DOCKINEZ: Pro tu cílovku je to furt nesmyslně předraženej děsivě špatnej krám. To auto na našem trhu ani nemá benzínovej ekvivalent, nejlevnější benzínový auto, co u nás jde koupit (Dacia Sandero od 296 400 Kč, takže za půlku co tahle hrůza) není ani vzdáleně podobná kategorie auta. Jednak je o třídu nebo dvě větší (ano, Spring je takhle mrňavej, Fabia je proti němu gigant) a druhak je to proti Springu prémiovej produkt.
Na tom autě je strašlivě vidět, že je to původem Renault Kwid, což je speciální model pro Indii, kde v patřičně "vybavený" verzi stojí hádám tak 150 tisíc – což je taky přibližně cena, kterou tady ta jebka reálně má.
Jinak je to absolutně nevybavený (teda má to navigaci koupenou nejspíš na Aliexpressu, ale tím to končí), neuvěřitelně blbě udělaný ve všech směrech (blbě to jezdí, má to tragickej podvozek, když tomu zvýšili výkon na 65 koní, tak to gumy nezvládaj přenýst), naprosto galakticky stupidně vymyšlený a zastydlý (mimo tý navigace) někde tak v roce 1995.
Kdyby se to vyrábělo jako levnější konkurence pro Felicii, tak by to byla solidní alternativa. Jedničková Fabia už je proti tomu nesrovnatelně lepší, to, že to stojí skoro dvakrát tolik co čtyřková Fabia je blbej vtip.
Highlighty tý sračky jsou:
- palubní počítač, kterej se nezobrazuje na displeji navigace, ale jen v palubce a taky se tam ovládá. Když chceš přepnout z průměrný spotřeby na dojezd, tak musíš skrz volant zmáčknout takovej ten čudlík kterým se dřív nulovaly počítadla.
- v základu to neumí DC nabíjení.
- má to tak kreténskou geometrii, že se tomu ani pořádně nevrací volant, když ho necháš natočenej, tak to jede doleva nebo doprava
- má to tak kreténskej podvozek, že to s 65 koněma furt hrabe
- na dálnici to stejně žere 20 kWh
- mimo dálnici to žere 14 kWh, ale v tempu, ve kterým to Model 3 žere taky a o asi pět tříd větší Enyaq žere tak o 20 procent víc
- nemá to ani pořádně nastavitelnej volant
- nevejdou se do toho lidi
- nevejdou se do toho věci
- je to neuvěřitelně odporně vyrobený
- v zimě to reálně na dálku ujede tak 130 km, pokud nechceš zmrznout. Cestu Praha - Pardubice už je lepší plánovat s nabíječkama, vrátit se z Pardubic do Prahy bez nabíjení nejde. Cesta do Brna bude vzhledem k nabíjení asi tak dvakrát delší než vlakem a vzhledem ke kvalitám toho auta asi třikrát míň pohodlná.
Jak říkám, za 150-200 tisíc by to byla zajímavá alternativa k ježdění autobusem. Jako konkurence pro auto (naprosto jakýkoliv, třeba pro Trabanta) je to špatnej vtip.