• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Teslu ještě nemá spousta lidí, kteří by ji chtěli a to proto, že cena je stále ještě vysoko…

    Nicméně, s aktuální provozní marží napříč společností ve výši 16% je tam ještě nejméně 10% prostor při stávajících nákladech…

    Tesla si zkrátka může dovolit být přesně tak levná, jak stíhá vyrábět…🤷🏽‍♂️
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ja by som ju chcel, ale stale na nu nemam peniaze, prioritou je bohuzial vzdelanie deciek a nie flexenie pred susedmi :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Teslu mají všichni, kteří chtěli Teslu.

    Spousta jinejch chce elektromobil, ale z nějakýho důvodu nechce Teslu.

    Před pěti rokama si i tihle lidi koupili Teslu, protože všechny ostatní elektromobily byly nahovno. Dneska si jí ještě možná koupí proto, že je levná, ale je otázka, jak dlouho vydrží být dost levná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nemaju vsetci teslu, niektori kupili iny elektromobil, lebo sa im nechce jazdit 200 km do servisu do prahy alebo vidne
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: v poradku, sem trpelivej. Pisu si dalsi proroctvi do seznamu a ozvu se zas za rok :)

    JYRKA: tak dulezity hlavne je jestli menis, protoze si silnej trend-setter, nebo proto, ze valuace firmy spadla na polovic a je to jediny co te v boardu udrzi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: No rozdíl je, že Volkswagenu už se podařilo vyřešit ty největší průsery s nespolehlivostí "výpočetní části" auta a i když jim to zpomalilo nástup některých dalších modelů, tak to pořád není nic proti Tesle.

    Zatímco Tesla se pořád trápí s Cybertruckem, do kterýho očividně rve většinu svýho vývojovýho potenciálu, takže na ostatní auta zbude maximálně facelift – a zároveň se zdá, že to auto pořád dost tragicky nefunguje (a to nemluvím o tom, že podle uniklejch fotek skeletu museli zabít jeho hlavní definující prvek, tedy exoskeleton, a udělat z toho úplně jiný auto který jen podobně vypadá).

    Pokud jde o Čínu, tak čínský výrobci slavně nastoupili se superlevnýma autama na evropský trh... a výsledek je MG4, který je o celých 70 tisíc korun levnější než Peugeot o téměř identických parametrech, o 90 levnější než Volvo a přespříští rok patrně bude o víc než 100 tisíc dražší než odpovídající VW/Škoda.

    Zároveň Model S a X jsou víceméně za zenitem, protože nikdo nechce luxusní auto za tři miliony, na kterým nepoznáš, že není 10 let starý. Model 3 a Y se prodávaj dobře díky brutálním slevám a je otázka, jestli má tímhle způsobem Tesla dál kam růst, protože kdo chtěl Teslu, ten už jí má – a pokud jí nemá, tak si jí bude ochoten koupit jen kvůli ceně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Ukázkou síly rozhodně nikoliv. Je to jasný projev zoufalství a chytání se stébla v situaci, kdy už nejde tajit faily a zaostávání na více frontách…

    Ironií je, že jakýkoliv problém Čínských OEM velmi pravděpodobně probublá i do koncernu skrze díly, z kterých to montuje…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK: Cina ma svych problemu taky dost.
    Ze nekdo neco meni je spis ukazkou sily, ne slabosti.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JYRKA: kde jsou ty Bobashovy proroctvi jak tradicni automobilky daji tesle v pristich letech na frak .)

    Ted budou radi, kdyz pristi leta prezijou konkurenci z ciny
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Nemohl by už tuhle slepici někdo zapálit?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Skoda's New Futuristic Interior Tech
    https://youtu.be/M-g6mDCPY5Y
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tak už i GM přechází na Tesla nabíjecí konektor a jejich Superchargery.

    Už je to jen otázka času, kdy budou následovat další, protože to v US bude norma a každý výrobce, co se tam bude chtít uchytit, nebude chtít být pozadu.


    Komentář Munra k tomu
    The World is Changing: GM Follows Ford to Adopt Tesla's NACS Ports
    https://www.youtube.com/watch?v=-VBCpAHvOpQ
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    RATTKIN: aha tak pardon, vůbec jsem nevěděl že Volvo dělá EV..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: končí jen hybridy, pokud vim
    MINER
    MINER --- ---
    Mercedes má povolení jezdit v USA na dálnici hands-off
    Mercedes first to sell vehicles in California with hands-free, eyes-off automated driving | TechCrunch
    https://techcrunch.com/2023/06/08/mercedes-first-to-sell-vehicles-in-california-with-hands-free-eyes-off-automated-driving/

    Zajímalo by mě, čí systém používaj. Předpokládám, že MobilEye, stejně jako Chrysler.

    Připomínám FSD diskuzi, i když myslim, už to nyx nezřídí:): [MINER @ nyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade]
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Electric cruise ship to use retractable solar panels to power it at sea
    https://electrek.co/2023/06/07/electric-cruise-retractable-solar-panels-power-at-sea/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    RATTKIN: To si pleteš s toyotou, i když i a už otáčí
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: Volvo nedělá EV? To je zajímavá novinka.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Škoda že Atkinson skočil na špek Volvu. Nebo je to reklama?
    Volvo nedělá EV, takže jsou agendu asi tlačí...
    KEB
    KEB --- ---
    NIMBUS: protože Norové mají vlastní plyn, takže nemůžou bez toho ruského mrznout, šach mat!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam