejaky low-end.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    XBAHNO: to je sodíková taveninová baterie, úplně jiná technologie než Na-ion (funkčně podobná Li-ion), o které je myslím řeč
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: tak to by nevadilo, ne? Když teď se do aut vejde 70-120kWh, tak sodíkovejch by se vešlo 35-60
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nebudu tie sodikovky asi tak 2x vacsie pri stejnej kapacite?

    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    JIMIQ: Sodíková baterie má vysokou provozní teplotu. Do auta blbý, ale čekám, že se rozjedou ve stacionárních aplikacích.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    vážení, co si myslíte o možnosti elektromobilů přejít na sodíkové baterky?

    Viděl jsem přednášku Zeihana kde bokem vyhlásil že elektromobily do deseti let nebudou moct být mainstream protože Čína zpracuje "všechno lithium" (já jsem teda našel že jejich podíl na zpracování je 60%, ale budiž) a pak na oenergetice byl komentář k české težbě lithia, že se nevyplatí protože do 10 let naopak elektromobily přejdou na sodík.

    (čili zároveň elektromobily nebudou mainstream, protože nebude lithium a zároveň se lithium nevyplatí těžit, protože v elektromobilech bude sodík :D )

    no a našel jsem pár článků co se zabývají (ale hodně hypoteticky) sodíkem v elektromobilech, ale nebyla tam zmíněná hustota a podobně. Levnější by to asi být mohlo a pokud ta hustota bude ok, tak pro malá auta (do 40kWh) by se sodíková baterka i mohla vejít.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no inak ked uz sme u toho ioniqu tak videl som ioniq 5 nazivo a je to teda velke jako krava, z fotiek a videi mi to prislo ako nejaky hatchback, ale mal som dost skreslenu predstavu :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Je to reportaz z "vystavy" elektromobilu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na fotke je kia ale aspon to ma tiez 6 v nazve :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Hyundai odstartoval prodej Ioniqu 6. K mání může být hned nebo i za rok - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/hyundai-odstartoval-prodej-ioniqu-6-k-mani-muze-byt-hned-neb/r~70cbcb5e611211ed8980ac1f6b220ee8/

    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    DZODZO: No, na prodlužce... to vedeni tedy z hlediska elektro předpisů není prodlužka, ale je tam vedení - to tedy mluvím o tý Darový.

    BOBASH: Který? Na kabelu není žádný a použití baterek se mi nedaří dohledat, ale možný to je.

    Jen pro zajímavost, některý přívozy na tekoucích řekách vůbec žádný motor nemají, stačí dlouhý lano a točit kormidlem.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    New Skoda Enyaq vRS: EXPLOSIVE?
    https://www.youtube.com/watch?v=jobmyWU0pAI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XBAHNO: a su na prodluzke alebo sa nejako dobijaju pri brehu pocas nakladania?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XBAHNO: V Praze je elektrických několik.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    DZODZO: nic zásadně novýho. Přívoz Darová na Berounce je taky elektrický.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam