• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    (Aha, tak do 6000 km nájezdu a do 6 měsíců stáří)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Zajímalo by mě, zda by člověk dosáhl na dotaci i u nějaký EV bazarovky? Půl mega za ojetý i3 fakt nedám, protože jsem lakomej, ale ušetřit 200 tyček a mít to za 300k jako druhý vozítko do rodiny na takový to městský popostrkování? To si představit umím.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: To je argument typu, že ty zácpy ve špice v Praze samozřejmě nedělaj lidi, co jedou v autě zbytečně sami do práce, ale všichni tam (samozřejmě) vozej pytel cementu a babičku do nemocnice.
    Když nastane výjimečnej problém, jako zmiňuješ, objednám si na jeho řešení specialistu. Ne, že si koupim tank, kterym budu všem na obtíž jen proto, že by se to teoreticky někdy mohlo hodit.

    Nepohoršuju se nad autama ostatních – ať si každej má ve svý garáži nebo na ranči auto jaký chce – ale ať s nim neohrožuje ostatní lidi ve městě.

    Já chci, aby Praha vypadala jako moderní západní město jako Zürich, ne jako Moskva.

    U nás je ale nejen parkovací komunismus, kdy 90 % negativních externalit provozu auta není přenášeno na vlastníka (např. progresivními cenami podle velikosti), ale navíc si to spousta lidí ani neuvědomuje, a ti nejarogantnější ještě militantně bojují za své ‚právo‘ dělat si co chtěj, bez ohledu na to, co tím způsobují ostatním lidem. Kvůli pocitu, egu nebo drobnému komfortu navíc, disproporčně vystavují rizikům a negativům ostatní a zacpávaj města.
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    díky všem za odpovědi.

    DIM_: nechce se mi do toho dávat více jak 400kkc, mám zatím půjčené auto do podzimu, takže budu teď pár měsíců hledat. zvažuji i nákup v DE, ale tam bych raději využil služeb někoho, kdo se vyzná - ať už v obchodování s turky, tak v EV

    RATTKIN:
    děkuji za video - je dobře, že jsem ho viděl. Něco budu muset řešit trochu jinak, než jsem předpokládal
    budu rád za konzultaci - mam FVE s 7KW peak, takže jen málokdy bych dosahoval spouštěcího výkonu pro wallbox, takže komunikace mezi wallboxem a střídačem nejspíš nepotřebuji
    auto bude používat i manželka a ta rozhodně nebude chtít nic řešit - budu rád, když po příjezdu zapojí konektor, když bude pěkně

    rád bych řešení, které bude fungovat následovně:
    3F wallbox/kabel, který bude automatick spuštěný(=schopen nabíjet) mezi 13.-17. hodinou výkonem 6kW (v tu dobu bude s nějakou pravděpodobností FVEposílat do sítě +-6kW ). toto by bylo zapojeno před měřákem střídače - tj, využíval by se +- všechny přebytky a něco málo by se docuclo ze sítě)
    a pokud budu potřebovat jinak, tak si to zapnu ručně
    plánuji i přejít na spot a dobíjení v zime řešit v noci, takže ocením, když 3F wallbox zvládně i 11kW

    je to takto realizovatelne nebo neco opomijim ??

    díky
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Reaguji popisem mého života a života lidí kolem na popis tvého života. Já ti MPV neberu a nijak te podle auta neposuzuji. No offense intended.

    Přijde mi stejně fajn nesoudit jiný podi podle jejich aut. OK, až na auta s ruskými vlajeckami, to hodně vadí i mně.

    Případně sorry / peace. Jít něco dělat dobrej point, jdu si vzít priklad, herdek už je 10
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Nějak se ve vláknu ztrácím. Přijde mi, že reaguješ na něco jiného, než co píšu.

    Takže hezký den, jdu radši dělat něco užitečného.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Soused má služební Hilux. Až bude příště zase kalamita a nepůjde ti na chatě proud, vzpomeneš si na něj ☺️

    Prázdné - A když se to někdo využije 2x za měsíc, tak je to špatně proč?

    Hoši hoši, to jsou krásný životy tohle, jestli máte čas a sílu se pohoršovat nad autama ostatních.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Já něco vozím furt, tahám imrvére těžký a rozměrný krámy - pomůcky na kynologii, kotce pro čokle, zbraně a střelivo na střelnici, drahej, velkej a nechutně těžkej kočárek, ale hlavně kurevsky velkou a těžkou basovou bednu a další aparaturu na zkoušky s kapelou.

    A jsem rád za MPV, kde mám spodní rantl relativně nízko nad zemí. I nejedno podělaný SUV mě v tomhle punktu sere, protože každejch 10 cm vejšky se počítá, ale kdybych měl 50kilový krámy ještě pravidelně zvedat do metru a něco, asi bych si musel pořídit nájezdovou rampičku nebo svoje koníčky zásadně přehodnotit :)

    No a když toho jednou ze uherskej rok potřebuju odvozit ještě víc (krámy do sběrnýho dvora, bojler, pět motorek atd.), půjčím si dodávku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CEEFA: Dodávka za mě super věc, ale nutné musí být 4x4. Ty věci se v 2x4 neuvěřitelně zasekávaj všude, never more.

    Ad "nevypadáš" - Asi mám moc slozitej život, abych tady vedle organizování sebe a dvou dětí premejslel, jakej dojem z toho maj nebo nemaj random strangers. Stejně tak sám nemám předsudky vůči lidem s F250 nebo potlucenou Felicii. Často úplně jinak, než to vypadá.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: stačí se podívat, kolik % pick-upů vidíš jezdit naložených

    Na ranč pro red-necky super, do města pro pozéry peklo pro všechny ostatní krom samotného pózéra.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: verim, ze nejaky remeselnik pickup vyuzije, ale tuto ti kravataci v kancloch co tym jazdia, tak tam som v zivote nevidel ziadny realny naklad, musis si zvazit ako casto skemras o pomoc a ci sa ti to kvoli tomu vyplati, ja by som ten komfort a kapacitu vyuzil mozno 2x do roka a to je malo
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    LAUNCHER: za me ale 100x lepší dodávka, vejde se do ni 3x vic, nákladovou hranu má na rozdíl od pickupu nízko, takže se nestrhneš a ještě nevypadáš, že si potřebuješ něco kompenzovat .)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: DOCKINEZ: DZODZO: Nemyslím to zle, je to reálná otázka - Popiste mi pls postup, jak dospělý člověk nevyužije vlastnosti pickupu? Pokud se mu teda ten pickup velikostně vejde do jeho života. Děti, kolo, odvážení krámů do sběrny...

    Já pickup nemám a občasně musím škemrat u kámošu co mají pickup nebo dodávku o pomoc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: to sa da aplikovat vseobecne na "pickup trucky", ze si to kupuju ludia, ktori to nepotrebuju, maju to iba ako status symbol a pak tym zaberaju 2 parkovacie miesta, lebo to nie je dimenzovane na europske cesty a parkoviska :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MINER: Hm, tak zas ruku na srdce - kolik lidí ve městě potřebuje pořádně zvednutej RAM 2500, Landcruiser se šnorchlem apod.? A stejně takový krámy v tom městě potkáváš.

    Podle me tohle kupuje ta samá sorta lidí. Protože může.

    A v ČR navíc milujeme „vození vzduchu“, sám jsem toho dokladem :)
    MINER
    MINER --- ---
    Šílený je, že si to kupují lidi, kteří nepotřebují/nevyužívají vlastnosti, který to má proti osobáku, a zbytečně pak ohrožují těma ostrýma tvrdýma hranama lidi ve městech.
    Více mi líbilo, když lidi machrovali sportovníma autama, ne obříma tankama...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    LAUNCHER: 5.7 metru dlouhý, to je fakt šílený
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    VLASTIS: Mam i4, ale myBMW aplikace je stejna. Jsem s tim spokeny. Jak rika Theridane, nastavis si cokoli. Sednout do auta, ktery je v zime predehraty a v lete predchlazeny je parada :-)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: tak koupit se dal i v Německu a s legálníma SPZ pro provoz na komunikacích, jen za to byl trochu příplatek... ale určitě jich bude díky individuálnímu dovozu v EU víc, přestože na USA silnicích se s tím asi dá jezdit mnohem líp :-)
    Tesla Cybertruck už se dá koupit v Evropě, za kousek schválený pro provoz v EU ale budete muset rozprodat ledviny celé rodiny | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-cybertruck-uz-se-da-koupit-v-evrope-za-kousek-schvaleny-pro-provoz-v-eu-budete-muset-rozprodat-ledviny-cele-rodiny

    PS: Omluvte Autoforum, ale i když jsem ten článek četl původně jinde, tady toho teď kupodivu zmiňují nejvíc a objektivně :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Jsem fakt spoko v CZ, chcete-li v EU. Ale při tomhle videu se i já zasním, jaké by to bylo žít v USA moct si koupit takhle velké auto. Všechno ty auta jsou tak nějak stejný. Líbí se mi, jak je to jiný. A mám rád cyberpunk a futurismus, hrozně moc. No nic, konec snění a jde se zase dělat...

    Tesla Cybertruck Review // We Drove It Over 500 Miles...And Oh Boy
    https://youtu.be/xNE-NyaYBcg?si=Jd0TZrCeFIE4ebdV
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam