• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: game over. Stejně jako máme jeden standard pro Evropu, tak máme druhý pro USA.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    VW to pro USA ještě neoznámil, jsem zvědav :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Nechtěl bych teď sedět ve vedení ty asociace co stojí za CCS :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Rivian spolupracuje s Teslou ohledně přechodu na NACS.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    South Korean automaker Hyundai Motor Company is considering manufacturing electric vehicles compatible with Tesla’s North America Charging Standard (NACS).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Samé chyby a krátký dojezd. Zklamaný majitel chce vrátit Teslu po půl roce, díky kličce možná uspěje | Autosalon TV
    https://autosalon.tv/novinky/nova-auta/same-chyby-a-kratky-dojezd-zklamany-majitel-chce-vratit-teslu-po-pul-roce-diky-klicce-mozna-uspeje
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    R_U_SIRIOUS: Odemčeno zde: [VDFLAT @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓]


    Největší automobilka světa se probouzí. Díky nové baterii mají její elektroauta ujet až 1200 kilometrů | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67216260-16aa2l-d1ca82e901efa9f
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Popojedem. Bohužel nemůžu odemknout...

    Největší automobilka světa se probouzí. Díky nové baterii mají její elektroauta ujet až 1200 kilometrů | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67216260-nejvetsi-automobilka-sveta-se-probouzi-diky-nove-baterii-maji-jeji-elektroauta-ujet-az-1200-kilometru
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Samé chyby a krátký dojezd. Zklamaný majitel chce vrátit Teslu po půl roce, díky kličce možná uspěje | Autosalon TV
    https://autosalon.tv/novinky/nova-auta/same-chyby-a-kratky-dojezd-zklamany-majitel-chce-vratit-teslu-po-pul-roce-diky-klicce-mozna-uspeje?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ELIJEN: totálka znamená, že je cena opravy v autorizovaným servise větší než bazarové stejné auto. Pokud seženeš díly na vreakovičti a opravíš si to sám, dostaneš se mnohem níž
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BNEF: Po světě by do 3 let mohlo jezdit 100 milionů elektromobilů
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/bnef-po-svete-by-do-3-let-mohlo-jezdit-100-milionu-elektromobilu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jinak k tvojí otázce – automobilky budou dělat to, co už dělají skoro sto let. Tedy plánovanou morální zastaralost. Vždycky si najdou způsob, jak bude model 2040 víc cool než 2039 a o hodně víc cool než 2030, takže lidi co jim na tom záleží si budou kupovat furt nový auta a na ty, kterým je to jedno, zbudou ojetiny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jakože to, že auta jsou ocelový a s nedokonalou antikorozní ochranou, je záměrný kurvítko?

    To je velice zajímavá teorie, znovu prokazující tvůj hluboký vhled do zákulisí automobilového průmyslu.

    Jen jí trochu narušuje fakt, že hliníkový auta se běžně vyrábějí už asi 30 let, stejně jako spousta aut ocelovejch s tak kvalitní antikorozní ochranou, že reálně reznou stejně málo jako ty hliníkový. A dokonce jsou i takový, který tohle spojujou s pohonným ústrojím tak spolehlivým, že se životností může vyrovnat elektromobilu.

    A člověče automobilky kvůli tomu furt nekrachujou a dokonce tyhle auta ani nejsou nijak zásadně populární na trhu ojetin. Často spíš míň, protože lidi nevidí jen to, že to nerezne, ale taky to, že se to víceméně nedá opravit po nehodě.

    Takže i když třeba tohle může v klidu jezdit dalších 50 let, nikdo to moc nechce a tak to stojí jednu vejplatu...

    https://auto.bazos.cz/inzerat/170033964/audi-a2-14i-digiklima-benzin-manual-55-kw.php
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Tak to už hlásili někdy v roce 2016 pro rok 2020… Nějak to neklaplo…

    JYRKA: Jako zní to zajímavě, ale trochu mi vrtá hlavou, jakým způsobem plánují v automobilkách řešit instalaci kurvítek…?
    Doteď to je relativně jednoduché:
    Stačí mít místa, kde to po pár letech začne (samo/vlivem vibrací motoru) reznout a za 20 let už může být proreznutí natolik závažné, že je auto na odpis.
    Jenže pokud bude hlavní kostra auta z hliníku, tak tahle možnost odpadá a ta auta mohou s určitou mírou údržby vydržet na silnici 100 let v perfektně funkčním stavu…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO: aha niekto to tam spomina v komentaroch, boli to experti na autoforum.cz :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: hm nepisali niekde ze to prestanu ludia kupovat jak skoncia dotace? jaj pockaj, to bolo asi v nejakych facebookovych komentaroch petrolheadov :)

    BNEF: Po světě by do 3 let mohlo jezdit 100 milionů elektromobilů
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/bnef-po-svete-by-do-3-let-mohlo-jezdit-100-milionu-elektromobilu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Mercedes-Benz considers Tesla’s NACS
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam