• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: souhlasím, taky jsem v první větě psal, že neodpovídám na otázku... ;-)
    ale jestli koukáš na tyhle videa, tak jsi mohl vidět i terénní spalováky se sáním ve 2m výšce, co se utopili a skončili... takže bych rozšířil tvou větu, jelikož sání vysoko nestačí - musí to být pořádně udělané sání, co se při vjezdu do vody neutrhne a je tak těsné, že nedovolí žádné vodě se nasát do motoru - to už splní mnohem méně aut - vypadnou ty home-made úpravy, kdy nasadí terénní gumy a místo filtru vzduchu přidělá plastovou trubku vyvedenou ke střeše :-)

    STETKINS: těm bych doporučil rozhovor s Rytmusem, kterému vzplál půl roku starý Defender na dálnici D1, na volnoběh prokličkoval ke krajnici a při vystupování už bouchaly gumy...
    Rytmusovi shořelo auto na dálnici, podařilo se mu vyváznout bez zranění - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/revue/spolecnost/rymus-auto-defender-vybuch.A240713_135539_lidicky_nh
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Ačkoliv si myslím, že vodu spíš přežije BEV a ačkoli tyhle videa taky rád pozoruju, jako důkaz je nejde použít.

    V tomhle případě je u ICE problém, že nasaje vodu do motoru, kdyby tam jelo nějaký vozidlo co má sání vysoko, tak to taky bez úhony projede. Nebo kdyby jeli pomalejc a nedělali před sebou takovou vlnu tak taky projedou.

    Jako bonus se jakýkoli zatečení do baterie projeví až za nějakou dobu, takže ta Tesla klidně taky mohla kleknout, jen už to nevidíme.

    U mojeho BEV udává výrobce, že lze bez problému projet 50cm vody, takže počítám, že zvládne i víc.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    KUTAS: To jsem zažil v jedné typické diskuzi o elektroautech (to jsou ty, kdy mi všichni vysvětlují, že je to úplně na hovno a když jim řeknu, že eauto mám, tak dostanu informaci, že to nikam nedojede a pokud neshořím, tak budu muset za dva roky vyměnit baterii a bude to stát 750k :-D) a při té jsem dostal argument, že jako eauta dobrý, že to má v práci a tam pohoda, ale domů by si to nekoupil, protože děti by v tom jako správný otec přeci nevozil, protože když to chytne, tak je nestihneš vyndat - no jinými slovy jsem se dozvěděl, že vlastně jako otec selhávám a chci aby mi děti uhořeli nad baterkou v autě, místo toho abych je vozil bezpečně na nádrži benzínu :-D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DOCKINEZ: neodpovím ti asi přesně, ale s oblibou sleduju videa z jednoho anglického brodu... obecně projet vodou je větší zkouška vodotěsnosti, než se nechat pomalu zaplavit... a elektroauta asi ve vodě ještě nikoho elektřinou nezabila, řeší se jen to, že výrobci potom nechtějí poskytovat záruku (ale to nechtějí ani u mobilních telefonů slibujících IP68 a možnost natáčení videí pod vodou)

    Rufford Ford Tesla compilation in Deep Flood water
    https://www.youtube.com/watch?v=tzA0U53HF2g


    vs

    The Best Fails I’ve Caught In The Past Year At Rufford Ford!! | EPPIC FAIL COMPLETION!!
    https://youtu.be/Y1HHFXFN788?si=Jrh8iQ_NRQ_QgQTS
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Rozsireni SC v Brne uz konecne spusteno, skoda ze z rozsireni vypadla Praha. Retro SC v LA uz taky skoro finisuje.
    x.com
    https://x.com/sawyermerritt/status/1835684911685976313?s=46

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    STARE_CASY: Libi se mi tahle reakce:

    A teď si představte, že by každé auto sebou vozilo třeba 80 litrů benzínu…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Mě by spíš zajímalo, co se stane, když BEV zaplaví povodeň. Maj ty baterky takový krytí, aby ponoření do vody daly, nebo nastane zkrat a velkej trabl?

    První variantu úplně nepředpokládám, ale prd tomu rozumím a rád se nechám poučit. Díky.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Pro zajímavost...

    https://www.hasici-vzdelavani.cz/sites/default/files/download/soubory/201007%20Komentovan%C3%BD%20v%C3%BDklad%20k%20MU%20s%20EV-H_0_0.pdf

    Zpráva obsahuje data vypovídající o poměru požárů elektromobilů oproti vozidlům se spalovacími motory. V sekci **"STUDIE BEZPEČNOSTI ELEKTROVOZIDEL"** je uvedeno srovnání četnosti požárů elektrovozidel a vozidel se spalovacími motory na základě studií.

    Konkrétně se uvádí:

    - **U vozidel Tesla** došlo k přibližně **5 požárům na 1 miliardu ujetých mil**. Tato data vycházejí z prohlášení společnosti Tesla, kdy jejich 300 tisíc vozidel ujelo celkem 7,5 miliardy mil s cca 40 požáry.

    - **U vozidel se spalovacími motory** je uváděna četnost **55 požárů na 1 miliardu ujetých mil**. Tato statistika pochází z údajů Národní asociace požární ochrany (NFPA).

    Z tohoto srovnání vyplývá, že **četnost požárů elektrovozidel je více než desetkrát nižší** než u vozidel se spalovacími motory.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BYD predstavilo dodavku pro EU market. Ty jedou. baterie pouze 80.64 kWh


    BYD unveils new E-VALI commercial vehicle at German Expo
    https://carnewschina.com/2024/09/17/byd-unveils-new-e-vali-commercial-vehicle-at-german-expo/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: pro autobusy do měst super, 4c charging , degradace v prvnich letech +- nulová, dobře oni
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    HERR_FLICK: Ani tak fake jako nedocteny inzerat. V popisu pise, ze cena je 52k, ale kvuli tomu, ze si webovka uctuje poplatky v procentech z vysky prodejni ceny, ji pro potreby inzeratu ojebava.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PEPAZZ: fake to bude
    Klasika anonymní privat prodejce
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: novej Y long range 2024 za 23tis eur .. pekné pokud to neni faik :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: málo, porad jsou drahé
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Docela mě překvapily ceny ojetých Opelů Mokka. Není to vrchol techniky, ale jako druhé auto do rodiny je fajn.
    https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/opel-mokka-e/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:19000_49_,ful:electricity,dmg:false
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MAGE: to je motor do kola ne? to je podle mě zatím slepá větev. tyhle motory se používaj na e bike a ma to dost nevyhod, blbě se to chladí, mas obrovskou unsprung mass, komfort odpružení trpí

    ten zeekr karbon motor ma 620kW, 20.000 otaček , 8000Nm krouták a váží 140kg. Jako to jsou dechberoucí hodnoty in my book.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam