Podle nich se prodeje elektromobilů v lednu propadly na pouhých 18 100 vozů místo 104 325 aut v prosinci. To představuje ohromný meziměsíční pokles o 83 procent, který je podle analytické firmy EY dán hlavně onou změnou dotací - prosincové prodeje to nafouklo, lednové vyfouklo, dá-li se to takto říci. Odbyt ovšem neklesal jen meziměsíčně, je nižší i meziročně a je také pod úrovní ledna 2021. Na úsvitu elektrické revoluce jsou německé prodeje elektromobilů nejnižší za 3 roky.
To je horší vývoj, i než čekali skeptici, přitom dotace se zase tak moc nesnížily. Němci kupující elektromobily nyní od všech, kteří je nekupují, dostanou místo 6 000 Eur (142 tisíc Kč) dotaci maximálně 4 500 Eur (107 tisíc Kč), pokud se auto prodává za méně než 40 000 Eur bez DPH. U dražších vozidel do ceny 65 000 Eur (1,55 milionu Kč) bez DPH činí dotace 3 000 Eur (71 tisíc Kč) místo dřívějších 5 000 Eur (119 tisíc Kč). To je jen jakási ondulace dotační křivky, žádný strmý pád. Přesto takový efekt. A to mají v roce 2024 bude dotace dál klesat.
to je jak předzásobení se cigaretama, když se mají od ledna zvednout daně
ale na celosvětovém trendu to nic nemění. Evropa od 2035 zakáže nové spalováky a bez ohledu na dotace si ho nekoupíš (možná si ho draze koupíš v Srbsku a dovezeš, jestli ti to povolej).
Ale hlavně - 2040 a vejš už bude poptávka po ropě tak nízká, že benzín bude šíleně drahej (nebudou investice do nových nalezišť, rafinérií atd)