• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    HANZS
    HANZS --- ---
    RATTKIN: A zrovna je tu video od Nylanda - kde mají v servisu motor z Ioniqu a říkají, že je asi pátý co už dělali. https://www.youtube.com/watch?v=0RaTMq-uFDM
    HANZS
    HANZS --- ---
    RATTKIN: Jako jo, prý to není dramatické, viděl jsem video nějakého itala a dílna mu to udělala za 600 Eur - říkali, že se tam musí vyrobit 1mm podložka, protože původní ložisko je o 1mm širší.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    HANZS: Ložiska prý zvládne vyměnit každý průměrný mechanik, prý je to snažší než na pionýru.
    Snad časem bude nějaký servis, nebo to budu muset dělat sám.
    HANZS
    HANZS --- ---
    RATTKIN: Jako o starší Hyundai Ioniq bych měl taky zájem, protože mu drží baterka a na dojíždění do práce pro mě docela ideál. Ale potíže s pohonem mě poněkud odrazují - je tam problém jak na ložiskách motoru (zmíněná elekroeroze), tak na ložiskách převodovky, což mi hlava nebere (prostě převodovka). Obojí se dá vyřešit mimo Hyundai, protože jsou to víceméně standardní ložiska, ale jako škoda toho - mohly to být jinak slušné ojetiny.
    Novějších Ioniq 5 a 6 už se to netýká, tam je jiný pohon. Týká se to jinak i sesterské KIA v letech cca 2016-2019.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Chcete si koupit pět let starý elektromobil, třeba Hyundai Kona?
    Nevíte, kolik vás bude stát servis, pojištění nebo provozní náklady?
    Podívejte se na tohle video, kde vám ukážu naše roční zkušenosti, dvě servisní prohlídky, které jsme
    absolvovali, kolik to všechno stálo, co se nám dalšího ještě přihodilo a jak to celé funguje.

    Má elektromobil drahý servis?
    https://youtu.be/VGkQAnhEc_g
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dobrý, vodu už jsme vyřešili, vraťme se k elektromobilitě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH: EDIT: Ten popis v článku je skutečně divnej, protože po 24 minutách očividně ještě byla živá (ergo tam nemohla natýct voda rychle, což běžně trvá u auta třeba minutu, dvě) ale pak vytekly stovky litrů vody.

    Plus je teda klidně možný, že ty dveře otevřít šly, ale ona v panice nebyla schopná pochopit jak – nezapomeňme, že to byla paní, co sjela do rybníčku následkem toho, že si spletla D a R...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Stačí mít v autě připravenej gram pika. Mě takhle jeden zfetovanec prohodil cihlu oknem u spolujezdce tak kvalitně, že mi odřel dveře u řidiče...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: tohle mě teda fakt v autoškole neučili, lol
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: "Když se to auto vodou naplní" ale předpokládá, že ti do toho auta teče voda, což tady očividně nebyl ten případ, protože jinak by se jí po 24 minutách nesnažili zachránit, protože by byla dávno utopená. Buďto tam tekla ta voda moc pomalu, nebo to bylo celý nějak jinak divný.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tywole, když jsem se na chargeru snažil rozbít okno kamenem, protože jsem si uvnitř zamkl klíč ... řikám vám, že jsem do toho mlátil kamenem, až od toho skla šly jiskry a nic. Až hod kamenem pomohl. Nedokářu si představit, že bych rozbíjel to dvojitý okno, co to mělo vepředu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: predstav si, ze dokonce ovladam i mnohem vic nez zaklady fyziky. Nicmene, to k tomu abys vedel co delat kdyz spadnes s autem do vody nepotrebujes, to se ucis uz v autoskole. Takze ti ted muzu prozradit, ze postup kdyz spadnes s autem do vody je ten, ze zachovas klid, odepnes bezpecnostni pasy, pockas a kdyz se auto tou vodou naplni, otevres dvere (spoiler: to totiz prave jde) a vyplaves. Nejak jsem si naivne myslel ze nekdo kdo se venuje motorismu tohle vi - kdyztak o tom muzes napsat clanek ;-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Já už sklo (obyčejný) u auta rozbíjel a ani kladivem to nejde vůbec lehce.. Opěrkou to bude fakt hodně těžký.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nevim, jak to myslíš s chlazením té klimy.
    Moje auto-klima např. posílá studenější vzduch do ksichtu a full grill na nohy a sklo.

    To mi přijde super, že je teplo, ale člověk neusíná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Čekal bych, že jako architekt budeš ovládat základy fyziky. Potom by ti došlo, že pod vodou dveře fakt neotevřeš a je úplně jedno jaký to jsou.

    KULA: Tohle ani nepotřebuješ, pokud má tvoje auto aspoň nějaký sedadla se sundávacíma hlavovýma opěrkama (což myslím i Model X ve 2. a 3. řadě má), tak na rozbití skla použiješ tu opěrku (má dole ty "nožičky", tím to jde rozbít.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Max hodnota. Vydrží to minimálně do 20%, dál jsem to nezkoušel, ale ještě to neklesalo. Chtěl jsem zkusit jestli to aspoň dosáhne toho čeho píšou, což dosáhne.

    Nabíjecí křivku bohužel tím pádem nevím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Já s tím jednak jel fakt ostře a druhak se asi 15 let zabývám testováním novejch aut a psaním o nich, takže mám vyvinutější "prdelní cit".

    Jinak klima která je schopná v 10 stupních nad nulou chladit když máš nastaveno 22, je fakt geniální.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: MG4 je zdaleka nejlevnější elektromobil s aspoň trochu použitelnou baterkou (60 kWh), přičemž mírně dražší konkurenti mají nejen horší baterku, ale navíc to jsou zastaralý předělaný fosily. Třeba jako e-208, která je přesto ve Francii nejprodávanější EV.

    Ty prodeje jsou výsledek toho, že elektromobily si kupuje spousta lidí, který vlastně nemají rádi auta, je jim jedno, jak je to auto dobrý, ale jdou jen po ceně a velikosti baterky, případně nabíjení.

    Plus neexistuje žádná alternativa, protože automobilky, který by uměly za tyhle peníze udělat výrazně lepší auto, ho zatím nedělaj, protože jsou schopný vyprodat celou svoji kapacitu na výrobu EV v o třídu až dvě větších SUV, za který dostanou dvakrát tolik peněz.

    Až bude na trhu třeba Elroq, kterej bude cenově mnohem blíž tady tý věci než Enyaq, ale pořád bude pravděpodobně o parník lepší, tak to bude mít MG4 o dost těžší. Až bude na trhu Renault 5 a ID.2, tak good luck.

    Jinak ad ID.7 – to auto se začalo prodávat kdy, před měsícem? To ještě nestihly prodeje naběhnout do úrovně, kdy budou vidět.
    KULA
    KULA --- ---
    DZODZO: to je akce, kterou já bych nazval obecným ohrožením :D Ale těch příležitostí, kdy potřebuješ vylézt ven oknem bude víc než jen při koupačce v rybníku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KULA: v autobusoch maju take za pet prstu, ale tiez uz tam niekde chybaju, asi sa nejaki ridici dovybavuju pre pripad, ze by spadli s autom do rybnicka
    KULA
    KULA --- ---
    Jeden známý co prošel IDF má krom černého boxu pod sedadlem nalepené na prahu dveří tohle...I u spolujezdce. Po jeho vzoru jsem to nainstaloval taky. 250,-....

    OT_
    OT_ --- ---
    BLOWUP: Problém je, že ty dveře prostě otevřít nejdou, elektřina neelektřina. A leteda pochybuju, že bych zevnitř auta zvládnul rozbité sklo byť třeba na Felicii:)

    "Pokud je auto již z části pod vodou, nesnažit se otevřít dveře, jelikož tlak vody to neumožňuje a ztrácí se tak drahocenný čas.
    Snaže otevřít okno. Pokud však okénko nelze otevřít, musíte ho rozbít. Vždy se snažte okno rozbít v jeho okrajích.
    Jakmile se vám to podaří, je potřeba se dostat ven z vozidla. Máte-li v autě děti, vytáhněte je jako první.
    Jestliže okno nelze rozbít, vyčkejte až se vůz naplní vodou a poté zkuste otevřít dveře."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam