• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Hele dotaz, když píšeš nabíjí to 135 kW, co to znamená - je to nějaký průměr mezi 30-80%, max hodnota co jsi dosáhl nebo nějaký medián?
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: V lete jsem s tim jel Praha - Pula za 17,5 kWh/100 km. Plny kufr a 3x osoby. Na dalnici samozrejme 130 km/h. A uprimne jsem ani z toho podvozku nemel tak spatny dojem. Ti dali nejakej spatnej kus, ne? 😆
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: konečně mám co přeposlat kolegům ze Škodovky, díky! :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak report z týdne s MG4 – z nějakýho záhadnýho důvodu to STRAŠLIVĚ žere, za týden kombinovanýho ježdění v aktuálním počasí asi 27 kWh/100 km, přestože jsem po městě jezdil vcelku příčetně a po okreskách naprosto předpisově, dálnice jen pár kousků max 130. Celkově jsem do 1% baterky najel 229 km. Nečekal bych, že tako vej malej zmrd bude žrát víc než Enyaq, ale děje se to.

    Nabíjí to hezky, 135 kW.

    Infotainment tradičně drbání pravou nohou za levým uchem, volba úrovně rekuperace a jízdního režimu v druhým podmenu (pokud to není někde kde jsem to nenašel) je patrně dílem mimozemšťana nebo někoho na drogách. Sdružit do jednoho tlačítka a jednoho směru přepínání palubního počítače a hlasitost (přepínáte jiným tlačítkem na volantu) je pak věc, u který bych ze studijních důvodů fakt rád potkal životní formu, která to vymyslela.

    Jinak celkově – není to nijak tragický, je to asi tak laciný, jak by člověk čekal od auta za necelých 800 tisíc. Ve chvíli, kdy to přestane být nejlacinějším EV na trhu, který není Dacia Spring (resp. který má použitelnou baterku), stane se to téměř neprodejným.

    Představa, že za to dám o kilo víc než za 52 kWh Renault 5 (kterej těch 8 kWh dost možná dorovná spotřebou) je absurdní.

    Jinak podvozek tentokrát docela sranda... zadokolka v malým a lehkým autě super. Než přijdou nerovnosti a terénní vlny, pak začíná bejt regulérně děsivej. Furt to není v levelu "aktivně se mě snaží zabít", ale je to vlastně docela dobrej elektromobil pro petrolheady, protože se to k týhle úrovni dostává docela blízko – a bez nevypínatelný stabilizace se obávám, že by to tu hranici poměrně dalece překročilo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAJCHE: Milan Smutný je uhelný lobbista.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ušetřím vám čas, auto má výfuk v uhelné továrně a další klasické kňuu
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec
    Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec - Seznam Médium
    https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zazvonil-zvonec-a-pohadkam-o-ciste-elektromobilite-v-eu-je-konec-50719#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Předpokládáš špatně, protože Spring není Dacia. Spring je přeznačený Renault Kwid, alias jeho elektrická verze Renault City K-ZE, přičemž oboje je low-cost odpad pro země třetího světa, čemuž samozřejmě odpovídá bezpečnost.

    Sandero je normální auto vyráběný pro Evropu a požadavky evropských zákazníků, včetně bezpečnosti. Ty auta nehrajou nejen stejnou ligu, ale ani stejnej sport.

    Spring získal označení "auto" jen naprostým omylem, podobným omylem, jakej ho dostal na evropskej trh, kde nemá co dělat. Naštěstí s příchodem levnějších skutečnejch aut snad konečně zájem o tyhle věci spadne na nulu a ty existující skončej jako dárci baterek pro domácí úložiště a pak ve šrotu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Official Dacia Spring 2021 safety rating
    https://www.euroncap.com/en/results/dacia/spring/44197
    Official Dacia Sandero Stepway 2021 safety rating
    https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero+stepway/42506


    Jako zrovna mezi dva kamiony, beztak nechcete s jakymkoliv autem..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Řekl bych že ten čínskej golfovej vozík co je Spring. Na tom bude mnohem hůř než standartní třeba Sandero. Které na tom taky není zrovna nejlépe. Ale zas je to levný..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: nebylo, ale tak ked mas nejake standardy na bezpecnost tak asi ich mas napriec celou vyrobou
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Bylo to EV? Mezi dvem kamionama asi stejne moc aut sanci nema.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Elektricka dacia ma lakavu cenu, ale radsej nieco ine

    https://9gag.com/gag/aGEP26Z
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tady je docela hezky vidět závislost rychlosti, teploty a technologie baterie na dojezd.

    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Je to nafouknute Yugo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo toho rivianu, related:

    Gartner rovněž uvedl, že zhruba 15 procent výrobců elektromobilů založených od minulého desetiletí do roku 2027 zkrachuje nebo bude převzato jinou firmou. „To neznamená, že se odvětví elektromobilů hroutí. Pouze vstupuje do nové fáze, kdy firmy s nejlepšími produkty a službami zvítězí nad těmi zbývajícími,“ uvedl Pacheco.

    Gartner: Výroba elektromobilů bude do roku 2027 levnější než aut na benzin
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/gartner-vyroba-elektromobilu-bude-do-roku-2027-levnejsi-nez-aut-na-benzin
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TOFI: V Cine. Pro nas je ta cena irelevantni
    TOFI
    TOFI --- ---
    TUHO: tak
    Levnější než Dacia: Čínský BYD zahájil cenovou válku, svůj elektromobil Seagull nabízí za pakatel - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-levnejsi-nez-dacia-cinsky-byd-zahajil-cenovou-valku-svuj-elektromobil-seagull-nabizi-za-pakatel-21012119
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Konec roku asi v pohodě, vzhledem k tomu, že i při současných ztrátách mají dost hotovosti ještě asi na rok a půl a zároveň se ztráty tuším meziročně snižovaly, takže předpokládám, že by s tím mohli vyjít ještě tak dva roky. Blbý je, že pokud neseženou další zdroje, prostředky jim nejspíš dojdou někdy před začátkem prodejů R2 :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: ale jako že totálně! Expedice Adam 84 :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: já teda nevím, ale u jakéhokoliv osobáku je 2.8 tuny blbý...
    Byl jsem u toho, když se na Václaváku utrhnul výtah s Tuaregem V10, dost mě to poznamenalo :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: BMW i7 váží taky tolik.

    Ono nezapomínej, že hmotnost neroste lineárně s dýlkou, ale spíš s objemem – a tahle věc je vyšší a širší, nejen delší. Kdyby to bylo velký jako současnej Charger, tak by 2.8 tuny bylo fakt blbý, ale ono je to o třídu větší.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    TOMBRIDER: Heh. První reakce mýho mozku byla "To je boží to chci" ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam