Já se včera po 14 dnech rozloučil se zapůjčeným BMW i3 a už se mi stýská :-).
Hledání ideálního elektro-auta jsem po letní dovolené s Teslou 3 LR a zimní dovolené se Škodou Enyaq RS zatím odložil (čekám na Audi A6 Avant e-tron), ale protože si syn na horách natrhnul vazy v koleni a dostal ortézu a berle, tak jsem řešil jak ho vozit do 700 metrů vzdálené školy. Startovat Passata 2.0 TDi kvůli 1.5 km cestě, škrábat námrazu z oken nebo ho nechávat nastartovaný než se zahřeje a rozmrzne - to prostě ne, na to mám asi auto radši než kluka ;-).
Ale i Enyaq v zimě ukázal, že se dá hezky naplánovat vyhřátí auta a sedaček na požadovaný čas, takže jsem začal koukat po nějakém malém elektro-autíčku co by to zvládlo a skončil u BMW i3 z roku 2018 s největší 120Ah baterkou. Půjčení na 14 dní za 10k, to zase pro kluka rád udělam, včetně toho, že budu vstávat dřív a vozit ho do školy i ze školy.
Dost věcí je na tom autě zvláštních/jiných a část jich je určitě způsobena i tím, že jsem nikdy pořádně žádné BMW neřídil, takže třeba tuhý volant nebo podvozek, ovládání kolečkem iDrive atd. jsou prostě o zvyku a zvykl jsem si překvapivě rychle. Otevírání zadních dvěří nebo vzhled jsou zase věci, které mě neuráží, takže si nestěžuju a řadím je spíš do kategorie zajímavé. Hrubis o tom autě natočil hezké video, kde vysvětluje použité materiály a jejich výrobu i recyklaci, takže to pak také pomůže k celkovému pochopení auta a vysvětlení, proč je něco udělané zrovna tak jak je.
Nastavit si v menu vyhřátí auta na 7:30 od pondělí do pátku nebyl problém a zimní městský dojezd kolem 180 km naprosto s přehledem stačil k tomu, abych to auto používal na všechny cesty (s klukem do školy, ze školy, já do práce, na oběd, na večeři, na nákup, do Motola na kontroly... a díky parkování na modrých zónách i na cesty, kam bych jinak autem nejel) a schválně si s tím zkusil i 200km výlet k rodičům (+ po obědě 200 km zpátky) a taky v pohodě, i když to obnášelo čas navíc pro nabíjení a plánování s hledáním nabíječek a záložních možností (když bude nabíječka obsazená).
Takže ano, baterka je celkem malá (38 kWh využitelných), nabíjení celkem pomalé (max 50 kW), ale auto je celkem lehké, celkem výkonné a jako městské vozítko, kdy to každé ráno odpojím ze zásuvky a mám vyhřáté, rozmrazené auto se 100% baterky a dojezdem necelých 200 km - je to prostě super :-)