• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: tohle mě teda fakt v autoškole neučili, lol
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: "Když se to auto vodou naplní" ale předpokládá, že ti do toho auta teče voda, což tady očividně nebyl ten případ, protože jinak by se jí po 24 minutách nesnažili zachránit, protože by byla dávno utopená. Buďto tam tekla ta voda moc pomalu, nebo to bylo celý nějak jinak divný.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: predstav si, ze dokonce ovladam i mnohem vic nez zaklady fyziky. Nicmene, to k tomu abys vedel co delat kdyz spadnes s autem do vody nepotrebujes, to se ucis uz v autoskole. Takze ti ted muzu prozradit, ze postup kdyz spadnes s autem do vody je ten, ze zachovas klid, odepnes bezpecnostni pasy, pockas a kdyz se auto tou vodou naplni, otevres dvere (spoiler: to totiz prave jde) a vyplaves. Nejak jsem si naivne myslel ze nekdo kdo se venuje motorismu tohle vi - kdyztak o tom muzes napsat clanek ;-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Já už sklo (obyčejný) u auta rozbíjel a ani kladivem to nejde vůbec lehce.. Opěrkou to bude fakt hodně těžký.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nevim, jak to myslíš s chlazením té klimy.
    Moje auto-klima např. posílá studenější vzduch do ksichtu a full grill na nohy a sklo.

    To mi přijde super, že je teplo, ale člověk neusíná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Čekal bych, že jako architekt budeš ovládat základy fyziky. Potom by ti došlo, že pod vodou dveře fakt neotevřeš a je úplně jedno jaký to jsou.

    KULA: Tohle ani nepotřebuješ, pokud má tvoje auto aspoň nějaký sedadla se sundávacíma hlavovýma opěrkama (což myslím i Model X ve 2. a 3. řadě má), tak na rozbití skla použiješ tu opěrku (má dole ty "nožičky", tím to jde rozbít.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Max hodnota. Vydrží to minimálně do 20%, dál jsem to nezkoušel, ale ještě to neklesalo. Chtěl jsem zkusit jestli to aspoň dosáhne toho čeho píšou, což dosáhne.

    Nabíjecí křivku bohužel tím pádem nevím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Já s tím jednak jel fakt ostře a druhak se asi 15 let zabývám testováním novejch aut a psaním o nich, takže mám vyvinutější "prdelní cit".

    Jinak klima která je schopná v 10 stupních nad nulou chladit když máš nastaveno 22, je fakt geniální.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: MG4 je zdaleka nejlevnější elektromobil s aspoň trochu použitelnou baterkou (60 kWh), přičemž mírně dražší konkurenti mají nejen horší baterku, ale navíc to jsou zastaralý předělaný fosily. Třeba jako e-208, která je přesto ve Francii nejprodávanější EV.

    Ty prodeje jsou výsledek toho, že elektromobily si kupuje spousta lidí, který vlastně nemají rádi auta, je jim jedno, jak je to auto dobrý, ale jdou jen po ceně a velikosti baterky, případně nabíjení.

    Plus neexistuje žádná alternativa, protože automobilky, který by uměly za tyhle peníze udělat výrazně lepší auto, ho zatím nedělaj, protože jsou schopný vyprodat celou svoji kapacitu na výrobu EV v o třídu až dvě větších SUV, za který dostanou dvakrát tolik peněz.

    Až bude na trhu třeba Elroq, kterej bude cenově mnohem blíž tady tý věci než Enyaq, ale pořád bude pravděpodobně o parník lepší, tak to bude mít MG4 o dost těžší. Až bude na trhu Renault 5 a ID.2, tak good luck.

    Jinak ad ID.7 – to auto se začalo prodávat kdy, před měsícem? To ještě nestihly prodeje naběhnout do úrovně, kdy budou vidět.
    KULA
    KULA --- ---
    DZODZO: to je akce, kterou já bych nazval obecným ohrožením :D Ale těch příležitostí, kdy potřebuješ vylézt ven oknem bude víc než jen při koupačce v rybníku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KULA: v autobusoch maju take za pet prstu, ale tiez uz tam niekde chybaju, asi sa nejaki ridici dovybavuju pre pripad, ze by spadli s autom do rybnicka
    KULA
    KULA --- ---
    Jeden známý co prošel IDF má krom černého boxu pod sedadlem nalepené na prahu dveří tohle...I u spolujezdce. Po jeho vzoru jsem to nainstaloval taky. 250,-....

    OT_
    OT_ --- ---
    BLOWUP: Problém je, že ty dveře prostě otevřít nejdou, elektřina neelektřina. A leteda pochybuju, že bych zevnitř auta zvládnul rozbité sklo byť třeba na Felicii:)

    "Pokud je auto již z části pod vodou, nesnažit se otevřít dveře, jelikož tlak vody to neumožňuje a ztrácí se tak drahocenný čas.
    Snaže otevřít okno. Pokud však okénko nelze otevřít, musíte ho rozbít. Vždy se snažte okno rozbít v jeho okrajích.
    Jakmile se vám to podaří, je potřeba se dostat ven z vozidla. Máte-li v autě děti, vytáhněte je jako první.
    Jestliže okno nelze rozbít, vyčkejte až se vůz naplní vodou a poté zkuste otevřít dveře."
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: Tam jeste hralo roli to, ze privolanej odtahovej vuz ji nechtel z ty vody vytahnout, protoze mel strach ze ho zabije ta elektrika. Super kombinace, jsi pod vodou, nejdou otevrit dvere a nejde rozbit sklo, a odtahovak se na tebe kouka ze brehu ponevadz ma strach. A to vsechno u tebe doma. To chces.

    NIGHTHUNTER: Hele ja nevim, no, ale kdz uz je ta tesla chytra jak radio, to je takovej problem dat tam nejakej senzor kterej si vsimne ze je pod vodou a ty dvere proste otevre / odjisti / whatever? V USA, kde je na mikrovlnkach varovani aby v nich lidi nesusili vykoupany kocky nechaj lidi zhebnout, ponevadz si neprecetli stranku 364 v manualu? Slusna prdel.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: zde:
    Vehicle’s Main Beam Twists as Easily as Tofu! BYD’s Luxury SUVs Are Trash
    https://www.youtube.com/watch?v=IInTanHjnK0&t=388s
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: bylo v nejakym video na China Observer, nedohledám to .. :/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Rozbít akustické sklo skutečně může být problém, ale není to žádná speciální Tesla záležitost. Dnes už to mají buď v základu, nebo jako volitelnou výbavu, všechny lepší modely a rozbít ho je stejně komplikované třeba u BMW.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: link pls?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ted byl "lehký" problém s BYD a jejich autem které hořelo po nehodě a protože nemělo mechanické kliky, tak tam uhořel řidič ..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: na tom pripade je prave zajimavy ze signal mela, stalo se to u ni doma a ne nekde v prerii, dovolala se pomoci a stejne ji to nebylo nic platny, stejne jako fakt ze byla miliardarka. Ani s pomoci zachranaru ji nebyli schopni z toho auta dostat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BLOWUP: ano - četl. Ale Tesla má stále možnosti manuálního nouzového otevření jak předních dveří, tak i těch Falcon Wings... možná když si člověk koupí nový auto, měl by se podívat třeba na takovéhle video?
    How to escape a Tesla Model X in an emergency
    https://www.youtube.com/watch?v=16gwB20NcJc


    to mohla stihnout na mobilu i za těch 24 minut než přijeli záchranáři, když nebyla zas tak hluboko pod vodou, že na tom autě mohli stát, tak by určitě měla signál na mobilu...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: cetl jsi ten clanek?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam