• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Docela mě překvapily ceny ojetých Opelů Mokka. Není to vrchol techniky, ale jako druhé auto do rodiny je fajn.
    https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/opel-mokka-e/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:19000_49_,ful:electricity,dmg:false
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MAGE: to je motor do kola ne? to je podle mě zatím slepá větev. tyhle motory se používaj na e bike a ma to dost nevyhod, blbě se to chladí, mas obrovskou unsprung mass, komfort odpružení trpí

    ten zeekr karbon motor ma 620kW, 20.000 otaček , 8000Nm krouták a váží 140kg. Jako to jsou dechberoucí hodnoty in my book.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak schalne, kdo to prekona. Latka je vysoko :)

    x.com
    https://x.com/mocnypetr62670/status/1834554139386499157?s=46
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    https://x.com/evclinic/status/1834311777439416449?t=1l7myrPmyc3x7wNkPwmdzg&s=08. Zeeker dualni motor na jednu nápravu 600kw!!!! Koukněte na tu velikost to je masakr. Kde je neco podobneho od eu automotive???
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DOCKINEZ: Umí dávat třeba i 15-20% slevy
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Sympatický, ale ne za mega+

    Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný ideál na elektřinu? | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/renault-scenic-e-tech-iconic-rodinny-ideal-na-elektrinu/
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Malé a lehké EV které už neumí nikdo udělat

    Levný elektromobil Peugeot iOn - Radovan Burkovič - ElektroFest
    https://youtu.be/K2bpN3bY4mc
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BRETA: no lenze sa ukazuje ze tradicne automobilky maju dost svojich problemov, aby sa vobec udrzali na trhu a chvilu to potrva nez sa ukaze ze cinan vyraba na kvantitu a nie na kvalitu :)
    BRETA
    BRETA --- ---
    DZODZO: Tohle je strasnej clanek. Z technickyho hlediska uplna ztrata casu.

    Jediny, co se tam clovek docte je, ze tradicni znacky opravdu planuji uplne na pohodicku - 3 az 5 let dopredu, kdezto cinska konkurence nekouka dele nez za rocni horizont.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MG může nabídnout revoluční baterii během 12 měsíců, roky před konkurencí - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-mg-muze-nabidnout-revolucni-baterii-behem-12-mesicu-roky-pred-konkurenci-40487301
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    koukam ze za 81,4kWh baterka bude za 1 024 980 kč
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak zakolik bude u nás?
    Kia EV3: The One We’ve Been Waiting For?
    https://youtu.be/Lu7qbFWf6i0?si=TWR76VdyBohu_k3H
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Why VW’s Factory Closures Are Just the Beginning
    https://www.youtube.com/watch?v=C4GyvnEDspA
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Nějakej názor na ten Ford Explorer? Vůbec jsem na to nekoukal, ale prý důchodcům dávaj ve dveřích rovnou slevu 20%, což je asi celkem dobrý lákadlo u auta za mio a kousek.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Bobash se rozjel :)

    Servis, ovládání, ale i výkon. Proč si (ne)koupit ojetou Teslu | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/servis-ovladani-ale-i-vykon-proc-si-ne-koupit-ojetou-teslu?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Vyhoda Macha je velikost baterky. Tim to honi.
    Ale ini tak neni realny dojezd spatny

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Mě přijde, že Mach E a Ioniq 5 mi žraly obě docela podobně, přičemž s oběma jsem jezdil v docela chladným počasí, takže by to i odpovídalo navzájem.

    Jo, teď koukám, jedinou cestu co jsem měl v zimě zaznamenanou, tak 25,9 a to si myslím že byla normální dálnice. Ale byl to začátek ledna, takže mráz. V létě jsem s tím bohužel nejezdil.

    S Mach E do Berlína předloni v únoru jsem měl nějakých 25-27 taky. Jezdím s testovačkama delší trasy furt víceméně stejným způsobem, tedy 140 tempomat, klima na 21 stupňů bez ohledu na počasí. Do toho Berlína teda byla zrada, že jsem jel tam i zpátky proti větru, takže to žralo fakt dost.

    Asi bych s oběma musel najezdit víc podobných tras, ale takhle mi to přijde, že jsou na tom obě auta podobně (blbě).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: ID.7 je technicky víceméně stejný jako Enyaq, jedinej zásadní rozdíl je, že už má novější infotainment co nepadá, kterej Enyaq dostal loni, a má silnější zadní motor, kterej Enyaq dostal taky loni. Výhoda ID.7 je, že to je první MEB auto, který není SUV (ID.3 se budeme tvářit že neexistuje :)) a tudíž funguje aerodynamicky a proto nežere.

    Až přijde za dva roky ta kombíková Škodovka, tak bych docela věřil, že bude ještě lepší.

    Největší průser celý platformy MEB je, že zprasili na začátku komplet palubní systém po HW i SW stránce a trvalo jim roky, než to opravili – což očividně znamenalo, že to museli udělat celý znovu. A protože kolem něj měly postavenou skoro kompletní modelovou řadu, nezbylo jim, než to prodávat.

    Což mimochodem na poměry VW není nic moc výjimečnýho, se spalovacíma motorama udělali něco podobnýho nesčetněkrát, takhle z hlavy mě napadají třeba 1.2 TSI, některý 1.4 TSI, některý verze 2.0 TDI (zejména biturbo) – což byly motory s různýma zábavnýma vadama, který obvykle vedly k jejich totální destrukci nebo nutnosti generálky za šílenou cenu.

    Přesto si ta "korporátní elita" pořád ty VW kupuje a chrochtá si nad nima, zatímco jejich turbochrocht čas od času dochrochtá a sežere kilopade v opravách.

    Čili co jsem tím chtěl říct – VW má dekády dlouhou historii vyrábění a prodávání aut, který jsou v 95% fantasticky vymyšlený, mají skvělou ergonomii, jsou vevnitř hezky vyrobený (dobře, to teď převzala Škodovky, ídéčka a třeba Golf VIII jsou vevnitř odporný) a celkově působěj jako super solidní kus německýho inženýrství, ale to německý inženýrství potom periodicky člověku vybouchne do ksichtu.

    A jejich zákazníci si nějak zvykli.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam