• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    NIKDAS: ja si vzdycky ke kazdymu autu kupuju z alika neco jako tohle https://www.aliexpress.com/item/1005006301558718.html a zatim spokojenost ... na ty maly dirky a skrabance to bohate staci
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Nevím jestli přesne rozumím otazce, ale nehledas tohle?

    "The vehicle paint code is printed in the lower left hand corner of the manufacturing certification label. This label is affixed to the driver’s side door jamb, except for vehicles in China, where it is affixed to the passenger's side door jamb."
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CYBERHIPPY: Začátek videa - test vrzání interiéru prsty. Přesně. Šel jsem z O3 do TMYP. Obrovský rozdíl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: mozno ano, ale stale to vychadza zhruba na tych 20 rokov a 20% stratu kapacity co je tak nejako planovane aj od vyrobcu, ostatne aj v tom videu sa spomina, ze pri beznom uzivani LFP preziju zivotnost auta a odumru na starobu (ak neklepne prveho mna :)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Tesla 2024 vs Škoda Octavia 2024 | Která je lepší? | Má Octavia šanci?
    https://youtu.be/EyyPIRdYq8Q?si=MHAeCsAULlG1Xey5
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Nevíte o nějaké sadě na opravu černého laku od TMY r.2023? Mám pár škrábanců, které bych rád zadělal, ale nikde jsem nenašel RAL ani jinej kod barvy. :)
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Což nevylučuje, že kdyby cyklovala mezi 30-60, tak je degradace ještě menší.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no neviem, k elektrarni mam LFP ktora cykluje v lete skoro kazdy den medzi 70-100% a nezda sa ze by jej to nejako skodilo, po 6 rokoch takejto prevadzky je SoH 95%
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    COMODOR_FALKON:
    KURE:

    "cycling near the top of charge (75-100% SOC) is detrimental to LFP cells" ... Proste v LFP neni zadna magie, ktera by oproti NMC dovolovala dobijet casteji do 100%. Jen je tam ta nevyhoda, ze do 100% MUSIS jednou za cas dobit, aby se ukazatel SOC zkalibroval.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ELIJEN: Což je správná interpretace…
    Problém by byl, pokud by ho zapojili do nabíječky a na měsíc odlétli na dovolenou…
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MAGE: "just as fast and efficient as the plug" , to zni, jako kdyby vynalezli perpetuum mobile.
    MAGE
    MAGE --- ---
    WiTricity • Wireless EV Charging
    https://witricity.com/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Prave mi prijde, ze u LFP to vsichni interpretujou tak, ze doma daj auto na nabijecku a kazdy den dobiji do 100% :(
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Řekl bych, že Mustang Mach e má nižší spotřebu :)
    (Aneb stoupání na Grossglockner)

    MINER
    MINER --- ---
    Ach jo, další překlep; NMC místo LFP v posední větě MINER:(

    Je to jak říká Kuře. Nabíjet OK, skladovat nabitý ne.

    Tedy oprava poslední věty MINER:
    NMC víc vadí cyklování a samotné dobíjení do 100 %,
    LFP tolik nevadí dobíjení, ale musí se ± měsíčně nabít do 100 %.
    Oběma vadí být nabité na 100 % (nebo vybité) dlouhou dobu.
    KURE
    KURE --- ---
    ELIJEN: já to čtu tak, že nabít na 100 je ok, ale "uskladnit" nabitý na 100 ne.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Takze ta moznost dobijet LFP stale do 100% je scam? Vsude jsem cetl, ze to je hlavni vyhoda LFP.
    RSZ
    RSZ --- ---
    PEPAZZ: btw žena ecitigem jezdí a nic z toho co píšeš ji nezajímá, topí to, chladí to, jezdí to. 99% všech cest je do 30km.
    MINER
    MINER --- ---
    Tak a máme charging best practices i pro LFP.

    Stejně jako NMC: MINER: jim vadí:
    být nabité na 100 % po delší dobu.
    Nevadí jim ale tolik samotné dobíjení do 100 %.
    Naopak potřebují občas do 100 % dobít, protože jinak PM přestává tušit, kde maj top.

    Takže nejlepší strategie pro LFP je:
    Nabíjet je podobně jako NMC do nižších hodnot, ale jednou za měsíc dát full cycle.

    Pro ty, co to nechtěj řešit, je pro ně OK nabíjet je furt do 100 % a dojíždet dospodu.

    Takže víceméně rozdíl je ten, že NMC míň vadí cyklování a samotné dobíjení do 100 %, ale trvalé nabití na 100 % vadí oběma a LFP potřebují jednou za měsíc potkat 100 %.

    How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!
    https://www.youtube.com/watch?v=w1zKfIQUQ-s
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NIKDAS: případně by to šlo vylepšít a dát místo hodin nějaké chytré relé s měřením a pak rodiče ID DOCKINEZe mu budou moct vypnout nabíjení, dokud neposeká trávu, nevypleje zahradu, neopraví plot apod. ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam