• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tesla, i Model 3, byla ještě nedávno prémiovka cenově srovnatelná s trojkovým BMW. A jakýkoliv auto prémiový značky je v drtivý většině světa pořád status symbol.

    Je mi samozřejmě jasný, že ve Švýcarsku to kupujete uklízečkám, ale kdekoliv jinde to tak funguje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Dík! Řeknu klukům ať to opraví.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    statusovy symbol je v CR este stale auto vseobecne, aj ked u mladsej generacie nie tak velmi, ale ako bolo napisane 100 ludi - 100 chuti, mne tiez nejde do hlavy ako si niekto moze kupit tak osklive auto ako napr. hyundai tucson a este s tym jazdit na verejnosti, ale kazde zbozi ma sveho kupce :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Nevim, co ti na tom prijde zvlastniho. Ne vsichni si muzou dovolit auto za 1,5 - 3 mega.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: wow :)

    To nejak postavilo na hlavu vsechny definice statusovyho symbolu kteryma oplyvam. I kdyz, za sociku bylo statusovej symbol i embecko, zejo. Wow.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: To by ses divil, co Tesla dela s lidma. A muze to byt ojeta zakladni 3, co mam ja.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Pro normalni stredni tridu v CR treba?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DIM_: tesla je statusovej symbol??? Kde proboha?
    MINER
    MINER --- ---
    Nabitej rozhovor o vývoji a současnosti EV v Číně, s týpkem, co tam žil.

    Zaujalo mě:
    – do loňska Čína dotovala výrobu EV 100 kKč, předtím 300 kKč. Ruší se to až teď. (Krom ještě brutálnějších dotací před tím)
    – EV tam jsou stejně drahý jako fosily, díky další brutální podpoře osvobození od daní a faktu, že na RZ fosilu se čeká roky, a bazarový auto s RZ je tam tudíž dražší než nový
    – dotace technologií EV tam začaly před dekádama
    – Kamiqoidní EV tam stojí ± 450 kKč, levný tam maj od 150 kKč nebo nákupní tašky skoro za půl
    – EV tam na rozdíl od nás začali od nejlevnějších aut, páč lidi na EV přechází z kola, takže nemaj srovnání spalováku a stačí jim málo
    – Čínskej infotainment je dobrej, neb ho vyvíjí jejich „Googlové“ (nevim, jestli přímo Baidu) (stejně jako Android Auto atd.). Infotainment pro Evropu vyvíjí sami.
    – Teď tam frčí velký baterky 100-150 kWh a fosilní range extendery, i když autem jezdí blíž než my a převážně po městech
    – Tesla byla první, která nemusela zahrnout lokální firmy do výroby, takže reálně odevzdat většinu know-how

    Perličky:
    – Čína má možná o 100 mega míň lidí, páč provincie nadreportovávaly porodnost kvůli vyššímu rozpočtu města
    – Poprvé za dekády se lidi bouřili kvůli brutálním restrikcím na konci covidu (řádově horší než kdekoliv v EU, v podstatě izolace)
    – To je spolu s demografií a jejími dopady na ekonomiku, hroutícím se realitním trhem atd. dělá velmi náchylné na dopady případných sankcí.
    – Všichni jejich sousední státy je nesnáší…

    Celý je to nabitý informacema od člověka, co tam žil a zajímá se o auta.

    Podcast Za volantem: Vaculík a Dokoupil o autech v Číně
    https://www.youtube.com/watch?v=Gc-ZjJ0BPQ4
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Úplně si představuju, jak si nakonfiguruješ auto a hned je vidět, jestli tam máš výhřev sedaček, tepelné čerpadlo nebo například síťku v kufru.
    Většina z těch příplatků se týká věcí, které Tesla má v základu. Jenom u ostatních aut zaškrtáváš balíčky, kdy ti konfigurátor řekne, že nejsou kompatibilní s jinými balíčky a skončíš u toho, že si koupíš skladovku, protože nechceš čekat rok.
    Mimochodem, 80 % nových prodaných aut jsou skladovky. Takže celá onanie s konfigurátorem je jen pro pár procent lidí - a fakticky nechápu proč si automobilky tak komplikují život a zvyšují náklady.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: mas tam vyuzitelnou kapacitu 77kW misto kWh :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady zase něco z vlastní zahrádky...

    Škoda Enyaq: Přišel už čas normálních elektromobilů? | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/skoda-enyaq-prisel-uz-cas-normalnich-elektromobilu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: však to je taky jejich cíl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Na tý 911, která stála osmičku, to bejvá napsaný (obvykle slovem "Turbo" nebo "GT3" :)).

    A mimochodem, drahou od levný Tesly taky moc nepoznáš, i když tam už teda není rozdíl x2 no (mě překvapilo, že už Plaid stojí jen 2,7).

    Ale Tesla očividně opustila pozice "prémiový značky" a míří směrem k něčemu, co bych nazval "komoditním autem". Prostě spotřebič co dělá věci, nabízí nejlepší poměr cena/výkon, ale kupuješ si to jako ledničku.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Ja jsem treba ta cilovka, ktery prijde konfigurator Porsche komickej a Tesla vylozene okouzlujici.
    Kdyz vidim 911, tak vubec netusim, jestli stala 4M nebo 8M. A rikam si, ze to funguje min jako statusovej symbol nez Tesla, ktera je ... kazda stejna <3
    A tak to je, sto lidi, sto chuti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Jako já i chápu, že konfigurátor třeba BMW nebo Porsche dokáže bejt až moc (a navíc způsobí, že skončíš s příplatkama za milion), ale jedna z věcí, proč bych si Teslu nikdy nekoupil, je právě to, že vypadá jako NPC autíčko z nějaký hry, k čemuž přispívá i to, že jsou všechny stejný.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: Nemuset to řešit = velký plus. Ale já jsem typ, kterýmu by stačila nejspíš 1 barva*, 1 interiér a 1 kola.

    A ano, určitě jsou uživatelé, kteří milují trávit mládí v konfigurátorech. Já mezi ně rozhodně nepatřím, tak to ber tak, že v nemožnosti/omezenosti konfigurace jsem Muskova cílovka. Krása, ne?

    *pokud by byla červená
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: V jakým směru může být nemožnost konfigurace plus? Pro mě je to teda taky dost zásadní mínus, protože moct si vybrat z pěti barev kastle, dvou interiérů a dvou verzí kol je dost otravná.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Další z „chválohejtů“, přičemž některý jsou silně subjektivní. Strohost interiéru autor bere jako kontroverzní a omezenost konfigurace dokonce jako zápor, ale třeba pro mě bude, pokud se pro T rozhodnu, obojí velkej plus.

    Zlákala vás Tesla? Tak se připravte na celou řadu odlišností. Pro radost i pro zlost
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam