• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    IV0
    IV0 --- ---
    NTR23: No jo, jsem slepej. Díky
    NTR23
    NTR23 --- ---
    IV0: Booking má takový filtr
    IV0
    IV0 --- ---
    Pardon za lama dotaz, ale nenašel jsem: Existuje nějaký web nebo appka, která by mi pomohla s hledáním hotelů resp. ubytování (konkrétně Skotsko a Anglie), kde si rovnou můžu nabíjet EV? Nikdy jsem EV neměl, rozhodl jsem si to vyzkoušet díky dobrému promo na Polestar 2 z Hertzu (190 GBP na týden včetně standardního pojištění proti poškození a krádeži) a teď řeším, kde se ubytovat. Stačila by mi klasická zásuvka (budu jezdit okolo komína), není třeba wallbox. Jednou pojedu trochu dál, to si dobiju na stojanech. Přijde mi divné, že by se taková konkurenční výhoda nedala nikde filtrovat, zkusil jsem Booking a Google a nic...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RATTKIN: v USA funguje remote start/stop pro auta - vím to u VW, protože jejich řešení je požadované v Indii. V Evropě je cokoliv podobného zakázáno.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    COMODOR_FALKON: prosím odkaz. Jediné co jsem našel, je že majitel auta ji ho může přes ONSTAR nechat zablokovat, pokud mu ho ukradnou a dodá policejní protokol.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Fisker unveils Ronin: an electric convertible to compete with Tesla Roadster | Electrek
    https://electrek.co/2023/08/03/fisker-ronin-electric-convertible-compete-with-tesla-roadster/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK, ELIJEN, RATTKIN: Faktem je, že dálkové vypnutí vozu není nic, co by bylo nějak specifické pro Čínu…

    Akorát třeba v USA mají legislativu, že Policie to auto nesmí vypnout za jízdy, EU má myslím podobné omezení…
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SHEFIK:
    ELIJEN:
    je dojemné, jak proruští trollové hlásají, že by to němci nebo amíci mohli vypnout, po té co Putin vypnul plyn.
    KEB
    KEB --- ---
    Nejoblíbenější alternativní pohon v Česku vás možná překvapí
    https://www.hybrid.cz/nejoblibenejsi-alternativni-pohon-v-cesku-vas-mozna-prekvapi/

    Soudruzi, takhle tu elektromobilitu nevybudujeme!
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ELIJEN: ano, ale neudelaji to ve svych zemich .)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    World EV Sales Now 19% Of World Auto Sales! - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/08/02/world-ev-sales-now-19-of-world-auto-sales/

    Global plugin vehicle registrations were up 38% in June 2023 compared to June 2022, rising to 1,260,000 units. In the end, plugins represented 19% share of the overall auto market (13% BEV share alone).

    YTD (do 30.6.) již 5,8M prodaných zásuvkových aut, IEA předpověděla 14M za celý rok, bloomberg tuším 14,5. Já doufám v 15,3-16 :D poslední kvartál bude jízda
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: To stejny muzou udelat imperialisti z USA nebo nackove z Nemecka.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tak snad na to uslysi i spotrebitel :)

    Komunisté vypnou auta na dálku. Britský profesor varuje před čínskými elektromobily - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/komuniste-vypnou-auta-na-dalku-britsky-profesor-varuje-pred/r~6c1129e4306d11eebe29ac1f6b220ee8/?

    Zpráva, kterou institut zaslal automobilovým výrobcům a regulačním orgánům, uvádí, že "neexistuje žádný způsob", jak zabránit tomu, aby Číňané na pokyn komunistického režimu auta na dálku zastavili.

    "Někdo sedící třeba v Šanghaji může Evropě naráz vypnout až 300 tisíc aut, čímž ji fakticky paralyzuje," varuje Saker ve zprávě, ze které citují londýnské Timesy.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    The first Tesla (and first EV) to drive around the world is doing it again now
    https://electrek.co/2023/08/02/the-first-tesla-and-first-ev-to-drive-around-the-world-is-doing-it-again-now/
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    když mluvíme o havarijku, tak nám se hodilo. Byl to poslední spalovák před elektromobilem.
    Jak řešit nehodu v zahraničí
    https://youtu.be/ovCtnOEwGlU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Ano, to je normální, tzv. GAP.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: My jsme měli v havarijku od Uniqy (35k/rok), že vyplatěj při totálce plnou částku až do tří let stáří auta, což se velmi hodilo vzhledem k tomu, že po třech letech nemělo ani poloviční cenu.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Taky bych řekl, že pojištění je otázka u aut třeba od 500k a výš (otázka, kde přesně ta hranice leží), takže mi s ohledem na to, že elektromobily jsou dražší mi dává ta havarijka docela smysl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Tohle umí skoro každý moderní auto od civilizovaný automobilky. Tesla to teda tuším neumí, ale i ta Škodovka to má tuším od Scaly vejš.

    Elektriky snad víceméně všechny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Ad II. – moderní auta jsou obecně bezpečnější, ale právě kvůli tomu je taky mnohem snazší je ztotálkovat.

    Ve starým autě jsi při větší ráně umřel, takže už tě netrápilo, že bude drahý ho opravit nebo to nepůjde.

    U moderního auta uděláš škodu za stovky tisíc a odejdeš v klidu – akorát nemáš to auto. Vede k tomu jak pasivní bezpečnost (auta se víc "mačkají"), tak i aktivní bezpečnost (auta jsou plný senzorů – kamery, radary, ultrazvuk, řídící jedotky...).

    Tesla má navíc problém ve velmi mizerný opravitelnosti a dostupnosti dílů, takže je z ní totálka ještě mnohem dřív než z non-Tesla elektriky.

    A zase lidí, který si můžou bez pojištění jen tak odepsat auto za milion, nebude úplně moc...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam