DOCKINEZ: Bezpečnost a celkový konstrukční uspořádání. Konstrukčně nejzásadnější a víceméně jediná absolutně nezměnitelná část auta je prostor cca od přední nápravy k volantu – vzájemná pozice prvků v tohle prostoru se v podstatě nedá předělat aniž by to znamenalo novou platformu.
Zároveň už nikdo, pravděpodobně právě kvůli kombinaci bezpečnosti a využití prostoru, nedělá osobní auta s "dodávkovým" uspořádáním kde by se sedělo nad předníma kolama. Máš vždycky posaz udělanej tak, že máš nohy někde maximálně u nápravy, volantovou tyč nějak +- v podobným úhlu jako v čemkoliv jiným atd.
A je to tak mimochodem už dlouho a u všeho. To, že se koncem MPV a jejich přeměnou na SUV něco změnilo, je mýtus.
Tady máš obrázek víceméně předchůdce tý e-5008 (jo, je to Citroen, ale to jsou dvojčata), naprosto klasický ztělesnění rodinnýho MPV bez čumáku, C4 Picasso:
A teď se podívej, kde v tom autě sedí řidič, kde je volant, kde začíná palubka a kde končí. Vidíš to?
Ta 5008 se ve skutečnosti od toho Picassa liší akorát tím, že má jinde čelní sklo. Ta "absence čumáku" u toho Picassa je fejk, je to posunutý čelní sklo a gigantická palubka. To samý je dneska třeba u ID.Buzzu, kterej má čumák zhruba stejně dlouhej jako Enyaq, akorát na něm má sklo. Multivan to samý, stejně jako víceméně jakýkoliv MPV z posledních 30 let.
Dělat mikrobus stylem "krabička na lidi odpředu dozadu", jak to dělal starej VW T1 nebo takový ty mrňavý Subaru, už dneska nejde, protože bys do deformační zóny dal nohy řidie.