• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NJAL
    NJAL --- ---
    BOBASH: Prej čím dýl s tím jezdíš, tím je to horší. Jakože třeba v zadní sedačce tě do zadku tlačí její rám...

    Sgt. Hightower to nemel nikda lehke.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: to je obecnej problém, bojím se. Nejenom redaktoři, kteří se projedou auty a píší ódy, ale mám pocit, že to samé vidím v práci - pro mnoho kolegů je Tesla nedostižná kvalitou svého infotainmentu a pomocníky při řízení.
    Pak to auto reálně používáš delší dobu a zjistíš, že to má mnohem lepší pověst, než je reálný výkon. A že v mnoha ohledech je na tom koncern lépe. Jen si to lidi v koncernu a hlavně zákazníci neuvědomují (+ fatální problémy nejsou řešeny dlouhou dobu + vysoká cena v porovnání s Teslou)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Teď jsem se bavil s kolegama co už jezdili s MG (já furt nemám energii si to jít objednat na test). Prej čím dýl s tím jezdíš, tím je to horší. Že tak den, dva to ještě působí jako skoro normální, trochu blbý auto, ale čím víc v tom jezdíš, tím víc odhaluješ, jak je to celý udělaný na píču. Jakože třeba v zadní sedačce tě do zadku tlačí její rám...

    A ta věc stojí víc než Dacia Duster (benzínový ZS) nebo o asi 80 tisíc míň než Volvo se stejnou baterkou (MG 4).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Recenze jednoho "povedeného" elektromobilu:
    We Drove the Worst Reviewed Car in America
    https://www.youtube.com/watch?v=DF7kaLTsNHQ

    Myslím si, že takto bude vypadat hodně aut z nových automobilek.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Podle me Tesla prave pouziva vision-only (kamery) misto klasickeho senzoru. Proto to tolika lidem blbne.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, porovnanim vodivosti.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Jenže to (po vzoru Elona) musíš vynásobit "Toyota-battery konstantou" která se limitně blíží nekonečnu…

    Už v roce 2012 prý byli jen 3-8 let od komerční produkce…
    Toyota's new all-solid-state battery: the power of 'green vehicles' - The Green Optimistic
    https://www.google.com/amp/s/www.greenoptimistic.com/toyotas-new-all-solid-state-battery-the-power-of-green-vehicles-20120927/%3famp
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA, ELIJEN: Jak ty senzory stěračů vlastně fungují…?
    Detekcí difrakce světla o vodu/bordel, nebo jak…?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Jo vidíš, na to předčasný zpomalování jsem zapomněl! Díky.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Me ty sterace stiraji suche sklo dost casto, ale je fakt, ze mam sklo celkem zaprasene. Nejvic to ale dela pri jizde proti slunci (hlavne rano/vecer, kdyz je slunce nizko). Otrava je, ze pri zapnutem tempomatu to nejde vypnout.

    Na tempomatu me nejvic stve, ze pri jizde na dalnici zacina brzdit strasne brzo (napr. pred kamionem v pravem pruhu). Takze bud AT vypnu, abych mohl jet plynule nebo zacinam predjizdet o kilometr driv :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Pár slov k autopilotu.
    Mám základní M3, r.v.2020 se základním autopilotem - tedy systémem adaptivního tempomatu + vedením v pruzích.
    Pro zajímavost jsem se rozhodl je porovnat s podobným řešením v autě, které znám - Škodou Octavií 3, r.v. 2017.
    Adaptivní tempomat:
    + Tesly:
    umí se rozjet i po delším úplném zastavení
    umí se sám nastavit podle povolené rychlosti v dané oblasti
    jde nastavit tolerance rychlostí - takže například se automaticky nastaví na o 5 % vyšší rychlost, než je povolená
    - Tesly:
    Rozjezd z malých rychlostí v koloně je nepříjemně trhaný, rychlé zrychlení a potom brzdění. Nedá se to srovnat s naladěním Škodovky.
    Phantom Braking - i za velmi slušného počasí začalo auto nečekaně brzdit - a nestalo se to jen jednou. U Octavie se to stalo také, ale jen když auto za hustého deště projíždělo vodní tříští z náklaďáků.
    Celkové zhodnocení: žádný zázrak, ale použít se dá.

    Vedení v pruzích:
    + Tesly:
    Nekličkuje, vede auto čistě uprostřed pruhu
    - Tesly:
    Musí se opakovaně zapínat po každém přejetí z pruhu do pruhu. U Škodovky se musí vypínat, pokud chcete jet bez něj, jen na počátku jízdy. Toto řešení mi připadá komfortnější.
    Pokud držíte volant příliš jemně, začne prudit, že ho nedržíte. Pokud volant držíte s větší kontrolou, tak se s vámi chvilku pere a pak se vypne.
    Celkové zhodnocení: v této konfiguraci je to služba k ničemu, neintuitivní, více obtěžuje než pomáhá.

    A když jsem už v procesu psaní:
    Automatické stěrače: zatím docela fungují podle představ, ještě se mi nestalo, aby stíraly suché sklo, jak si tady někdo stěžoval.
    Automatické přepínání dálkových světel: funguje, ale je hodně pomalé - před autem je tma a Tesla dlouhé sekundy rozvažuje, jestli teda přepne nebo ne.

    Kdo jste můj příspěvek dočetli až sem, blahopřeji k trpělivosti. Doufám, že to berete jako pohled uživatele a ne snahu rozpoutat flame.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vypada to ze i Nio zavadi solid state baterky

    NIO adds solid-state pack to user manuals, 930 km range imminent
    https://electrek.co/2023/07/07/nio-solid-state-battery-user-manuals-930-km-range-ev-welion/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIKDAS: to by byl luxus, polovicni cena baterky a dobiti (predpokladam 20-80%) za 10 minut
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Toyota odhalila podrobnosti o technologickém průlomu v bateriích - JustPaste.it
    https://justpaste.it/auytf
    Zdroj:
    [MIKESHCZ @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓]
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    EXCITE: Zero teprve před cca měsícem uvolnilo (pod tlakem zákazníků čekajících nekonečně dlouho na "autorizovanou opravu") servisní manuály k části vyráběných modelů.

    Zatím ale není zřejmé, jak je to s dostupností atypických komponent na míru modelu…

    Zero Motorcycles Announces Self-Service Manuals
    https://www.motorcyclepowersportsnews.com/zero-motorcycles-announces-self-service-manuals/
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    COMODOR_FALKON: Proč myslíš? Nebo, co konkrétně nebude opravitelné?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: 0.38-0.42 € / kWh mimo špičku/ve špičce. To jsou ceny z chorvatské nabíječky Tesly. Ostatní prodejci se tady utrhli ze řetězu, jejich ceny jsou násobně vyšší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Kolik stojí nabíjení na SC? Mě Ionity přišlo o chlup levnější než diesel (když máš předplacenej tarif, bez tarifu mě Enyaq vyšel na cca stejný peníze jako osmiválcovej Jaguar na benzín).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Superchargery vyšly na 2000 Kč, k tomu jsem vyjížděl s plnou baterkou z domova.
    Proti naftové Octavii se spotřebou 5 l/100 je úspora skoro nulová. Ten rozdíl se dělá na cestách kolem komínu během roku, protože to dobíjíš levněji (nebo zdarma ze solárů) doma
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: jazdil si tam aj s naftou? Keby si mal porovnat naklady na PHM
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Za sebe hlásím, že cesta elektromobilem do Chorvatska je možná - dokonce až na naprostý jih.
    Včera 1400 km v základní Tesle, nabíječky pokrývají celou cestu a byly prázdné. Samozřejmě, chce to trochu víc trpělivosti, než u nafťáku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam