• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    RAGNAROK: blbost, místní odborníci ti vysvětlí, že za deset let už bude bambilion lidí auta sdílet, tudíž je nebudou muset vlastnit, takže zaparkujes úplně v pohodě
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    ELIJEN:
    no kazdopade ty starosti s dojezdem se budou blizot k nule ve sronani s tím kde zaparkujes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To, že v zimě budeš v zácpě popojíždět 20 km/h, ti fakt dojezd nevylepší, naopak budeš vytápět stojící auto.

    Kombinovanej WLTP dojezd prostě neudává dojezd po dálnici a dokonce ani svižný tempo (100 km/h) po státovce. Je to, jak název napovídá, kombinace město/mimo město a ve městě mají EV výrazně nižší spotřebu (jezdí se pomalejc).

    Dosáhnout udávanýho WLTP dojezdu by se možná mohlo podařit, kdybys fakt poctivě jel furt 90 s vypnutým vším, ale ani tak si tím nejsem jistej.

    Při tachometrových 140 km/h (tedy reálných 130 km/h) nedojede Mustang Mach E Long Range s udávaným dojezdem zhruba 600 km v zimě ani do Berlína (380 km).

    Ještě jednou:

    UDÁVANÝ WLTP DOJEZD NEODPOVÍDÁ TOMU, JAK DALEKO TO AUTO FAKT DOJEDE
    MINER
    MINER --- ---
    SEJDA: moudří nejezdí ve špičce
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    MINER: cekal kdo nahodi viu carolinu :)
    Muzes jet D5 a pak uz kteroukoli trasou rovnou do zacpy at uz Salzburg nebo Mnichov .. neni dalnice jako dalnice. Na A8 se jezdi i 20 km/h a to i kdyz otevrou pro jizdu odstavny pruh. A99 (obchvat Mnichova) byva nekdy pred A8 zacpany temer od Areny :)
    Na Garmish jsem az tak casto nejezdil, ale mam pocit je to tam v zime tady beznadejne pomale.
    MINER
    MINER --- ---
    SEJDA: > Plzeň > Mnichov > a pak GaPa nebo A96 (podle toho kam) je std a nejrychlejší
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jde o to kam, ale na většinu míst v Alpách odsud pojedeš povětšinou po dálnici. Ne třeba celou cestu, ale většinu jo.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: po ktere dalnici se dostanes do Alp? :D
    teda z Ceska ..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Jinde budou, ale aby u dostupnýho auta (= ekvivalent Fabie) byl třikrát větší dojezd než je dneska u Enyaqu, to je fakt odvážná představa.

    Realisticky si myslím, že u drahejch aut vyskočí ještě tak o půlku, Fabie bude tak tam kde dneska Enyaq.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: hele v pohode, mne jde proste jenom o to, ze v budoucnosti budou ty dojezdy uplne jinde, snad si rozumime o co v ty sazce jde ne? nebudem se pak dohadovat o kilak sem kilak tam, ze sem preci jen vic z kopce a ne do kopce atd, proste sednes do auta a nebudes mit strach a neustalou potrebu hledat dokiny.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    i když ted koukám, že do Alp je to míň, 570 kilaku a jsi v Kaunertalu, hm, hm, no to sem ti trochu přihrál :) ale i tak, do deseti let věřím, že jo :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: To, že má něco udávanej dojezd 1500 km neznamená, že to ujede 1500 km.

    Do Alp je to cesta po dálnici, tam počítej tak 60% udávanýho dojezdu WLTP kombinovaná, a v zimě míň.

    Enyaq s WLTP dojezdem 500 km ujede na cestě do Rakouska 350 km do Salcburku a to v létě (a není to tak do kopce).

    Do Kitzbühelu z Prahy dojede možná tak EQS s udávanýma 770 km, ale spíš ne.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: no 1600 nevim, psal sem do alp a zpet, coz je min, ale dobře, zkrátka koupíš si prumernyho elektrikáře a dojedeš s ním v poho do Alp, takže dejme tomu těch až patnáct set kilometrů, jop. Tak platí. A ne že umřeš! :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: ze nezakazou prodej PHM, ze kterych se da vyrobit elektrina :facepalm:
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jeden starsi clanok, ze je to zo svajciarska ma po nejakych prispevkoch tu zasa az tak neprekvapuje :)

    Švýcarsko zvažuje zákaz jízdy elektromobily během výpadků elektřiny - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-svycarsko-zvazuje-zakaz-jizdy-elektromobily-behem-vypadku-elektriny-40416925
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nejen ekonomicky. Baterka je hrozně velká věc, a taky těžká. Auto s dojezdem 1500 km bude proti tomu s dojezdem 750 km nejen dražší, ale taky větší venku a menší uvnitř, hůř pojede, bude víc žrát atd.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Jo, nečet jsem, sry. Tak to je blbost no, i kdyby takový baterky byly k dispozici, tak čistě ekonomicky je do toho auta nikdo nedá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: No mohl, to DRAGON: tvrdil, že to půjde bez nabíjení.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Proč bys tam nemohl nabít u hotelu (což už jde i dnes, natož za 10 let)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Jednou takovej jako dneska maximální? Tedy že auto v cenový kategorii dnešní Fabie (600kkč, inflation adjusted, ať nežeru) bude mít WLTP kombinovanej dojezd 1600 km?

    Klidně beru sázku 20+ let whisky vs. 20+ let rum.

    Moje předpověď je, že za 10 let budou mít top auta na trhu co do dojezdu nějakejch třeba 1200-1500 km a bude to pár speciálních modelů co ani nebudou moc populární, protože tomu obětujou jiný věci.

    Běžný u drahých aut bude 800-1000 km.

    U něčeho na úrovni Fabie budeme na dojezdu dnešních lepších aut, takže třeba 600 km.

    Všechno počítám ve WLTP údajích.

    Jinak teda ještě poznámka – s elektromobilem o dojezdu 600+ WLTP a s alespoň 200 kW nabíjením už si lajsnu jet skoro kamkoliv, s 800 km WLTP už po Evropě úplně kamkoliv. Dál už se to moc nevyplatí zvětšovat, protože stát jednou za 300-400 km 15 minut na nabíječce už není reálně žádnej problém.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam