• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    HERR_FLICK: Drive by wire je v Evrope zakazany
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    To, že to maj některý plesnivý MPV na bázi sedanů (Galaxy vs Mondeo) neznamená, že to opravdový MPV nemůžou mít řešený míň kreténsky (třeba V-class obou generací)
    Právě BEV platforma tomu nahrává, viz ID Buzz
    Proč to má Stellantis je daný opět sdílením nepovedený platformy
    Samozřejmě, že se v MPV řídí mnohem líp blíž useklýmu předku, než někde za kilometrovou palubkou
    U dnešních fly by wire řízení je to opět jedno i pro sklon volantu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Plus je tam ještě to, že když budeš sedět nad kolama, tak to bude nepříjemný z pohledu řízení, i když zpřevoduješ volant tak, aby byl normálně na svislo a ne jak v dodávce. Nejpřirozenější pocit z řízení máš, když jsi hlavou v cca půlce rozvoru. Je to taková ta věc nad kterou většinou nepřemejšlíš a nevíš proč se ti to auto řídí líp nebo hůř, ale působí to.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Jo a samozřejmě proti tomu Picassu musí bejt čumák o něco delší a tupější právě kvůli bezpečnosti – jak crashtesty samotnýho auta, tak částečně i ochrana chodců, byť to víc platí u spalovacích aut, kde je potřeba mít kapotu dostatečně vysoko nad motorem a čímkoliv jiným tvrdým, abys v případě sražení autem "padal do měkkýho".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Bezpečnost a celkový konstrukční uspořádání. Konstrukčně nejzásadnější a víceméně jediná absolutně nezměnitelná část auta je prostor cca od přední nápravy k volantu – vzájemná pozice prvků v tohle prostoru se v podstatě nedá předělat aniž by to znamenalo novou platformu.

    Zároveň už nikdo, pravděpodobně právě kvůli kombinaci bezpečnosti a využití prostoru, nedělá osobní auta s "dodávkovým" uspořádáním kde by se sedělo nad předníma kolama. Máš vždycky posaz udělanej tak, že máš nohy někde maximálně u nápravy, volantovou tyč nějak +- v podobným úhlu jako v čemkoliv jiným atd.

    A je to tak mimochodem už dlouho a u všeho. To, že se koncem MPV a jejich přeměnou na SUV něco změnilo, je mýtus.

    Tady máš obrázek víceméně předchůdce tý e-5008 (jo, je to Citroen, ale to jsou dvojčata), naprosto klasický ztělesnění rodinnýho MPV bez čumáku, C4 Picasso:



    A teď se podívej, kde v tom autě sedí řidič, kde je volant, kde začíná palubka a kde končí. Vidíš to?

    Ta 5008 se ve skutečnosti od toho Picassa liší akorát tím, že má jinde čelní sklo. Ta "absence čumáku" u toho Picassa je fejk, je to posunutý čelní sklo a gigantická palubka. To samý je dneska třeba u ID.Buzzu, kterej má čumák zhruba stejně dlouhej jako Enyaq, akorát na něm má sklo. Multivan to samý, stejně jako víceméně jakýkoliv MPV z posledních 30 let.

    Dělat mikrobus stylem "krabička na lidi odpředu dozadu", jak to dělal starej VW T1 nebo takový ty mrňavý Subaru, už dneska nejde, protože bys do deformační zóny dal nohy řidie.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DZODZO: To víme, že SUV podobně jako tepláky trendujou, ale tak moje otázka na škaredý dlouhý čumáky nestála.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOCKINEZ: na wiki pisu "Unlike the previous generation that was a pure MPV, the 5008 is an SUV to follow the trend in sales." - takze asi to bolo dane trhom
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jako elektromobil může vypadat i takhle, takže "deformační zóna" to asi nebude

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    este aby to malo pouzitelny infotainment
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: No, zrovinka ta 5008 začínala jako krásný MPV, generický wanna be SUV se z toho stalo až časem. Podobně smutnej příběh jako Espace.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Uloznej prostor treba? Bezpecnostni prvek? Navic nemyslím si ze by bylo moc lidi kteri to vnimaji jako ty, ne kazdej by chtel z suvcka udelat bezcumakovej autobus :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Úplně nerozumím, proč musí mít i EV ty hnusný dlouhý čumáky jak pro 5,7 HEMI, když jejich pohonný ústrojí, jak jsem pochopil, je mnohem jednodušší než u ICE a zabírá i míň místa.

    Deformační zóna? Nebo jakej to má smysl? Díky :)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...nový Peugeot E-5008 ...s akumulátorem 98kWh dojezd až 660 km ...pjekné ;oD

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsetci asi cakaju na tie lepsie baterky a lacnejsie auta

    Dotace na e-auta moc netáhnou. První den přišlo pouhých 11 žádostí - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dotace-na-e-auta-moc-netahnou-prvni-den-prislo-pouhych-11-zadosti-40464753
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: a este by sa usetrilo, lebo smrtelnej davky fentanylu staci menej jak heraku

    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JIMIQ: ve prospěch investorů (a obecně v zájmu lidstva) by tak možná ještě bylo, kdyby se přendal fentanylem
    KY_109
    KY_109 --- ---
    JIMIQ: bloombergbusiness:
    Elon Musk said that his prescribed use of ketamine alleviates periods of low mood and is in the best interest of investors in Tesla and the other companies he runs.⁣
    For Wall Street, “what matters is execution,” Musk said in an interview with former CNN anchor Don Lemon streamed on YouTube. “From an investor standpoint, if there is something I’m taking, I should keep taking it,” he said referring to Tesla’s success.⁣
    Musk said he takes the drug as prescribed periodically to treat what he described as “chemical tides” that lead to depression-like symptoms. Read more at the link in our bio.⁣
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: dnes jsem zahlídl článek (myslím bloomberg) že se Elon vyjádřil že jeho požívání ketaminu je v zájmu investorů :D
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Po tomhle dycky následují ještě privátní cally s top investory, pochopil jsem z toho, že to Musk řekl na tom privátním.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: cally su verejne dostupne uz par rokov, mozes si pohladat zo zaznamu https://ir.tesla.com/#quarterly-disclosure
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam