• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A taky můžeš jít pěšky.

    Ale normální člověk v normální situaci prostě bude mít furt zapnutý topení, protože jede v autě. Nebavíme se tu o situaci "stojím dvě hodiny v zácpě", ale o nesmyslný teorii, že auto jedoucí pomalu v zácpě by snad mohlo žrát míň než když pojede po nezacpaný dálnici. Nemohlo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: vsak to topeni v tej zacpe nemusis mat pustene celu dobu, ja ked som raz uviazol s autom v snehu, tak to bolo asi na 2 hodiny, nez ten odhrnaci traktor co siel predo mnou a tiez zapadol, prisiel vyslobodit jeden vacsi traktor, tiez som nesedel celu dobu v aute a nemal zapnuty motor a klimu, zahrial som sa lopatovanim snehu spod kolies

    to sa stalo okolo obeda a paradoxne o par hodin neskor uz nebolo po snehu ani pamiatky, lebo sa to stalo v dubnu, keby som ostal vtedy v tu sobotu v praci dlhsie, tak by som nemusel ani lopatovat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Spotřeba na topení je cca procento baterky na hodinu (víceméně oficialni tvrzení skodovky k Enyaqu).

    Spotřeba na topení a opakované rozjezdu v zacpe je rozhodne větší než úspora z toho, ze nejedes 130.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Nečetl jsi to v původním příspěvku, protože to tam není… To si jen zas BOBASH něco přimyslel…

    BOBASH: Tak zrovna s 20 km/h to WLTP překoná hravě, přičemž jak už testovalo vícero lidí, spotřeba na vytápění je minimální, v jednotkách % za celý den…
    U spalovacích motorů je to o dost horší…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: V centrech velkých měst ano, na vesnicích nikdy a mezi tím to bude spektrum.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: electric pulse rifle!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: pockaj az cybertruck ziskaju bojovnici z ISIS a namontuju dozadu na korbu nejaky kanon, taky to bude tak trochu vypadat jako Tank
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OT_: elektromobily nemaji Tank
    OT_
    OT_ --- ---
    BLOWUP: Tak to je boží! Jsem nevěděl, že to dnešní elektromobily dokážou!
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: vcera vecer jsem natankoval, dnes po ujeti asi 80km, z toho asi 60 na dalnici s maximalni povolenou rychlosti a bezici klimaautomatice to ukazuje dojezd 1370.

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: Cim vetsi dojezd mas, tim min te musi zajimat kdy bude nejlepsi prilezitost si natankovat aniz by te to omezovalo. Od tech 1000km je to neco co te zamestnava tak malo casto ze to vicemene nehraje roli, ponevadz vis ze at se druhej den stane cokoli, sance ze te to omezi se blizi k nule.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KEB: kéž by lidi nebyli prasata a nebyly by ty auta okamžitě zničené a nechutné...strašně bych si přál absolutně neřešit jakékoliv koupení auta, údržbu, nabíjení apod. Jen otevřít apku, najít nejbližší auto, dojet kam chci, píchnout ho do lampy(nabít) a jít si po svejch.
    Absolutní utopie.
    KEB
    KEB --- ---
    RAGNAROK: blbost, místní odborníci ti vysvětlí, že za deset let už bude bambilion lidí auta sdílet, tudíž je nebudou muset vlastnit, takže zaparkujes úplně v pohodě
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    ELIJEN:
    no kazdopade ty starosti s dojezdem se budou blizot k nule ve sronani s tím kde zaparkujes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To, že v zimě budeš v zácpě popojíždět 20 km/h, ti fakt dojezd nevylepší, naopak budeš vytápět stojící auto.

    Kombinovanej WLTP dojezd prostě neudává dojezd po dálnici a dokonce ani svižný tempo (100 km/h) po státovce. Je to, jak název napovídá, kombinace město/mimo město a ve městě mají EV výrazně nižší spotřebu (jezdí se pomalejc).

    Dosáhnout udávanýho WLTP dojezdu by se možná mohlo podařit, kdybys fakt poctivě jel furt 90 s vypnutým vším, ale ani tak si tím nejsem jistej.

    Při tachometrových 140 km/h (tedy reálných 130 km/h) nedojede Mustang Mach E Long Range s udávaným dojezdem zhruba 600 km v zimě ani do Berlína (380 km).

    Ještě jednou:

    UDÁVANÝ WLTP DOJEZD NEODPOVÍDÁ TOMU, JAK DALEKO TO AUTO FAKT DOJEDE
    MINER
    MINER --- ---
    SEJDA: moudří nejezdí ve špičce
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    MINER: cekal kdo nahodi viu carolinu :)
    Muzes jet D5 a pak uz kteroukoli trasou rovnou do zacpy at uz Salzburg nebo Mnichov .. neni dalnice jako dalnice. Na A8 se jezdi i 20 km/h a to i kdyz otevrou pro jizdu odstavny pruh. A99 (obchvat Mnichova) byva nekdy pred A8 zacpany temer od Areny :)
    Na Garmish jsem az tak casto nejezdil, ale mam pocit je to tam v zime tady beznadejne pomale.
    MINER
    MINER --- ---
    SEJDA: > Plzeň > Mnichov > a pak GaPa nebo A96 (podle toho kam) je std a nejrychlejší
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jde o to kam, ale na většinu míst v Alpách odsud pojedeš povětšinou po dálnici. Ne třeba celou cestu, ale většinu jo.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: po ktere dalnici se dostanes do Alp? :D
    teda z Ceska ..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Jinde budou, ale aby u dostupnýho auta (= ekvivalent Fabie) byl třikrát větší dojezd než je dneska u Enyaqu, to je fakt odvážná představa.

    Realisticky si myslím, že u drahejch aut vyskočí ještě tak o půlku, Fabie bude tak tam kde dneska Enyaq.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam