• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Přijde mi nepravděpodobný, že by si to vypínal ve městě. To se vypíná na sněhu když blbneš, na louce, prázdným parkovišti,..
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Jsou to 2 různý auta a sestřih.

    Expert naboural levý bok i vzadu.

    To druhý auto má poňuchňanej pravej čumáček, kterýho se expert ani nedotkl.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Tak na to, jak to pobouchal o beton, tak to auto dopadlo celkem dobře…

    Nicméně co na tom videu vidím je to, že zjevně ne zcela zkušený řidič odbočoval ve vyšší rychlosti a protože SU7 je v základní verzi zadokolka, tak jako všechny zadokolky má jednu NESKUTEČNĚ imbecilní vlastnost:
    Přetáčí se…

    Mno a řidič na to zjevně zapomněl, pokusil se auto srovnat přidáním plynu, což by zafungovalo, pokud by to byla předokolka, nebo aspoň 4x4. Jenže u zadokolky to naopak situaci zhoršilo a poslalo ho to do svodidel…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Tak to předpokládám, že to Xiaomi to mělo taky nějakým způsobem vypnutý. Viděl jsem spoustu fakt špatne odladěnejch stabilizací a kontrol trakce, ale jejich společným znakem bylo, že zasahovaly MOC, ne málo.

    To, co je těžký, je naladit kontrolu trakce (případně i stabilizaci) tak, aby ti dovolila prokluz když chceš a zachránila tvoji nešikovnou prdel když prokluz nechceš.

    Když to někdo neumí, tak je mnohem častější výsledek, že ti to ten prokluz nedovolí prostě vůbec, i za cenu toho, že se rozjedeš pomalu (vynikající byl třeba první Hyundai Genesis Coupé – ten se tě snažil se zapnutým ESC zabít tím, že ti na rozjezdu ubral výkon, a s vypnutým tím, že na mokru přecházel do přetáčivýho smysku i když jsi jen pomyslel na existenci plynovýho pedálu.

    Zažil jsem párkrát, že kontrola trakce nezamezila prokluzu ani v režimu zapnuto, případně "úplně zapnuto", ale jedno z toho byl Challenger Hellcat a další dvě byly předokolky (elektrický, u neelektrický jsem to asi nezažil), kde to je trochu těžší.

    Že by někdo pustil do světa RWD auto, který se umí se zapnutou elektronikou omotat o sloup, to mi přijde trochu hardcore i na Čínu...
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Kdybyste radsi makali na update toho pojebaneho software v Enyacich. Takhle si muzou honit pera lide z Tesly nad updaty ME 3.x v Koncernu, jak se vam to pod rukama krouti a pak vam to na necem havaruje.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FEDAJKIN: Disabling Traction Control
    Turn it off only in circumstances where you deliberately want the wheels to spin, such as: Starting on a loose surface, such as gravel or snow. Driving in deep snow, sand or mud. Rocking out of a hole or deep rut.

    https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_us/GUID-CC0F27E7-FD78-448D-B739-209EBBEDF2C3.html
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Jo, vypnout to jde. Měl jsem na mysli v případě kdy máš TC zaple.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    NIKDAS: No a využil jsi ho?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak aspoň že u Performance to jde.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: máš tam možnost slip start a offroad mode, ale vypnout esp můžou jenom performance modely, kde si můžeš nastavovat i kolik procent výkonu jde na jakou nápravu etc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Tesla nemá vypínací kontrolu trakce? Třeba BMW mi dneska dost podobnej manévr dovolilo velmi ochotně... akorát já vím, proč ten Sport režim zapínám, tak měl trochu jinej konec :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    (je to testovací auto, deliveries zakosum začnou koncem dubna)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Lifestyle influenceri a auto se stovkami koní + SW neodladena kontrola trakce. Tenhle manévr by Tesla nikdy nedovolila (čímž neříkám, že je nehavarovatelna)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dneska jsem byl na horách a při rekonstrukci hotelu o 50 pokojích udělali walbox s jedním konektorem na 11kw. Provozuje si to hotel sám, spouští se to "půjčenou" kartou z recepce, cena: 12kč/kwh. Se asi totál posrali. Jako bonus byl ze všech stran ICEd.

    EDIT: Na parkovišti o 50m dál byl 2x11kw eon, nebo něco takovýho za 8kč/kwh, což i to mi přijde dost, vzhledem k trendu slevňování elektřiny, ale aspoň to není taková hrůza jako ten hotelovej.

    PS: nabíjet jsem nepotřeboval, šlo jen o běžnej "průzkum trhu".
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Ale ve Skodovce si to preposilame 😂
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Nemam vic. Netusim, jestli to jsou testy nebo uklady konkurence.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: detaily bys neměl? tohle vypadá, že si někdo koupil silný auto, vypnul esp, šlápl na to a neukočíroval
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    COMODOR_FALKON: V consumer electronics mají rozhodně top quality control mechanismy. S autem bude ze začátku pár problému tipuju, ale to odladi.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Videl jsi?

    XIAOMI SU7 CRASH - הרכב החדש של שיאומי כבר מתנגש
    https://youtu.be/t-iOE4GfJw0?si=7STc0sEsy1-THNfe
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN: Je sice pravdou, ze fyzickou výrobu zpravidla outsourcují, což vede i k tomu, že jde v rámci Číny o často klonovanou značku, ALE zároveň platí, že jde vždy o vysoce kvalitní, promyšlené a spolehlivé produkty, což se o většině čínských značek rozhodně říct nedá, přestože je možná vyrábí stejná fabrika.

    Takže věřím, že jejich auto bude velmi kvalitně postavené, akorát nejspíše bude 24/7 hlásit svůj status čínské tajné službě…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam