• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Uvědomuješ si, že jsi právě potvrdil že problém není technický, ale byrokratický…?

    Krom toho SuperCruise má řadu technických a byrokratických omezení 🙄
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: BOBASH: založil jsem klub o FSD: [MINER @ nyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade]
    Hlasujte prosím všichni pro zřízení, a pak se všechny debaty mohou přesunout tam, a tady se to vyčistí, jak napadlo STETKINS:

    Děkuji za spolupráci
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pomozes mi tuto trochu? https://www.cadillac.com/world-of-cadillac/innovation/super-cruise

    neviem odzoomovat dole tu mapu, aby som si pozrel mapu europy, ze na ktorych cestach mozem jazdit so zapnutym supercruise, zobrazuje mi to iba ameriku, ale tam nebyvam :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Hardwarová výměna čehokoliv sranda není, pokud to nemá přesně stejný rozměry, což obvykle mít nebude.

    A taky to u věci jako radar není sranda proto, že budeš muset pravděpodobně musel poměrně zásadně rozebírat to auto, radar nebude úplně věc umístěná tak, abys ho vyměnil za půl hodiny.

    Celej proces může bejt úplně v klidu na několik hodin, klidně třeba půl pracovního dne. To je pro "automobilku" s takovou servisní sítí jako je Tesla dost těžko řešitelnej problém.

    Jo a kterejm automobilkám zajišťujou SW firmy z JV Asie?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Zaměňuješ to, že má velmi jemný až nedostatečný upozornění na puštěnej volant s tím, že bys ho legálně mohl nedržet.

    Škoda Octavia (nebo cokoliv podobnýho) tě taky nechá ten volant chvíli nedržet než začne řvát a pak se vypne.

    Tesla má tyhle systémy o dost "krotší", očividně záměrně v rámci snahy prodat to lidem jako "autonomii" a potlačit pochopení toho, co to legálně je, tedy Level 2 ADAS.

    Ani s FSD nesmíš nikdy přestat řídit a neměl bys pouštět volant o nic víc než u normálního auta. Level 3 kde můžeš dlouhodobě pustit volant a jen sledovat silnici má třeba SuperCruise od GM, ale ne Tesla.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EU batteries to be the world’s greenest under new rules – EURACTIV.com
    https://www.euractiv.com/section/energy-environment/news/eu-batteries-to-be-the-worlds-greenest-under-new-rules/

    Mala zarizeni budou muset mit vymenitelnou baterku
    EV baterky budou muset mit “carbon footprint declaration”
    Baterie budou muset mit QR kod ktery povede na web s detailnimi informacemi (kapacita, odolnost, chemicke slozeni)
    Dale se zvysi vyzadovany zpetny sber baterii ze 45% nyni na 73% v roce 2030
    U EV 100% zpetny sber
    Nove baterie budou muset obsahovat podil recyklovane slozky
    16% kobalt, 85% olovo, 6% lithium, 6% nikl

    Dost drsny podminky, ale zase to vezme vitr z plachet skeptikum a vytvori to naopak podminky pro produkci baterek “doma” v Evrope
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    COMODOR_FALKON: zatím. Bude to problém, čekají nás změny ohledně cyber security a pak už toho člověk v autě moc nevymění.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: můžu potvrdit, na energicu pravidelně koukám na alze už asi 5 let a stále jsem si ji nekoupil :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    China NEV sales at 786,000 units in Nov, a new record, CAAM data show - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2022/12/09/china-nev-sales-at-786000-units-nov-new-record-caam/

    Neskutecny, Cina plug-in podil 33,8%
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale mají taky asi největší problémy s opravitelností a souvisejícím zákaznickým servisem…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Pustit volant umožňuje už Autopilot… Just saying…

    Hardwarová výměna čehokoliv JE sranda, pokud to má stejný konektor (nebo adaptér) a SW s tím umí pracovat…

    Ale ano, u automobilek, jejichž SW sub-dodavatelsky zajišťuje 10+ firem z jižní Asie, to problém je…
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    PETER_PAN: Dokonce se dělá česká motorka - Bohmerland v elektru =) a jelikož během testovacích jízd lidi úspěšně skákali přímo pod kola, tak k tomu Knobloch udělal ozvučení podle meziválečného originálu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: jo, už nějakou dobu
    První sem zaznamenal dobrý endura, ale přelilo se to i do dalších
    Už i největší boomer značka na světě vyrábí elektro
    Pokud silnice, tak třeba Energica EGO+ / RS
    Teda v ceně Ducati Panigale/

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Harley, třeba?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Ne, nikdo to nezaložil, ale asi by někdo měl :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Vyrabi se vubec nejake dospele elektromotorky uz? Nebo chysta nekdo neco takoveho? Myslim neco alespon na urovni Honda CB650.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Já jsem měl za to, že už jste si na tyhle FSD a Tesla kecy založili jinou diskuzi abyste to tady nezasírali, ale asi se tak nestalo, co?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Oni se nerozhodli vyměnit radar.

    Oni se rozhodli odstranit radar a pak odstranit i sonar (parkovací senzory) a nahradit oboje čistě vizuálním systémem Tesla Vision, protože nic jinýho není potřeba.

    Sice tomu autu potom nefungujou parkovací senzory, ale co, proč neprodávat za milion a půl auto bez výbavy, kterou má ve standardu Fabie.

    A teď to vypadá, že to zase neplatí a budou dávat jinej radar.

    To kromě potenciálních problémů s recallama vypovídá především o tom, co popisoval AXTHEB: – že se Tesla snaží aplikovat metody softwarovýho vývoje na auta a to i v jejich HW části, což se nejeví jako dobrej nápad.

    Jinak by se to dalo říct taky tak, že v tom mají bordel a nevědí, co vlastně chtěj.

    Jo a mimochodem, ten novej radar není nějakej super hi-tech systém co nikdo nemá, je to normální radar co mají všichni:

    Tesla Is Adding Radar Back To Cars Next Year: Docs
    https://jalopnik.com/tesla-is-adding-radar-back-to-cars-next-year-docs-1849864675?

    "Essentially, this new device appears to be the standard form of automotive radar that you see in every company’s adaptive cruise control system. It’s not immediately clear what Tesla will bring to the table with this new addition to its cars, beyond the inherent benefits of a radar-based system."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam