• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Pro tu cílovku je to furt nesmyslně předraženej děsivě špatnej krám. To auto na našem trhu ani nemá benzínovej ekvivalent, nejlevnější benzínový auto, co u nás jde koupit (Dacia Sandero od 296 400 Kč, takže za půlku co tahle hrůza) není ani vzdáleně podobná kategorie auta. Jednak je o třídu nebo dvě větší (ano, Spring je takhle mrňavej, Fabia je proti němu gigant) a druhak je to proti Springu prémiovej produkt.

    Na tom autě je strašlivě vidět, že je to původem Renault Kwid, což je speciální model pro Indii, kde v patřičně "vybavený" verzi stojí hádám tak 150 tisíc – což je taky přibližně cena, kterou tady ta jebka reálně má.

    Jinak je to absolutně nevybavený (teda má to navigaci koupenou nejspíš na Aliexpressu, ale tím to končí), neuvěřitelně blbě udělaný ve všech směrech (blbě to jezdí, má to tragickej podvozek, když tomu zvýšili výkon na 65 koní, tak to gumy nezvládaj přenýst), naprosto galakticky stupidně vymyšlený a zastydlý (mimo tý navigace) někde tak v roce 1995.

    Kdyby se to vyrábělo jako levnější konkurence pro Felicii, tak by to byla solidní alternativa. Jedničková Fabia už je proti tomu nesrovnatelně lepší, to, že to stojí skoro dvakrát tolik co čtyřková Fabia je blbej vtip.

    Highlighty tý sračky jsou:
    - palubní počítač, kterej se nezobrazuje na displeji navigace, ale jen v palubce a taky se tam ovládá. Když chceš přepnout z průměrný spotřeby na dojezd, tak musíš skrz volant zmáčknout takovej ten čudlík kterým se dřív nulovaly počítadla.
    - v základu to neumí DC nabíjení.
    - má to tak kreténskou geometrii, že se tomu ani pořádně nevrací volant, když ho necháš natočenej, tak to jede doleva nebo doprava
    - má to tak kreténskej podvozek, že to s 65 koněma furt hrabe
    - na dálnici to stejně žere 20 kWh
    - mimo dálnici to žere 14 kWh, ale v tempu, ve kterým to Model 3 žere taky a o asi pět tříd větší Enyaq žere tak o 20 procent víc
    - nemá to ani pořádně nastavitelnej volant
    - nevejdou se do toho lidi
    - nevejdou se do toho věci
    - je to neuvěřitelně odporně vyrobený
    - v zimě to reálně na dálku ujede tak 130 km, pokud nechceš zmrznout. Cestu Praha - Pardubice už je lepší plánovat s nabíječkama, vrátit se z Pardubic do Prahy bez nabíjení nejde. Cesta do Brna bude vzhledem k nabíjení asi tak dvakrát delší než vlakem a vzhledem ke kvalitám toho auta asi třikrát míň pohodlná.

    Jak říkám, za 150-200 tisíc by to byla zajímavá alternativa k ježdění autobusem. Jako konkurence pro auto (naprosto jakýkoliv, třeba pro Trabanta) je to špatnej vtip.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: A co spotreba? Porad to jezdi max. 160km/h?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: to je takový věčný mýtus, že se najdou lidi, kteří si koupí auto (tedy třetí největší investici života po dětech a baráku), aby splnila jen většinu způsobů užití, které ten člověk má.
    Kdokoliv si představí, jak potřeboval jet za babičkou na Moravu, potřeboval odvézt syna i s kamarády na trénink v hokeji a nebo přestěhovat lednici. A pak si koupí větší auto, než v 99% případů potřebuje.
    Minivozy uspěly jen ve velmi chudých zemích, jakmile se ta země zmohla, tak se začaly kupovat větší auta. Například včetně současné Číny a Indie.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: No a nebo je prostě cílovka, co s tím jezdí denně těch 20 km čistě po městě a na dálnici se nikdy nepodívá.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Ma to i ten novy zadni motor?
    TOFI
    TOFI --- ---
    Tesla startuje další cenovou válku. Automobilka pořádá výprodej, Model Y zlevnila i v Česku | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67285990-tesla-startuje-dalsi-cenovou-valku-automobilka-porada-vyprodej-model-y-zlevnila-i-v-cesku
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tenhle týden jezdím s Enyaqem 85 L&K Coupé a musím říct, že je to velmi dobrý – jednak to líp jede než ty předchozí, druhak konečně přišel novej infotainment, kterej je rychlej, ještě logičtější a přehlednější než ten minulej (což z něj dělá jeden z nejlepších na trhu) a hlavně rychlej a neseká se.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Za 330 tisíc je to předražený jen mírně. Za 610 tisíc, kolik to stojí podle ceníku v plný palbě, to aspiruje na nejhorší auto na trhu.

    Jo a na dálnici to fakt 15 nežere.

    Jestli to někomu připadá dobrý, tak má naprosto minimální nároky na auto nebo nemá srovnání s něčím, co doopravdy funguje.

    Nebo je zen buddhista.

    Dacia Spring: Elektromobil jako zenový trénink askeze | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/dacia-spring-elektromobil-jako-zenovy-trenink-askeze
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Bude se pls v CZ prodavat FIAT Topolino? Pripadne zkusenost s jeho sestrami Citroen Ami nebo Opel Rocks Electric? Bylo by to pro 15yo na jezdeni kolem komina. Ze to ma stat ~ 250k CZK vime. Idealne v porovnani proti Aixam a podobnyma ne-autama pro 15yo tzn bohuzel 45km/h max. Druha moznost pockat jeden rok a pak Ellenator hybrid, coz je ale taky peklo a vlastne mnohem drazsi. Pokud mozno se vyhnout ICE.

    * Video for attention :-)

    Fiat | Topolino - The urban jewel​
    https://www.youtube.com/watch?v=8SU8aZK4oBM
    HANZS
    HANZS --- ---
    Chtěl jsem zeptat - jsou v čechách na trhu inteligentní nabíječky EV, které nabíjí podle spotových cen tak, aby nabití např. přes noc bylo co nejlevnější?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tohle od Kia jste postřehli? představili to na CESu , zajimavě modulární platforma

    Kia's Awesome Vans Won't Be Swappable Right Away, But It's Working On It, Design Chief Says
    https://insideevs.com/news/705051/kia-van-flexible-modular/

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    by mě zajímalo jestli teda zazdí ty jejich vodíkové ambice když v tom maji takhle jasno...

    BMW's CFO Says 'Plateau' For Combustion Engines Is Here
    https://insideevs.com/news/704899/bmw-critical-materials-byd/

    The tipping point for combustion engines was last year,” Mertl, 49, said on a call with journalists, with regulation to cut carbon dioxide emissions capping any expansion. “Future volume growth will primarily come from battery electric vehicles.”
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Stellantis Ventures investuje do společnosti Tiamat a cenově dostupné technologie sodíko-iontových baterií | Corporate Communications | Stellantis
    https://www.media.stellantis.com/cz-cs/corporate-communications/press/stellantis-ventures-investuje-do-spolecnosti-tiamat-a-cenove-dostupne-technologie-sodiko-iontovych-baterii
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: no to by mě zajímalo co by na tohle řekl market (cena akcí), kdyby odešel.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MMORT7: whitepaper je asi tak vsetko co zatial budu mat, realne by si potreboval aj nejaky v2h wallbox a neviem ci sa u nas taky nejaky predava, snad sa to v priebehu 2024 zmeni k lepsiemu
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    NIKDAS: Dobrý tip, v Mitsubishi se zeptám, třeba mají nějaký whitepaper..
    Ale snad existuje nějaké universální řešení, doufám..
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: To dáv rozum, ty co jsou za polovic už jsou prodaný! :D Ne, někteří novináři by fakt zasloužili přes držku
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Kdo například pořídil Škodu Enyaq v roce 2021 a nyní ji prodává, musí se smířit s propadem ceny téměř o polovinu

    Hm, narychlo jsem otevřel carvago, naklikal Enyaq 2021 a nějak ty poloviční ceny ne a ne vidět... jako pár kousků za cca 700k tam je, ale určitě to není většina.

    Tesla i Škoda Enyaq. Ojeté elektromobily prudce ztrácejí na ceně | e15.cz
    https://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/ojete-elektromobily-vcetne-tesel-a-enyaqu-rychle-ztraceji-cenu-prodeje-vaznou-i-po-slevach-1411962?recombee_recomm_id=e09b1b78f479e557c755e24f667783f1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam