• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Ja taky. Ale dneska jsem se dozvedel ze ne.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Hustý, já myslel že všechny TM3 z Číny už mají LFP.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Dneska jsem sedel v posledni generaci TM 3 (auto predano majiteli pred ~ 3 tydny). Dual motor, NMC, tzn. pro Evropu vyroba v Cine. To auto bylo uplne OK, zadne podvozkove rachoceni, nestabilita jako jsou referovane v 1. generaci TM 3. Stejne tak u toho tovarniho zpracovani detailu jsem si nikde zadnych vrzajicich, nedolehajicich a obecne zprasenych veci nevsiml. Hezky.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CERMI_FOX: Tak, druhovýroba karosářských částí, jako jsou třeba dveře, aspoň pokud vím, úplně běžná není. Co se týče blbostí, jako jsou zrcátka, tak toho je plno, stačí se podívat třeba na eBay. Chápu, že když se člověku někdo opře do týden starého auta, tak je to opruz, ale to drama kolem, kamon :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NIKDAS: No zas skočit si do Rakous bez zpětnýho zrcátka už chce solidního střelce.

    Fízlové sice na silnicích dávno nejsou, takže riziko že tě zastavěj je v podstatě nulový, ale kdyby člověk kvůli absenci výhledu dozadu udělal nějakej průser, tak by to za to asi úplně nestálo.

    Leda by člověk zaplatil převoz auta náklaďákem. Což se zas dostáváme k tomu co píšeš: uživatel něco platí ze svýho, protože automobilka nemá banální věci.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Upřímně nechápu v čem je problém (čti: proč se to děje). Všude se píše, jak Tesla nestíhá prodávat auta, která vyrobí, ale zároveň po sobě nechá mazat takovyhle PR hovno, který jde vyřešit výrobou dílů na sklad.


    LAUNCHER: Teď neříkám whataboutismus, ale zkušenost s jiným EV: kamínek mi praskl čelního sklo na Jaguar I-Pace, vlas přes půl skla, na náhradní díl se čekalo 2 měsíce. Podle zákona jsem s tím autem jezdit nesměl, ale co jsem měl dělat, půjčit si auto a platit ze svého? Za mě by tyhle neúměrné dodací lhůty ND měly jít za automobilkou tzn. pokud není ND do dvou týdnů, má člověk nárok na náhradní vůz zdarma. Jako sorry, ale když nejsou schopni dodat ty naprosto základní "kazivé věci", tak ať cálujou.

    U Tesly se nám ještě nic nestalo, ale jak to tady čtu, taky skočím do Rakous :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: já bych se zas nesmířil platit půl roku půjčovnu, to triviální opravu jako uražené zrcátko celkem prodraží. (v tomhle případě viník asi byl známý a třeba to jde nějak z jeho či její pojistky, ale třeba mě kdysi někdo urazil zrcátko v noci na ulici a tam viníka nedoženeš).
    YMMV, ještěže máme v životě tolik možností, pro každého něco :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: "Pul roku": LAUNCHER. S tim co pises bych se nemiril, za me pujcovna. Tim nic proti gustu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Jj, mít to třeba jako extra položku k havarijku.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: tak pokud nepotřebuješ auto k práci, tak můžeš typicky jet mimo pracovní dobu (výlety, nákupy apod.), takže předpokládám, že by ti manželka auto půjčila. O společné dovolené snad nepracuje jinde :-)
    Plus města samozřejmě mají výhodu v MHD a "carsharingu" (krátkodobým půjčovnám přes nějakou appku).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ASACHI: Jak sam pises, neresme pls whataboutism, resme nase konkretni uzivatelske radosti a strasti.

    Spravny postup je jen a pouze: Stejny model s nejmene stejne velkou baterii mate tady. Vase auto bude oprovane nejpozdeji k datu XYZ. Vase opravene auto privezeme k vam domu a zaroven s tim vyzvedneme zapujcene auto. Toto by mi nevadilo ani jako placena sluzba navic.
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    LAUNCHER: Ja tydle veci nechci nejak zlehcovat (problem to je)
    Nicmene ja minuly mesic resil poskrabaneho SEATa u Porsche CR (Auto Heller v Ostrave) a novy naraznik + lakovani odhadli na 3 tydny s tim, ze maji cas nejdrive za 2 tydny
    = auto neopravuju, pac to tak strasny neni
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Mam TMYP rekneme ~ 90% jako jedine auto (manzelka to svoje nutne potrebuje, protoze jeji povolani), nervozni jsem z toho vic nez dost. Dopredu jsem smiren s tim, ze kdyztak bude pujcovna. Nejaky cas jsem tu mel moji predchozi O3, ale mam malo parkovacich mist a nebylo mi prijemny ji parkovat verejne mimo muj pozemek, tak jsem ji bohuzel radsi prodal. Ale... zase zrovna ja to auto tolik nepotrebuji, mam to primarne kvuli deckum. Nicmene maximalne by me triggrovalo auto nemit.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: předpokládám, že druhovýroba pořád nefunguje?
    Tohle je docela problém, dost to komplikuje mít Teslu jako jediné auto - kdyby mi nevadilo být půl roku bez auta, tak si ani žádné nekupuju.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER
    MINER --- ---
    Ziskovost automobilek, pure BEV zeleně.

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Ing. Jan Dedek, Ph.D. toho ví o elektromobilech opravdu hodně a je radost ho poslouchat.
    Další záznam přednášky z ElektroFest 2024
    Od kutila k Doktorátu - Jan Dedek - ElektroFest
    https://youtu.be/z43Yg6x3YdI
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: to je legrace, ja jsem posledni dva tejdny jezdil Audi Q3 a BMW X1 nez mi dodali moje novy volvo V60 ktery v ty tabulce vubec nefiguruje :)

    (A taky mi prislo zajimavy, jak mi ty dve nahradni auta nevyhovovaly ve srovnani s tim co jsem potom dostal)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam