• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Ale dyť jo, ať si to tam, je, když to půjde vypnout/ztlumit a nebudu to muset používat, popř. to budu používat dvakrát do roka při cestě na dovolenou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Konektivita pro elektrická auta je skoro nutnost. Stejně jako integrovaná navigace, která je propojená s autem.
    Prostě zapomeň, že si někdy takové elektrické auto koupíš. Nebude, jako se už dneska neprodávají chytré mobily s klávesnicí. Sice spousta diskutujících na fórech po nich volá, ale nakonec si je nikdo nekupuje.
    KEB
    KEB --- ---
    DOCKINEZ: kočár nemusíš řešit, než řekneš doprdele, tak už to není potřeba 😀
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak ja treba drzim pesti, at asi 15 let stara Fabie jeste vydrzi, protoze nejdriv chci fotovoiltaiku a ta zase potrebuje novy barak :)

    Aneb pro druhe auto do domacnosti a v kombinaci s fotovoiltaikou mi EV dava smysl (hlavne, kdyz je pro to clovek presvedcenej).

    Na velke domaci auto se jeste zdaleka necitim… aneb Enyaq za mega+ je pro me mimo (nechce se mi davat za auto vic nez 800k) a mam asi 3 roky staryho Kodiaqa (vykoupenej z firmy za super podminky).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: To potvrzují i Flavia Garciová a Tom Carvell z Edinburghu. Potřebovali by vyměnit svoji ojetou, 15 let starou Toyota Auris. Protože se blíží zákaz aut se spalovacím motorem, uvažovali o elektromobilu. Odrazují je však nedostatek nabíjecí infrastruktury, obavy z výdrže baterie a cena. Podle firmy AutoTrader jsou nové elektromobily v Británii stále v průměru o 33 procent dražší než vozy se spalovacím motorem.

    Řeším podobný věci, mám starší auto a chci ho poslat pryč. Můj styl používání vozu (spousta krátkých cest po městě a okolí, 95 % nájezdu ve městě) hovoří pro EV coby nástupce.

    Ale odrazují mě teda jiný věci než Toma a Flavii. Infrastruktura je v ČR super, dojezd reálných 300+ km mi s rezervou stačí. Spíš mě sere to samý, co u novejch spalováků – hromada zbytečnejch pičovin, který mi přitom ale nijak nepomáhaj. Dělám v IT, fakt nemám trabl s technologiema, ale v autě chci mít svatej klid. Nechci řešit konektivitu a asistenty a především nesnesu, aby mi při řízení do koutku pravýho oka svítila "televize" displeje infotainmentu. Nechápu, jak něco takovýho mohlo vůbec projít homologací - ještě před časem policajti pokutovali kamioňáky, kteří měli v kabině puštěnej DVD přehrávač. A teď je takovej displej skoro v každým autě. Přes den je to "jenom" vopruz, v noci je to nesnesitelný, ruší to, člověk by měl chuť to celý zalepit kobercovkou :)

    Takže já čekám na rodinnej vůz, do kterýho dám ženu, potomky, kočár, hromadu krámů a psa, a kterej mi poskytne srovnatelnou úroveň komfortu při řízení a jednoduchost používání jako 15 let starý auto. Až tak jednoduchý to je.

    Ale počítám, že se ještě načekám.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Případně dobíjet u dálnice a ne se táhnout 15 km k zavřenému hotelu uprostřed lesů (copyright: Tesla)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jojo, to chápu, ale Plug & Charge už bude za chvíli totální standard napříč vším, takže rozdíl bude jen v ceně, v rychlosti konkrétní nabíječky a pak ve věcech okolo.

    Dokážu si představit, že budu radši nabíjet na levný 50 nebo 75 kW u dobrý hospody (ideálně aby byla se slevou když budu jíst), než na špičkový 300 kW někde na odpočívadle.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jojo, jen jsem tím ilustroval, že ne každá nabíječka je stejná a že uživatelský komfort může hrát roli při volbě nabíjecího místa.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tyvole, zrovna asi dva tejdny zpátky jsem někam do diskuse psal totéž a nedostal jsem se k tomu napsat na to článek... čímž nechci říkat, že jsem to říkal.

    Já bych si taky teď nekoupil elektromobil, protože bych čekal pár let na nový generace nebo ojetý kusy dnešních generací.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Plug & Charge umí každá lepší nabíječka a umí ho i ten Enyaq.

    DOCKINEZ: Musíš spárovat auto se svojí kartou na nabíjení, v případě Škodovky třeba s Powerpassem. Když používá auto víc lidí, tak dává největší smysl si to rozpočítat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nastal útlum elektromobilů. Lidé čekají na vozy, které se objeví až za několik let | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://byznys.hn.cz/c1-67265160-nastal-utlum-elektromobilu-lide-cekaji-na-vozy-ktere-se-objevi-az-za-nekolik-let
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: abys přijel ke stojanu a zaplatil kartou, tak to bude - co vím, tak je to podmínka pro dotace na stojany.
    Plug&charge, kdy máš auto spárované s platební kartou a prostě nabiješ a odjedeš, mi ale přijde o kus lepší. Za pár let to bude standard, jen si musí jednotliví poskytovatelé začít pořádně vyměňovat data.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Jobs byl totální psycho celoživotně - což ho nakonec taky zabilo, de facto "pasivně spáchal sebevraždu"…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DAN_F: Pokud to bude znamenat, že nebudu muset mít v autě žádný svůj profil a budu ho používat podobně jednoduše a pohodlně jako teď spalovák, tak to je za mě velký plus.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DOCKINEZ: Tak třeba ten Plug and Charge protokol, kde nemusíš řešit kartičky, čipy, nebo aplikace a který tuším zrovna Superchargery používají, bude pro dost lidí atraktivní :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Já si dokážu dost živě představit, že si budu nabíječky vybírat podle jídla...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Myslím k tomu jak mu jebe.

    STARE_CASY: Hughes je taky dobrá paralela, ale ne až tak přesná.

    Ford jednak byl v osobním životě naprosto neuvěřitelný hajzl, včetně toho, že dohnal svého syna do hrobu (tuším infarkt nebo co, kvůli neustálé šikaně). Pak taky podporoval nácky, dost otevřeně. Taky se snažil udělat ze svojí firmy impérium napříč vším, včetně hovadin jako stavění měst v Jižní Americe.

    A taky tu firmu málem zabil. Viz můj článek – když se vyvíjel první V8 Ford, auto, který reálně nahradilo Ford T a umožnilo pokračující úspěch automobilky, tak třeba zakázal konstruktérům použít vodní čerpadlo, protože měl za to, že je zbytečný a voda zvládne týct sama. Původně ani nechtěl V8, ale X8 (v podstatě dvě vidlicový čtyřky spojený na klice) a vymýšlel spoustu dalších podobných kokotin.

    Taky nechtěl přejít na průběžný inovace designu a držel teorii, že se bude dělat stejný auto 10+ let a pak se udělá úplně nový, který bude zase totálně přelomový.

    No a teď se podívej na Teslu, která pořád prodává auto z roku 2012, kde Musk mikromenežuje nejrůznější idiocie včetně Cybertrucku, kterej podle všeho ani jeho vlastní designéři nehtěli a měli připravenou alternativu.

    No a u Forda to skončilo tak, že ho za WW2 musely manželka a snacha donutit k tomu, že se vzdá vedení společnosti ve prospěch vnuka Henryho Forda II pod pohrůžkou, že prodají svoje podíly a pustí tak rodinnou firmu z rukou rodiny.

    Potom se mimo jiné zjistilo, že měl účetnictví v totálním bordelu a celá firma byl despoticky řízenej chaos.

    Což je, mám podezření, přesně scénář, kterej očekává Teslu. Až teda na to, že u Muska to nebudou rodinní příslušníci, ale akcionáři.
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: Bistro je dobrej point. Benzínky vydělávají víc na prodeji v obchodě než prodeji benzínu. Takže provozovatelé nabíječek jsou nejen energy companies, ale i „alimentation companies“:) Tím spíš, že nabíjení trvá dýl…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MINER: jj, je to tak. A mýmu kcháru prostě chutná a mám s ním o 0,5 litru na 100 nižší spotřebu. A samo taky nepodporuju Estébáka a jeho řepkový kšefty.

    To s tou kvalitou elektřiny máš pravdu. I proto píšu o věcech kolem jako právě bistro apod. Jinak kdyby šlo jen o nabíjecí patník někde na parkovišti před marketem, tak tam by mi to bylo asi co do značky šumák, to máš recht.
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: Protože EuroOil nemá biosložku, co? To dělám taky:) I když ne 10 km.

    To by musel být nějaká paralela bio složky jako „kvalita elektrické energie“.

    Dovedu si představit, že něco takového by mohlo být, kdyby nějaké nabíječka méně degradovala baterku. Ale o ničem takovém jsem zatím neslyšel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam