• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BLOWUP: Hele uvědomuješ si, že řeč o životních hodnotách byla v narážce na to jak vehementně sem píšeš ty bláboly? Byla to narážka na tebe - tím, že to pak napíšeš ještě pětkrát, děláš akorát pitomce ze sebe....ale to je asi tvůj cíl tady obecně, takže asi cajk..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Třeba tenhle blábol je ukázka tý druhý věty DZODZO:

    DZODZO: On měl asi na mysli to, že si za 13 let nebude moct koupit nový auto na benzín, což je pravda. Taky je pravda, že pořád budou věci, ve kterých budou elektromobily horší (ani za 13 let běžný elektromobil neujede to, co stará XC70 D5 na nádrž), i když ve spoustě jiných budou mnohem lepší a díky tomu se prosadí i kdyby EU zrušila plány na zákaz ICE.

    A větu "starý benzínový auto je špatný, protože ztvrdlý gumičky propouští wind noise" si píšu do deníčku do kategorie "moudra internetových odborníků na auta".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: V týhle diskusi působíš jako člověk, kterej tématu sice moc nerozumí, ale bytostně ho uráží, protože svět už nebude tak, jak ho znal, a tak jde křičet na mraky.

    Jinak moji přítomnost v tomhle klubu vysvětluje především to, že se elektromobilama hned z několika úhlů zabývám profesionálně. Proto se tady taky vysmívám jak starým mužům křičícím na mraky o tom, jak elektromobily nikdy k ničemu nebudou, tak místní suitě naivních snílků, kteří vzývají božského Elona, přičemž jejich reálné znalosti problematiky by se vešly do dvou tweetů.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: hele, ty si tohle o me opravdu myslis? Ne ze by na tom nejak zalezelo, nakonec odpovedet si to muzes jen ty sam, ale pokud ano, tak by to o tobe samym taky leccos signalizovalo a svym zpusobem vysvetlovalo tvoji pritomnost v tomhle jerk circle :-) ZIVOTNI HODNOTY, PYCO! :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Životní hodnotu "chci mít svět takový jako když jsem ještě nebyl starý muž křičící na mraky" ti to očividně trochu narušuje.

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Ja travim vubec prekvapive casu v diskusich ktery jsou mlacenim prazdny slamy, casto teda spis jako tichej pozorovatel. Ony nepostradaji jistou fascinaci, clovek proste najednou ma pohled dovnitr panoptika nejakejch existenci ktery sice nechape, ale presto ho fascinujou, asi jako lidi ktery poradaji turnaje v quiddich a behaj pritom po louce s kostatama mezi nohama. Hlavni duvod proc chodim sem neni proto ani tak muj zajem o vyvoj tyhle technologie - a i kdyz tomu neveris, me to opravdu zajima jako skoro vsechno co se technologii tyce - jako spis ten fanaticko sektarskej pristup kterej se tu praktikuje, jako by slo o zivot. To uz se fakt tak casto nevidi - hele, kde se dozvis ze panikaris, ponevadz existence elektroaut ohrozuje tvoje zivotni hodnoty? ZIVOTNI HODNOTY! :o)

    Ja to tu uz psal vickrat ale napisu to klidne znovu: ja proti elektroautum per se nic nemam. Pokud jednoho dne budou fungovat stejne jako ten muj diesel, tak si ho klidne koupim, me je totiz fakt uplne jedno proc moje auto jede, pokud jede tak jak ma :-) Muj vztah k autum je prostej jakejchkoli emoci, proste chci aby fungovaly tak jak maj, jednou za rok je umeju, nic vic me nezajima. Ze to pro nekoho predstavuje ZIVOTNI HODNOTY je pro me stejne nepochopitelny jako existence lidi ktery hrajou nejaky deskovy nebo pocitacovy hry - vim ze existujou, mam s nima soucit, ale to je asi tak vsechno :-)

    Momentalne to ale bohuzel vypada spis tak, ze az si budu jednoho dne novy auto kupovat, tak si to elektroauto budu MUSET koupit i kdyz bude fungovat hur nez to co mam ted, a navic bude pravdepodobne hnusny jako prdel, ale co uz, moje ZIVOTNI HODNOTY to presto nijak netanguje, nemej obavy :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: No na to, jak ti jsou ty auta jedno, trávíš překvapivě hodně času v diskusi o elektromobilech hádáním se o tom, jakej to je nesmysl.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: jezismarja :))

    Ja panikarim kvuli necemu jako je auto, ktery kdyz potrebuju tak proste jdu a koupim ho, jako desetkrat predtim?

    Zivotni hodnoty?! Notywole. Tohle pro vas vytane, kdyz se rekne „zivotni hodnoty“?

    Rad bych ted napsal neco jako „chapu“, ale nejak to nejde.
    Zivotni hodnoty, tywole, tak to je sila :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Moje chyba, pardon :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Autoforum není ekvivalent Parlamentních listů.

    Je to ekvivalent Aeronetu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Neni ti to jedno. Panikaříš, protože tvoje životní hodnoty jsou v ohrožení a potřebuješ si potvrdit, že není nic lepšího než tvoje dieselové Volvo, tak se snažíš uklidnit články z Autofora, což je auto-moto ekvivalent Parlamentních listů :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Když klesnou dotace, tak i lidi, co by to auto koupili i bez dotací, ale koupili by ho v lednu, ho koupěj v prosinci.

    Kromě toho lidi obecně kupujou spoustu věcí před koncem roku, protože daně.

    Navíc ten prosinec byl fakt šíleně silnej, prodeje přes 100 tisíc EV, podíl na trhu přes 20% čistý EV. To, že všichni koupili v prosinci co by jinak koupili teď ještě nemusí znamenat, že bude celkovej pokles.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ELIJEN: Taky jsem dneska prijel do prace s BMW i3, pichnul na AC nabijecku, protoze uz nebylo volny misto v garazi, vzal si sluzebniho Enyaqa, jel s nim do Hradce Kralove (vyhrivani sedacek, po dalnici tempomat na 145 km/h), prijel do Hradce a pichnul na 50 kW DC nabijecku, nalozil a vyridil co jsem potreboval, odpojil to po 42 minutach pri 92% baterky, vyrazili zpatky do Prahy, nekolikrat si zkusili, ze vic nez 163 km/h na tachometru neuvidis, ale odpovida 159 km/h podle GPS, do Prahy dojeli se 42%, vratil Enyaqa, presedl do i3 s 98% baterky a vyrazil domu.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: to nevypadá na Bruntál, ale :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Prestehoval jsem se do noveho baraku a v ulici, kde je 14 RD jsou 4 Tesly a jedno BMW i3 a to jeste pulka lidi neni nastehovana :D
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: Chlapi, nelejte ty manipulace z dezinfo serverů z voken. Koukejte, jak to tady vypadá…
    Používejte Google a mozek.

    https://www.google.cz/search?q=bev+sales+germany+by+month+2020+2021+2022&hl=en&sxsrf=AJOqlzXgK3BQJlTbtpJFzCKZVVkNS_qJpw%3A1675953813075&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiLx8C91oj9AhVj-yoKHZvjDrgQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1440&bih=825&dpr=2#imgrc=VKmfeyl5V_q0UM

    Každý z posledních let byly v lednu v Německu nižší prodej EV než v prosinci, ale celoročně to furt roste.

    Koncem roku se kupuje víc aut než začátkem.

    I kdyby to tak nebylo, tak závěr na základě pouhého jednoho měsíce dělá jen negramot.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: tak tady se zase mlci o tom kdyz dojde k poklesu a naopak se tu oslavuje kdyz se jich proda vic - imho je to jedno jako druhy. Jak jsem psal, ja sam elektroauto zatim kupovat nehodlam (stejne jako vetsina lidi v zemi kde ziju), ale se zajmem sleduju jak se to vyviji, neutralni informace jsou ale v souvislosti s timhle tematem temer inexistentni.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Problem autofora je, ze umyslne data vytrhava z kontextu a tim falsuje. Kdyz dojde k poklesu, vyhlasi to. Kdyz se data vrati na puvodni nebo vyssi hodnotu, tak mlci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Elektromobily nikam neodchadzaju, vsetky tie miliardove investicie vsetkych tych automobiliek do vyvoja novych platforiem a vyrobnych liniek sa musia zaplatit, vlak uz je rozjety a seniori z autofora ho svojimi clickbaitmi nezastavia
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: Me je popravde receno jedno jakej je to zdroj, pokud ta data jsou spravna. Ta otazka, do jaky miry je elektromobilita schopna preziti bez dotaci a bez znevyhodnovani / zakazu spalovacich motoru mi prijde zajimava a treba pocet prodanejch aut u vas v cesku je celkem zajimavym ukazatelem, rekl bych. V nemecku vim, ze lidi castecne elektroauta kupovali jenom kvuli dotaci, a pokud tam doslo k takovymu propadu jenom proto ze ta dotace uz neni tak vyhodna, tak to leccos napovida.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Podle nich se prodeje elektromobilů v lednu propadly na pouhých 18 100 vozů místo 104 325 aut v prosinci. To představuje ohromný meziměsíční pokles o 83 procent, který je podle analytické firmy EY dán hlavně onou změnou dotací - prosincové prodeje to nafouklo, lednové vyfouklo, dá-li se to takto říci. Odbyt ovšem neklesal jen meziměsíčně, je nižší i meziročně a je také pod úrovní ledna 2021. Na úsvitu elektrické revoluce jsou německé prodeje elektromobilů nejnižší za 3 roky.

    To je horší vývoj, i než čekali skeptici, přitom dotace se zase tak moc nesnížily. Němci kupující elektromobily nyní od všech, kteří je nekupují, dostanou místo 6 000 Eur (142 tisíc Kč) dotaci maximálně 4 500 Eur (107 tisíc Kč), pokud se auto prodává za méně než 40 000 Eur bez DPH. U dražších vozidel do ceny 65 000 Eur (1,55 milionu Kč) bez DPH činí dotace 3 000 Eur (71 tisíc Kč) místo dřívějších 5 000 Eur (119 tisíc Kč). To je jen jakási ondulace dotační křivky, žádný strmý pád. Přesto takový efekt. A to mají v roce 2024 bude dotace dál klesat.


    to je jak předzásobení se cigaretama, když se mají od ledna zvednout daně

    ale na celosvětovém trendu to nic nemění. Evropa od 2035 zakáže nové spalováky a bez ohledu na dotace si ho nekoupíš (možná si ho draze koupíš v Srbsku a dovezeš, jestli ti to povolej).

    Ale hlavně - 2040 a vejš už bude poptávka po ropě tak nízká, že benzín bude šíleně drahej (nebudou investice do nových nalezišť, rafinérií atd)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Autoforum fakt neni relevantni zdroj
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Zajimavy.

    Prodeje elektromobilů v Německu se propadly o 83 procent, má jít o začátek konce elektrické pohádky | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-elektromobilu-v-nemecku-se-propadly-o-83-procent-je-to-zacatek-konce-ktery-vestili-analytici/?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam