• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Bezpečnost a celkový konstrukční uspořádání. Konstrukčně nejzásadnější a víceméně jediná absolutně nezměnitelná část auta je prostor cca od přední nápravy k volantu – vzájemná pozice prvků v tohle prostoru se v podstatě nedá předělat aniž by to znamenalo novou platformu.

    Zároveň už nikdo, pravděpodobně právě kvůli kombinaci bezpečnosti a využití prostoru, nedělá osobní auta s "dodávkovým" uspořádáním kde by se sedělo nad předníma kolama. Máš vždycky posaz udělanej tak, že máš nohy někde maximálně u nápravy, volantovou tyč nějak +- v podobným úhlu jako v čemkoliv jiným atd.

    A je to tak mimochodem už dlouho a u všeho. To, že se koncem MPV a jejich přeměnou na SUV něco změnilo, je mýtus.

    Tady máš obrázek víceméně předchůdce tý e-5008 (jo, je to Citroen, ale to jsou dvojčata), naprosto klasický ztělesnění rodinnýho MPV bez čumáku, C4 Picasso:



    A teď se podívej, kde v tom autě sedí řidič, kde je volant, kde začíná palubka a kde končí. Vidíš to?

    Ta 5008 se ve skutečnosti od toho Picassa liší akorát tím, že má jinde čelní sklo. Ta "absence čumáku" u toho Picassa je fejk, je to posunutý čelní sklo a gigantická palubka. To samý je dneska třeba u ID.Buzzu, kterej má čumák zhruba stejně dlouhej jako Enyaq, akorát na něm má sklo. Multivan to samý, stejně jako víceméně jakýkoliv MPV z posledních 30 let.

    Dělat mikrobus stylem "krabička na lidi odpředu dozadu", jak to dělal starej VW T1 nebo takový ty mrňavý Subaru, už dneska nejde, protože bys do deformační zóny dal nohy řidie.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Úplně nerozumím, proč musí mít i EV ty hnusný dlouhý čumáky jak pro 5,7 HEMI, když jejich pohonný ústrojí, jak jsem pochopil, je mnohem jednodušší než u ICE a zabírá i míň místa.

    Deformační zóna? Nebo jakej to má smysl? Díky :)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...nový Peugeot E-5008 ...s akumulátorem 98kWh dojezd až 660 km ...pjekné ;oD

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsetci asi cakaju na tie lepsie baterky a lacnejsie auta

    Dotace na e-auta moc netáhnou. První den přišlo pouhých 11 žádostí - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dotace-na-e-auta-moc-netahnou-prvni-den-prislo-pouhych-11-zadosti-40464753
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: a este by sa usetrilo, lebo smrtelnej davky fentanylu staci menej jak heraku

    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JIMIQ: ve prospěch investorů (a obecně v zájmu lidstva) by tak možná ještě bylo, kdyby se přendal fentanylem
    KY_109
    KY_109 --- ---
    JIMIQ: bloombergbusiness:
    Elon Musk said that his prescribed use of ketamine alleviates periods of low mood and is in the best interest of investors in Tesla and the other companies he runs.⁣
    For Wall Street, “what matters is execution,” Musk said in an interview with former CNN anchor Don Lemon streamed on YouTube. “From an investor standpoint, if there is something I’m taking, I should keep taking it,” he said referring to Tesla’s success.⁣
    Musk said he takes the drug as prescribed periodically to treat what he described as “chemical tides” that lead to depression-like symptoms. Read more at the link in our bio.⁣
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: dnes jsem zahlídl článek (myslím bloomberg) že se Elon vyjádřil že jeho požívání ketaminu je v zájmu investorů :D
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Po tomhle dycky následují ještě privátní cally s top investory, pochopil jsem z toho, že to Musk řekl na tom privátním.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: cally su verejne dostupne uz par rokov, mozes si pohladat zo zaznamu https://ir.tesla.com/#quarterly-disclosure
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: To dává smysl, ten call byl předpokládám neveřejný, takže Novinky musí citovat insidera z toho Autocaru, namísto přímo Muska. Díky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Podle Autocaru to Musk skutečně slíbil v nějakým callu s investorama nebo tak něčem. A taky tvrdí, že věří tomu, že jich za dobu výroby toho modelu vyrobí 700 milionů.

    Což je jen asi 12x tolik než "nejprodávanější auto světa" Toyota Corolla, která ovšem ve skutečnosti žádný nejprodávanější auto není, protože to bylo postupně asi 20 různejch aut. Oproti Brouku, kterej byl nejprodávanějším autem který zůstalo pořád tím původním autem, je to 35x víc.

    Obávám se, že Elonovi z toho ketaminu začíná trochu hrabat.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    TOFI: "Automobilka Tesla slibuje elektromobil s cenou do 25 tisíc eur (zaokrouhleně 630 tisíc korun) už na příští rok. "

    A v další odstavci přiznaj, že to je spekulace Autocaru.Čili Tesla na příští rok nic neslibuje. Nebo i něco uniká?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ke konci pohádky a bruselské bomby jsem udělal rozbor toho psycho článku. Spoiler alert: má to vycucané z prdele. Ale kolik toho má vycucaného vás překvapí!

    Blíží se konec elektromobility?
    https://youtu.be/6PzIL3fl6R4
    TOFI
    TOFI --- ---
    Tesla Model 2 má dorazit příští rok s cenou okolo 630 tisíc - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-tesla-model-2-ma-dorazit-pristi-rok-s-cenou-okolo-630-tisic-40464445
    TOFI
    TOFI --- ---
    RAJCHE: tak tady mas odpoved
    Konec elektromobility? Ne, 4. března pomyslná bomba v Bruselu nevybuchla - Seznam Médium
    https://medium.seznam.cz/clanek/miloslav-vlacel-jak-to-prislo-ze-4-brezna-v-bruselu-na-schuzi-evropskeho-parlamentu-nevybuchla-bomba-51742#
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    SITH: Kamiq má o 90 l menší kufr než bude mít Epiq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SITH: Kufr to má 490 litrů, Karoq má 521 litrů, to není zas takovej rozdíl. Já s dítětem a kočárkem funguju s Jaguarem X-type, kterej má 445 litrů.

    Jinak větší alternativa bude Elroq.
    SITH
    SITH --- ---
    Mě to přijde furt malý. Jako podobný kamiqu, který si kupují jen důchodci před smrtí nebo bába aby vozila dědka do nemocnice. Nikoho jinyho v tom nikdy nevidím. Kufr nic. Až se udělá tohle s větším kufrem, tak to koupím hned. Takový větší karoq s tím že holt se většinou poveze i rakev na střeše.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: 3-4 rocne decka by som z kocarku uz pomaly vysadil, az z nich nevyrastu hnilosi co by sa vsade iba vozili, potom ich budes musiet vozit aj 500m do skolky a do skoly, aby nemrncali ze ich bolia nozicky :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Zadokolka to není, je to na MEB (A0) stejně jako VW ID.2 a to je čistá předokolka. Zadokolky budou v základu všechno větší, od Elroqu vejš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam