• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak jako ne že bych to říkal, ale já jsem to říkal.

    Why Tesla cars get totaled so easily - Autoblog
    https://www.autoblog.com/2023/06/05/why-tesla-cars-get-totaled-so-easily/?ncid=edlinkusauto00000016
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To dělá Musk a je to přesně opačná manipulace s fakty. Autopilot totiž je ze svýho principu aktivní v situacích, kdy se nehody moc nedějou (jízda rovně po dálnici) a nebývá aktivní v situacích, kdy se dějou (průjezd složitý křižovatky).

    Kromě toho správný porovnání není s autama bez autopilota, ale s jinýma ADAS systémama, který obvykle na rozdíl od Tesly mají spoustu bezpečnostních prvků, který zabraňujou tomu, aby s nima lidi dělali pitomosti.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Dnesni zurnalistika typu "copy-paste par cisel z nejake statistiky a napisu k tomu neuzitecnou omacku jen aby to dalo na celej clanek" me fakt sere. Mohli si dat alespon praci a porovnat to s jinejma autama bez autopilota. Jinak od roku 2019 umrelo v US kvuli nehodam cca 150 000 lidi. 17 je teda celkam (asi?) dobre cislo.

    source: https://en.wikipedia.org/wiki/Motor_vehicle_fatality_rate_in_U.S._by_year
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: DZODZO:

    Samozřejmě jsem myslel situaci "chce ji a má na ní peníze". Automobilka může v rámci odhadů počítat jen s lidma, kteří jsou nejen ochotní, ale i schopní si její produkt koupit.

    Jinak by bylo Ferrari největší automobilkou na světě.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Však to tu snad nikdo nerozporuje. Autopilot je adaptivní tempomat s lane assistem a collision avoidance systémem. Ty diskuze se tu obvykle točí kolem toho jejich pokročilejšího systému FSD, který toho umí o dost víc, ale zároveň je pořád v betě, aby se v tom mohli nekontrolovaně vrtat, sbírat data a používat morálně problematické testování neškolenými řidiči :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A posledni bod

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Prejizdeni mezi pruhy v Oktavce neni, stejne jako v zakladnim autopilotu Tesly. Na rozdil on ni se ti ale drzeni pruhu nevypne, kdyz na dalnici prejedes z pruhu do pruhu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Přejíždění z pruhu do pruhu a udržení "uprostřed" pruhu funguje? Resp. fungoval i v té oktávce?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé.
    Dark Side Of Tesla Autopilot: NHTSA Data Reveals 736 Crashes, 17 Deaths
    https://insideevs.com/news/671861/tesla-autopilot-736-crashes-17-deaths-nhtsa/amp/
    V této souvislosti bych si dovolil podpořit BOBASHE: co pozoruju, tak autopilot v mé Tesle 3 není zásadně lepší, než adaptivní tempomat v Oktávii 3 z roku 2017. Jedinou výhodou je, že umí se rozjet, Oktávka začně po pár sekundách ječet.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Teslu ještě nemá spousta lidí, kteří by ji chtěli a to proto, že cena je stále ještě vysoko…

    Nicméně, s aktuální provozní marží napříč společností ve výši 16% je tam ještě nejméně 10% prostor při stávajících nákladech…

    Tesla si zkrátka může dovolit být přesně tak levná, jak stíhá vyrábět…🤷🏽‍♂️
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čínský výrobce elektromobilů Nio kvůli poklesu prodeje snižuje ceny - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-cinsky-vyrobce-elektromobilu-nio-kvuli-poklesu-prodeje-snizuje-ceny-40434456

    Čínský výrobce elektromobilů Nio sníží ceny všech svých modelů a ukončí bezplatnou výměnu baterií pro nové zákazníky.

    Společnost Nio nabízela stávajícím vlastníkům službu výměny baterií zdarma nejméně čtyřikrát měsíčně. Patří mezi hrstku výrobců elektromobilů, kteří sázejí na výměnu vybitých baterií za nabité jako alternativu běžnějšího nabíjení. Hlavní rival Tesla výměnu baterií odmítal s tím, že je problematická a nevhodná pro široké použití.

    Nio nabízí některé své modely i v Evropě, konkrétně v Německu to jsou sedany ET7 a ET5 a crossover EL7. Německý web v době vydání článku zobrazuje ceny 69 900 eur (1,65 milionu korun), resp. 47 500 eur (1,12 milionu korun) a 73 900 eur (1,75 milionu korun) - ovšem bez baterie.

    Tu si zákazník může přikoupit za dalších 12 tisíc eur (284 tisíc korun) v případě standardní 75kWh baterie či 21 tisíc eur (497 tisíc korun) v případě větší 100kWh baterie nebo si ji může k vozu pronajmout za 169 eur (4 tisíce korun), resp. 289 eur (cca 6800 korun) měsíčně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ja by som ju chcel, ale stale na nu nemam peniaze, prioritou je bohuzial vzdelanie deciek a nie flexenie pred susedmi :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Saudi Arabia signs $5.6bn EV deal as it eyes closer China ties | Business and Economy News | Al Jazeera
    https://www.aljazeera.com/amp/news/2023/6/12/saudi-arabia-signs-5-6bn-ev-deal-as-it-eyes-closer-china-ties

    v článku nepíšou kolik a jakých EV, pouze že značka Human horizon, která dělá prémiová auta

    ale v SA se obecně okolo ropy dějí zvláštní věci - hromadně přechází na spalování plynu v elektrárnách, teď mimo dohodu s OPEC nebo OPEC+ snižují export o milion bpd a nyní teda chtějí jezdit (alespoň největší elita) v EV... asi jim ta ropa dochází a deklarované rezervy v zemi už dávno neexistují :o) /spekulace
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Teslu mají všichni, kteří chtěli Teslu.

    Spousta jinejch chce elektromobil, ale z nějakýho důvodu nechce Teslu.

    Před pěti rokama si i tihle lidi koupili Teslu, protože všechny ostatní elektromobily byly nahovno. Dneska si jí ještě možná koupí proto, že je levná, ale je otázka, jak dlouho vydrží být dost levná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nemaju vsetci teslu, niektori kupili iny elektromobil, lebo sa im nechce jazdit 200 km do servisu do prahy alebo vidne
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: v poradku, sem trpelivej. Pisu si dalsi proroctvi do seznamu a ozvu se zas za rok :)

    JYRKA: tak dulezity hlavne je jestli menis, protoze si silnej trend-setter, nebo proto, ze valuace firmy spadla na polovic a je to jediny co te v boardu udrzi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: No rozdíl je, že Volkswagenu už se podařilo vyřešit ty největší průsery s nespolehlivostí "výpočetní části" auta a i když jim to zpomalilo nástup některých dalších modelů, tak to pořád není nic proti Tesle.

    Zatímco Tesla se pořád trápí s Cybertruckem, do kterýho očividně rve většinu svýho vývojovýho potenciálu, takže na ostatní auta zbude maximálně facelift – a zároveň se zdá, že to auto pořád dost tragicky nefunguje (a to nemluvím o tom, že podle uniklejch fotek skeletu museli zabít jeho hlavní definující prvek, tedy exoskeleton, a udělat z toho úplně jiný auto který jen podobně vypadá).

    Pokud jde o Čínu, tak čínský výrobci slavně nastoupili se superlevnýma autama na evropský trh... a výsledek je MG4, který je o celých 70 tisíc korun levnější než Peugeot o téměř identických parametrech, o 90 levnější než Volvo a přespříští rok patrně bude o víc než 100 tisíc dražší než odpovídající VW/Škoda.

    Zároveň Model S a X jsou víceméně za zenitem, protože nikdo nechce luxusní auto za tři miliony, na kterým nepoznáš, že není 10 let starý. Model 3 a Y se prodávaj dobře díky brutálním slevám a je otázka, jestli má tímhle způsobem Tesla dál kam růst, protože kdo chtěl Teslu, ten už jí má – a pokud jí nemá, tak si jí bude ochoten koupit jen kvůli ceně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Ukázkou síly rozhodně nikoliv. Je to jasný projev zoufalství a chytání se stébla v situaci, kdy už nejde tajit faily a zaostávání na více frontách…

    Ironií je, že jakýkoliv problém Čínských OEM velmi pravděpodobně probublá i do koncernu skrze díly, z kterých to montuje…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK: Cina ma svych problemu taky dost.
    Ze nekdo neco meni je spis ukazkou sily, ne slabosti.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JYRKA: kde jsou ty Bobashovy proroctvi jak tradicni automobilky daji tesle v pristich letech na frak .)

    Ted budou radi, kdyz pristi leta prezijou konkurenci z ciny
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam