• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JYRKA: základová deska stavbu zpomaluje zní dost děsivě...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Hyperscaling ve výrobě baterií, aneb @tesla není jen o autech, ale hlavně o totálně inovativní výstavbě továren:
    - první továrna $50 mil/GWh
    - druhá 30, třetí asi $20 mil./GWh
    - maximální zmenšení plochy, 60% CAPEXu je na nevýrobní zařízení
    - zaměření na zkrácení výstavby
    - zpochybnit postupy výstavby, ty stávající jsou ze 70. let
    - začínají vnitřní konstrukcí a postupují směrem ven, např. základová deska stavbu zbytečně zpomaluje
    - standardní stavební postupy prý prodlužují stavbu na dvojnásobek
    - jejich excelence je ve snižování nákladů na výrobu baterií prostřednictvím budování gigafactories s nejnižším CAPEXem/GWh
    - nemá smysl snažit se předělávat brownfieldy a stávající výrobní závody

    (Z Twitteru, @M_Pac_ )
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Jaguár začal svolávačku na všechny IPace modelové roky 19-23, jedná se o aktualizaci software BECM (battery energy control module). Je to update asi na 40min, novější vozy (MY21+) to dostanou v rámci OTA aktualizace palubního systému, jenže jelikož jsme region, do kterýho se to dostane kdo ví za jak dlouho, je lepší si k dealerovi skočit rovnou.

    Možná to souvisí s tím, jak v Praze shořel ten jeden Ipace v garážích, protože doporučujou nenabíjet nad 75% dokud se ten update neprovede.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Může, třeba tuším v Norsku a Dánsku mají oboje, proto díky odpuštění purchase tax (nebo jak se to tam jmenuje) mohla být v Norsku už před lety Tesla Model S stejně drahá jako Ford Mondeo.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    začal jsem psát odpověď, ale zasekl jsem se, tak jsem to začal googlit a našel tohle :D
    Understanding the Tax on Car Purchases: What You Need to Know | Capital One Auto Navigator
    https://www.capitalone.com/cars/learn/managing-your-money-wisely/understanding-the-tax-on-car-purchases-what-you-need-to-know/1246

    ale my nic takového nemáme, pouze DPH
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Dík, ale DPH a purchase tax se nevylučují ne, to může být paralerně?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: U nás je DPH. U nich místo toho mají de facto spotřební daň na auta.

    Dotace tímhle stylem by u nás fungovaly jen na DPH.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Hele asi uplně blbej dotaz, ale je v ČR dan na nákup vozu (vehicle purchase tax)? Nepodařilos e mi dohledat, resp našel jsem silniční dan, což je asi něco jinýho. Třeba v Texasu je 6.5%, v Číně 10% z ceny a hodně se díky ní podporují EV (tím, že se jim na to dá výjimka).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Ten port je CCS1, byť v reklamě stojí zjevně u AC nabíječky a používá jen půlku…
    https://thedriven.io/wp-content/uploads/2018/11/ac-dc-charging.jpg
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Jo Bolt to byl. Tyjo, tak já ani nevím co v té reklamě je za port, myslel jsem, že to je chademo, ale když na to tak koukám, tak nedokážu určit https://youtu.be/G9BdttCfBTI?t=49
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: To byl když už spíš Bolt (Volt je relativně starej plug-in hybrid), ale i ten by měl mít CCS.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: No jo, ale do aut ho ještě někteří blázni rvou. cca před rokem jsem viděl reklamu na nějakej chevrolet Volt nebo tak něco a měli tam chademo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: CHAdeMO už je mrtvý, na nových nabíječkách už nebejvá.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIKDAS: pro Japonce dopri
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: ještě to debilní CHAdeMO
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: game over. Stejně jako máme jeden standard pro Evropu, tak máme druhý pro USA.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    VW to pro USA ještě neoznámil, jsem zvědav :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Nechtěl bych teď sedět ve vedení ty asociace co stojí za CCS :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Rivian spolupracuje s Teslou ohledně přechodu na NACS.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    South Korean automaker Hyundai Motor Company is considering manufacturing electric vehicles compatible with Tesla’s North America Charging Standard (NACS).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Samé chyby a krátký dojezd. Zklamaný majitel chce vrátit Teslu po půl roce, díky kličce možná uspěje | Autosalon TV
    https://autosalon.tv/novinky/nova-auta/same-chyby-a-kratky-dojezd-zklamany-majitel-chce-vratit-teslu-po-pul-roce-diky-klicce-mozna-uspeje
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam