• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Autoforum není ekvivalent Parlamentních listů.

    Je to ekvivalent Aeronetu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Neni ti to jedno. Panikaříš, protože tvoje životní hodnoty jsou v ohrožení a potřebuješ si potvrdit, že není nic lepšího než tvoje dieselové Volvo, tak se snažíš uklidnit články z Autofora, což je auto-moto ekvivalent Parlamentních listů :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Když klesnou dotace, tak i lidi, co by to auto koupili i bez dotací, ale koupili by ho v lednu, ho koupěj v prosinci.

    Kromě toho lidi obecně kupujou spoustu věcí před koncem roku, protože daně.

    Navíc ten prosinec byl fakt šíleně silnej, prodeje přes 100 tisíc EV, podíl na trhu přes 20% čistý EV. To, že všichni koupili v prosinci co by jinak koupili teď ještě nemusí znamenat, že bude celkovej pokles.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ELIJEN: Taky jsem dneska prijel do prace s BMW i3, pichnul na AC nabijecku, protoze uz nebylo volny misto v garazi, vzal si sluzebniho Enyaqa, jel s nim do Hradce Kralove (vyhrivani sedacek, po dalnici tempomat na 145 km/h), prijel do Hradce a pichnul na 50 kW DC nabijecku, nalozil a vyridil co jsem potreboval, odpojil to po 42 minutach pri 92% baterky, vyrazili zpatky do Prahy, nekolikrat si zkusili, ze vic nez 163 km/h na tachometru neuvidis, ale odpovida 159 km/h podle GPS, do Prahy dojeli se 42%, vratil Enyaqa, presedl do i3 s 98% baterky a vyrazil domu.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: to nevypadá na Bruntál, ale :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Prestehoval jsem se do noveho baraku a v ulici, kde je 14 RD jsou 4 Tesly a jedno BMW i3 a to jeste pulka lidi neni nastehovana :D
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: Chlapi, nelejte ty manipulace z dezinfo serverů z voken. Koukejte, jak to tady vypadá…
    Používejte Google a mozek.

    https://www.google.cz/search?q=bev+sales+germany+by+month+2020+2021+2022&hl=en&sxsrf=AJOqlzXgK3BQJlTbtpJFzCKZVVkNS_qJpw%3A1675953813075&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiLx8C91oj9AhVj-yoKHZvjDrgQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1440&bih=825&dpr=2#imgrc=VKmfeyl5V_q0UM

    Každý z posledních let byly v lednu v Německu nižší prodej EV než v prosinci, ale celoročně to furt roste.

    Koncem roku se kupuje víc aut než začátkem.

    I kdyby to tak nebylo, tak závěr na základě pouhého jednoho měsíce dělá jen negramot.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: tak tady se zase mlci o tom kdyz dojde k poklesu a naopak se tu oslavuje kdyz se jich proda vic - imho je to jedno jako druhy. Jak jsem psal, ja sam elektroauto zatim kupovat nehodlam (stejne jako vetsina lidi v zemi kde ziju), ale se zajmem sleduju jak se to vyviji, neutralni informace jsou ale v souvislosti s timhle tematem temer inexistentni.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Problem autofora je, ze umyslne data vytrhava z kontextu a tim falsuje. Kdyz dojde k poklesu, vyhlasi to. Kdyz se data vrati na puvodni nebo vyssi hodnotu, tak mlci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Elektromobily nikam neodchadzaju, vsetky tie miliardove investicie vsetkych tych automobiliek do vyvoja novych platforiem a vyrobnych liniek sa musia zaplatit, vlak uz je rozjety a seniori z autofora ho svojimi clickbaitmi nezastavia
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: Me je popravde receno jedno jakej je to zdroj, pokud ta data jsou spravna. Ta otazka, do jaky miry je elektromobilita schopna preziti bez dotaci a bez znevyhodnovani / zakazu spalovacich motoru mi prijde zajimava a treba pocet prodanejch aut u vas v cesku je celkem zajimavym ukazatelem, rekl bych. V nemecku vim, ze lidi castecne elektroauta kupovali jenom kvuli dotaci, a pokud tam doslo k takovymu propadu jenom proto ze ta dotace uz neni tak vyhodna, tak to leccos napovida.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Podle nich se prodeje elektromobilů v lednu propadly na pouhých 18 100 vozů místo 104 325 aut v prosinci. To představuje ohromný meziměsíční pokles o 83 procent, který je podle analytické firmy EY dán hlavně onou změnou dotací - prosincové prodeje to nafouklo, lednové vyfouklo, dá-li se to takto říci. Odbyt ovšem neklesal jen meziměsíčně, je nižší i meziročně a je také pod úrovní ledna 2021. Na úsvitu elektrické revoluce jsou německé prodeje elektromobilů nejnižší za 3 roky.

    To je horší vývoj, i než čekali skeptici, přitom dotace se zase tak moc nesnížily. Němci kupující elektromobily nyní od všech, kteří je nekupují, dostanou místo 6 000 Eur (142 tisíc Kč) dotaci maximálně 4 500 Eur (107 tisíc Kč), pokud se auto prodává za méně než 40 000 Eur bez DPH. U dražších vozidel do ceny 65 000 Eur (1,55 milionu Kč) bez DPH činí dotace 3 000 Eur (71 tisíc Kč) místo dřívějších 5 000 Eur (119 tisíc Kč). To je jen jakási ondulace dotační křivky, žádný strmý pád. Přesto takový efekt. A to mají v roce 2024 bude dotace dál klesat.


    to je jak předzásobení se cigaretama, když se mají od ledna zvednout daně

    ale na celosvětovém trendu to nic nemění. Evropa od 2035 zakáže nové spalováky a bez ohledu na dotace si ho nekoupíš (možná si ho draze koupíš v Srbsku a dovezeš, jestli ti to povolej).

    Ale hlavně - 2040 a vejš už bude poptávka po ropě tak nízká, že benzín bude šíleně drahej (nebudou investice do nových nalezišť, rafinérií atd)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Autoforum fakt neni relevantni zdroj
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Zajimavy.

    Prodeje elektromobilů v Německu se propadly o 83 procent, má jít o začátek konce elektrické pohádky | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-elektromobilu-v-nemecku-se-propadly-o-83-procent-je-to-zacatek-konce-ktery-vestili-analytici/?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    okrajovo k carsharingu

    Rekordní rok HoppyGo, majitelé aut vydělali přes 30 milionů
    https://www.hybrid.cz/rekordni-rok-hoppygo-majitele-aut-vydelali-pres-30-milionu/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ta klimatizace/topeni fakt zere minimalne v porovnani s narustem spotreby ve vyssich rychlostech. A kdyby rozjezdy a brzdeni meli tak velkej efekt, tak by jizda ve meste byla horsi nez na dalnici :)

    Uz nekolikrat si pamatuju, jak mi SoC v cili stouplo o nekolik procent diky tomu, ze jsem na dalnici uvazl v zacpe.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    OT_: v podstate to dokazou uz dnes, musis si akorat odmyslet tu jednicku na zacatku, cajk.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A taky můžeš jít pěšky.

    Ale normální člověk v normální situaci prostě bude mít furt zapnutý topení, protože jede v autě. Nebavíme se tu o situaci "stojím dvě hodiny v zácpě", ale o nesmyslný teorii, že auto jedoucí pomalu v zácpě by snad mohlo žrát míň než když pojede po nezacpaný dálnici. Nemohlo.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jj však to řešíme furt dokola... :⁠-⁠D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: vsak to topeni v tej zacpe nemusis mat pustene celu dobu, ja ked som raz uviazol s autom v snehu, tak to bolo asi na 2 hodiny, nez ten odhrnaci traktor co siel predo mnou a tiez zapadol, prisiel vyslobodit jeden vacsi traktor, tiez som nesedel celu dobu v aute a nemal zapnuty motor a klimu, zahrial som sa lopatovanim snehu spod kolies

    to sa stalo okolo obeda a paradoxne o par hodin neskor uz nebolo po snehu ani pamiatky, lebo sa to stalo v dubnu, keby som ostal vtedy v tu sobotu v praci dlhsie, tak by som nemusel ani lopatovat :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam