• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CAL: a údajně by tam také neměli dávat ty staré 150kW motory, ale ty 210kW co má ID.7
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KUTAS: to já teda mám 20 letou Octavii 1, 1.9 TDi a příští rok chci pořídit ojetýho rapida, což je velikostně srovnatelný a ten by mohl vydržet dalších 8-10 let a pak pořídím elektromobil, kterej vyroběj někdy 2027 :D
    CAL
    CAL --- ---
    STETKINS: zajímavý, já se na ty tlačítka ptal na esalonu a vystavovatel říkal, že ještě neví a to jinak pár podrobností měl. Říkal třeba, že s dlouhou verzí přijdou i do krátké nové baterky s o chlup větší kapacitou, snad 3kwh.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    ad garáž: mně přijde úplný nesmysl mít místnost na auto. Garáže vůbec nestavíme, děláme přístřešky na auto ideálně propojené s vchodem do domu - nemusíte škrábat, odmetat sníh a v klidu si nanosíte věci do auta/z auta i když něco padá. Normálně tam dáváme i nabíječky, takže auto připojíš na nabíječku a před odjezdem se ti ohřeje ze sítě. Argument, že ušetříš na vyhřívání auta, když budeš mít garáž je úsměvný, protože nejdřív utratíš bambilion za garáž abys pak ušetřil drobný za ohřev auta.

    DOCKINEZ: Minulý týden mi volal dealer s informacema kdy půjde objednat prodloužený id.buzz a mimo jiné se u toho modelu vrací k fyzickým tlačítkům místo těch kapacitních plošek, takže to vypadá, že pochopili, že tudy cesta nevede :-D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: Já vím, a je to příšerný. K tomu připočti trend mizejících fyzických tlačítek a člověk se přestává divit lidem, co si i do města koupí RAM. Protože když chceš nový auto a plnotučný fyzický ovladače (dotykový plošky na volantu apod. se nepočítají), tak je těch možností čím dál míň :/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Dneska už bez infotainmentu s 10" displejem nekoupíš ani spalovací auto, pokud koukáš nad úroveň Fabie nebo Dusteru. Nejvíc, v co můžeš doufat, je nějakej minimalistickej displej, kde ty appky budou, ale nebude to mít 13".
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KUTAS: obecně je asi stejně užitečná jako pro spalovací auto - v zimě nemusíš rozmrazovat zmrzlé auto, odhrnovat sníh... baterky sice dávají i mráz, protože ani v Norsku nemají všichni garáž (zato tam má většina EV), ale proč jí garáží neulehčit život ;-)
    taky když budeš mít garáž, máš určitě větší možnost nechat si tam udělat wallbox na dobíjení, nebo mít aspoň zásuvku na 230V nebo ideálně 400V, takže pak budeš úplně vysmátej a můžeš vždycky odjíždět s vyhřátým autem a 100% baterkou ;-)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    Ano
    Lithiovkám nevadí zima per se

    Vadí jim velký proudy do/z baterie, když je pod nulou

    Ad nabíjení
    Pokud není výrobce úplně vymrdanej, tak má baterie auto výhřev
    U parkování a pomalýho nabíjení přes noc to nebejvá problém, baterka se nejdřív zahřeje, pak nabije
    Sere to hlavně v případech, kdy si necháš vytřískanou baterku, a chtěl bys jí v mrazu honemrychle nabít
    Takovej scénář ale nemá moc souvislost s garážovym stánim

    Druhá věc je vyhřejvání vozu
    Pokud máš garáž, tak ta si většinou drží vyšší teplotu a míváš tam tarif za tržní minimum
    Takže ráno jedeš s plně nabitym autem, kde ušetříš ještě pár korun za elektřinu
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Obecne dotaz, je nejak dulezita garaz pro EV? Jakoze v nasich podminkach daji baterky zimu venku v pohode?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: OK, v tom se míjíme, tohle mě nechává zcela chladným.

    Ale uznávám, že pár jízd ve vymrzlým voze by mě třeba časem přesvědčilo :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Ani to nedává smysl. Jak používám konektivitu:
    - dneska jsem jel na odběr krve. Z mobilu jsem si poslal cíl do navigace v autě. Ve stanovený čas bylo auto dobité a vyhřáté.
    - v létě si zapínám / vypínám nabíjení podle slunce. Zatím jsem to nezautomatizoval, ale blíží se to.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Ale dyť jo, ať si to tam, je, když to půjde vypnout/ztlumit a nebudu to muset používat, popř. to budu používat dvakrát do roka při cestě na dovolenou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Konektivita pro elektrická auta je skoro nutnost. Stejně jako integrovaná navigace, která je propojená s autem.
    Prostě zapomeň, že si někdy takové elektrické auto koupíš. Nebude, jako se už dneska neprodávají chytré mobily s klávesnicí. Sice spousta diskutujících na fórech po nich volá, ale nakonec si je nikdo nekupuje.
    KEB
    KEB --- ---
    DOCKINEZ: kočár nemusíš řešit, než řekneš doprdele, tak už to není potřeba 😀
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak ja treba drzim pesti, at asi 15 let stara Fabie jeste vydrzi, protoze nejdriv chci fotovoiltaiku a ta zase potrebuje novy barak :)

    Aneb pro druhe auto do domacnosti a v kombinaci s fotovoiltaikou mi EV dava smysl (hlavne, kdyz je pro to clovek presvedcenej).

    Na velke domaci auto se jeste zdaleka necitim… aneb Enyaq za mega+ je pro me mimo (nechce se mi davat za auto vic nez 800k) a mam asi 3 roky staryho Kodiaqa (vykoupenej z firmy za super podminky).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: To potvrzují i Flavia Garciová a Tom Carvell z Edinburghu. Potřebovali by vyměnit svoji ojetou, 15 let starou Toyota Auris. Protože se blíží zákaz aut se spalovacím motorem, uvažovali o elektromobilu. Odrazují je však nedostatek nabíjecí infrastruktury, obavy z výdrže baterie a cena. Podle firmy AutoTrader jsou nové elektromobily v Británii stále v průměru o 33 procent dražší než vozy se spalovacím motorem.

    Řeším podobný věci, mám starší auto a chci ho poslat pryč. Můj styl používání vozu (spousta krátkých cest po městě a okolí, 95 % nájezdu ve městě) hovoří pro EV coby nástupce.

    Ale odrazují mě teda jiný věci než Toma a Flavii. Infrastruktura je v ČR super, dojezd reálných 300+ km mi s rezervou stačí. Spíš mě sere to samý, co u novejch spalováků – hromada zbytečnejch pičovin, který mi přitom ale nijak nepomáhaj. Dělám v IT, fakt nemám trabl s technologiema, ale v autě chci mít svatej klid. Nechci řešit konektivitu a asistenty a především nesnesu, aby mi při řízení do koutku pravýho oka svítila "televize" displeje infotainmentu. Nechápu, jak něco takovýho mohlo vůbec projít homologací - ještě před časem policajti pokutovali kamioňáky, kteří měli v kabině puštěnej DVD přehrávač. A teď je takovej displej skoro v každým autě. Přes den je to "jenom" vopruz, v noci je to nesnesitelný, ruší to, člověk by měl chuť to celý zalepit kobercovkou :)

    Takže já čekám na rodinnej vůz, do kterýho dám ženu, potomky, kočár, hromadu krámů a psa, a kterej mi poskytne srovnatelnou úroveň komfortu při řízení a jednoduchost používání jako 15 let starý auto. Až tak jednoduchý to je.

    Ale počítám, že se ještě načekám.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Případně dobíjet u dálnice a ne se táhnout 15 km k zavřenému hotelu uprostřed lesů (copyright: Tesla)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jojo, to chápu, ale Plug & Charge už bude za chvíli totální standard napříč vším, takže rozdíl bude jen v ceně, v rychlosti konkrétní nabíječky a pak ve věcech okolo.

    Dokážu si představit, že budu radši nabíjet na levný 50 nebo 75 kW u dobrý hospody (ideálně aby byla se slevou když budu jíst), než na špičkový 300 kW někde na odpočívadle.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jojo, jen jsem tím ilustroval, že ne každá nabíječka je stejná a že uživatelský komfort může hrát roli při volbě nabíjecího místa.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tyvole, zrovna asi dva tejdny zpátky jsem někam do diskuse psal totéž a nedostal jsem se k tomu napsat na to článek... čímž nechci říkat, že jsem to říkal.

    Já bych si taky teď nekoupil elektromobil, protože bych čekal pár let na nový generace nebo ojetý kusy dnešních generací.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam