• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Což nevylučuje, že kdyby cyklovala mezi 30-60, tak je degradace ještě menší.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no neviem, k elektrarni mam LFP ktora cykluje v lete skoro kazdy den medzi 70-100% a nezda sa ze by jej to nejako skodilo, po 6 rokoch takejto prevadzky je SoH 95%
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    COMODOR_FALKON:
    KURE:

    "cycling near the top of charge (75-100% SOC) is detrimental to LFP cells" ... Proste v LFP neni zadna magie, ktera by oproti NMC dovolovala dobijet casteji do 100%. Jen je tam ta nevyhoda, ze do 100% MUSIS jednou za cas dobit, aby se ukazatel SOC zkalibroval.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ELIJEN: Což je správná interpretace…
    Problém by byl, pokud by ho zapojili do nabíječky a na měsíc odlétli na dovolenou…
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MAGE: "just as fast and efficient as the plug" , to zni, jako kdyby vynalezli perpetuum mobile.
    MAGE
    MAGE --- ---
    WiTricity • Wireless EV Charging
    https://witricity.com/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Prave mi prijde, ze u LFP to vsichni interpretujou tak, ze doma daj auto na nabijecku a kazdy den dobiji do 100% :(
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Řekl bych, že Mustang Mach e má nižší spotřebu :)
    (Aneb stoupání na Grossglockner)

    MINER
    MINER --- ---
    Ach jo, další překlep; NMC místo LFP v posední větě MINER:(

    Je to jak říká Kuře. Nabíjet OK, skladovat nabitý ne.

    Tedy oprava poslední věty MINER:
    NMC víc vadí cyklování a samotné dobíjení do 100 %,
    LFP tolik nevadí dobíjení, ale musí se ± měsíčně nabít do 100 %.
    Oběma vadí být nabité na 100 % (nebo vybité) dlouhou dobu.
    KURE
    KURE --- ---
    ELIJEN: já to čtu tak, že nabít na 100 je ok, ale "uskladnit" nabitý na 100 ne.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Takze ta moznost dobijet LFP stale do 100% je scam? Vsude jsem cetl, ze to je hlavni vyhoda LFP.
    RSZ
    RSZ --- ---
    PEPAZZ: btw žena ecitigem jezdí a nic z toho co píšeš ji nezajímá, topí to, chladí to, jezdí to. 99% všech cest je do 30km.
    MINER
    MINER --- ---
    Tak a máme charging best practices i pro LFP.

    Stejně jako NMC: MINER: jim vadí:
    být nabité na 100 % po delší dobu.
    Nevadí jim ale tolik samotné dobíjení do 100 %.
    Naopak potřebují občas do 100 % dobít, protože jinak PM přestává tušit, kde maj top.

    Takže nejlepší strategie pro LFP je:
    Nabíjet je podobně jako NMC do nižších hodnot, ale jednou za měsíc dát full cycle.

    Pro ty, co to nechtěj řešit, je pro ně OK nabíjet je furt do 100 % a dojíždet dospodu.

    Takže víceméně rozdíl je ten, že NMC míň vadí cyklování a samotné dobíjení do 100 %, ale trvalé nabití na 100 % vadí oběma a LFP potřebují jednou za měsíc potkat 100 %.

    How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!
    https://www.youtube.com/watch?v=w1zKfIQUQ-s
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NIKDAS: případně by to šlo vylepšít a dát místo hodin nějaké chytré relé s měřením a pak rodiče ID DOCKINEZe mu budou moct vypnout nabíjení, dokud neposeká trávu, nevypleje zahradu, neopraví plot apod. ;)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: ja to mam resene pres podruzne mereni. Ty hodiny na din listu vysly myslim 2k.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DOCKINEZ: Dej před ten wallbox podružný elektroměr. A máte bez diskuze co kdo a kolik.
    Elektroměry a měření spotřeby | K&V ELEKTRO a.s.
    https://www.kvelektro.cz/elektromery-a-mereni-spotreby-294
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: podle me by to slo pres podruzny mereni
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: EM nema jak poznat, co odteklo do WB. Zvlast vetev to nema a datove se spolu tez nebavi. Teoreticky muzes dat druhej EM pred WB, ale proc.

    Navrhuji: Podivas se do appky kolik kWh jsi ~ dobil, mamce das pusu, tatkovi high5 a obcas jim objednas nakup z Rohlik / Alza.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Jinými slovy na konci měsíce budu muset mrknout k nim do výpisu a doufat, že položka nabíjení e-v tam bude nějak příčetně rozlišitelná (např. bude mít jinej tarif nebo tak něco), abych jim to mohl vycashovat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Pokud je rec o EE z gridu a o maloodberu, tak v CZ ne.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hola, dá se udělat to, že bych k našim do garáže píchnul wallbox, ale když tam budu nabíjet, tak ten krám nějak pozná, že je to můj kchár a elektřina se bude účtovat přímo mně a jim se to v účtech ani neobjeví?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam