• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ted byl "lehký" problém s BYD a jejich autem které hořelo po nehodě a protože nemělo mechanické kliky, tak tam uhořel řidič ..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: na tom pripade je prave zajimavy ze signal mela, stalo se to u ni doma a ne nekde v prerii, dovolala se pomoci a stejne ji to nebylo nic platny, stejne jako fakt ze byla miliardarka. Ani s pomoci zachranaru ji nebyli schopni z toho auta dostat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BLOWUP: ano - četl. Ale Tesla má stále možnosti manuálního nouzového otevření jak předních dveří, tak i těch Falcon Wings... možná když si člověk koupí nový auto, měl by se podívat třeba na takovéhle video?
    How to escape a Tesla Model X in an emergency
    https://www.youtube.com/watch?v=16gwB20NcJc


    to mohla stihnout na mobilu i za těch 24 minut než přijeli záchranáři, když nebyla zas tak hluboko pod vodou, že na tom autě mohli stát, tak by určitě měla signál na mobilu...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: cetl jsi ten clanek?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: :)
    DRAGON: jj

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: ELIJEN: Prosíme návštěvníky aby nekrmili trolly ve výběhu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Vseobecne je dobry mluvit o vecech, o kterych neco vis, a nesirit bludy.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Tesla ma na tohle mechanickou kliku. Takze jde
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Hele dotaz, když píšeš nabíjí to 135 kW, co to znamená - je to nějaký průměr mezi 30-80%, max hodnota co jsi dosáhl nebo nějaký medián?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: tak v ty mazde by ses nejspis neutopil, jako ta pani kterou z toho auta nedostali ani pozarnici ponevadz jim neslo rozbit super tesla sklo. U ty mazdy bys ho ani rozbijet nemusel, stacilo by otevrit dvere, coz tak nejak u elektrickyho auta pod vodou nejde.

    Vseobecne je docela vyhodny nez na neco odpovis si ten clanek precist, ale komu to rikam, zejo ;-)
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Jel jsem s tim svizneji na spatne okresce v jiznich Cechach. A prislo mi to fakt v pohode. Vylozene ostre ne.

    Co se spotreby tyce, tak ten rozdil vazne nechapu…

    A jo, klimatizace je uplne na hovno. Nez mi to pujcovali, tak se na tom aute snazili udelat nejakej update, kterej mel resit klimu, prilis citlivy adaptivni tempomat a podobne, ale kdyz ten update nainstalovali, tak auto prestalo fungovat, takze to zase dali na puvodni SW, se kterym jsem to dostal.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja by som nejazdil do rybnicka ani so svojou fosilnou mazdou, ale neviem co ma chyba sofera spolocne so znackou vozidla, ktore skonci vo vode :?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Hlavne nejezdete s Teslama do rybnicku, nedopadne to dobre ;-)

    Glas zu stark – Milliardärin Angela Chao (50) ertrinkt in Tesla - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/story/austin-texas-fensterglas-war-zu-stark-milliardaerin-50-ertrinkt-in-tesla-103060460
    HANZS
    HANZS --- ---
    BOBASH: Ty seš na ty čínský auta nějak moc přísnej :) MG4 je v DE na druhém místě prodejů a ve FR na čtvrtém :)
    EVs At 19.3% Share In Germany — Tesla Model Y Leads - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2024/03/08/evs-t-19-3-share-in-germany-tesla-model-y-leads/
    EVs At 26.3% Share In France — Peugeot e-208 Leading - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2024/03/09/evs-at-26-3-share-in-france-peugeot-e-208-leading/
    Ale osobně si myslím, že Renault 5 bude mít parádní prodeje viz. náklonnost k malým autům ve FR a Volvo EX30 také.
    Co mě na těch přehledech prodejů EV zarazilo, je že ID.7 tam prostě vůbec není... přitom to auto vypadá, že funguje velmi dobře (nedostatkem to asi nebude, v ćr jsou jako skladovky). U VW group to zachraňuje Enyaq, jinak slabota...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: i to by byla chyba toho auta, ručka je elektronická :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: A zkusil jsi s tím jet ostře po špatným povrchu? Ono to dostatečně daleko od limitu a na hladký silnici je vlastně docela v pohodě, ale čím víc se dostáváš k limitu, nebo i daleko od limitu, ale na blbým povrchu, tím víc je cítit ta odfláknutost – poskakuje to, odskakuje to, houpe se to, divný to je.

    A ad spotřeba (když pominu naprosto zbytečnou známku o tom jak jsi to měl naložený, protože to se na spotřebě na dálnici téměř neprojeví) – nevím, čím to bylo. Možná to blbě rekuperuje, možná je to tím, že jsem měl zapnutou klimatizaci permanentně na automatickej režim na asi 21 stupňů, takže mi přišlo že to občas topilo a občas chladilo, možná je to prostě jen dementní.

    Při pravidelným nulování jsem tam taky párkát na nějakým úseku měl třeba 15 kWh/100 km, ale při svižnějším ježdění po městě se tam téměř furt drželo 29,8 (víc to očividně neumí ukázat).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOMI982: Měl zataženou ruční brzdu :D
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: V lete jsem s tim jel Praha - Pula za 17,5 kWh/100 km. Plny kufr a 3x osoby. Na dalnici samozrejme 130 km/h. A uprimne jsem ani z toho podvozku nemel tak spatny dojem. Ti dali nejakej spatnej kus, ne? 😆
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: konečně mám co přeposlat kolegům ze Škodovky, díky! :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak report z týdne s MG4 – z nějakýho záhadnýho důvodu to STRAŠLIVĚ žere, za týden kombinovanýho ježdění v aktuálním počasí asi 27 kWh/100 km, přestože jsem po městě jezdil vcelku příčetně a po okreskách naprosto předpisově, dálnice jen pár kousků max 130. Celkově jsem do 1% baterky najel 229 km. Nečekal bych, že tako vej malej zmrd bude žrát víc než Enyaq, ale děje se to.

    Nabíjí to hezky, 135 kW.

    Infotainment tradičně drbání pravou nohou za levým uchem, volba úrovně rekuperace a jízdního režimu v druhým podmenu (pokud to není někde kde jsem to nenašel) je patrně dílem mimozemšťana nebo někoho na drogách. Sdružit do jednoho tlačítka a jednoho směru přepínání palubního počítače a hlasitost (přepínáte jiným tlačítkem na volantu) je pak věc, u který bych ze studijních důvodů fakt rád potkal životní formu, která to vymyslela.

    Jinak celkově – není to nijak tragický, je to asi tak laciný, jak by člověk čekal od auta za necelých 800 tisíc. Ve chvíli, kdy to přestane být nejlacinějším EV na trhu, který není Dacia Spring (resp. který má použitelnou baterku), stane se to téměř neprodejným.

    Představa, že za to dám o kilo víc než za 52 kWh Renault 5 (kterej těch 8 kWh dost možná dorovná spotřebou) je absurdní.

    Jinak podvozek tentokrát docela sranda... zadokolka v malým a lehkým autě super. Než přijdou nerovnosti a terénní vlny, pak začíná bejt regulérně děsivej. Furt to není v levelu "aktivně se mě snaží zabít", ale je to vlastně docela dobrej elektromobil pro petrolheady, protože se to k týhle úrovni dostává docela blízko – a bez nevypínatelný stabilizace se obávám, že by to tu hranici poměrně dalece překročilo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam