• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: 1000 HP v S Plaid jsme měli 2* půjčený, na plný kotel z 0 v pohodě. Jen už mě to proti 500 HP tolik neláká dávat vždy plyn na zem hned od nuly a přijde mi vhodné o úmyslech dát plný plyn předem informovat posadku, tahá to do sedačky, ale ne nějak urputně. Zrychlení třeba ze 100 km/h už tak úžasné pocitově není, tam by nevadilo ani silnější zrychlení.

    Nutné je jako vždy uvažovat maximální povolené rychlosti a brzdné dráhy úměrné aktuální rychlosti auta. A chovat se podle toho.

    Celkově je to Sko starší auto, moc mi nevyhovuje už jen to, jak je celá ta kabina víc vzadu. Ale i tak jsem z toho měl velkou radost, placatý rychlý auto prostě. Kdybych se líp učil, tak bych ho chtěl k TMYP hned. Jasně, v regionu mám výhodu výrazně prázdnějších silnic a nějakou dobu jezdím s 500 HP EV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Upřímně docela jo, MIB4 už funguje skvěle a je to rozhodně jeden z lepších systémů na trhu.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: To je tedy fakt vyhra :-/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Hele u elektriky běžně stačí k tomu, aby se spolujezdcům začalo dělat nevolno, tak 400 koní a plný zrychlení z nízký rychlosti, protože na ten kopanec lidi nejsou zvyklí.

    Když jsem řídil před asi 10 lety v nedlouhém odstupu od sebe Shelby GT500 (670 koní) a Teslu Model S P85 (asi 420 koní), tak ta Tesla měla wow efekt z pružnýho zrychlení o kus větší, protože je to prostě instant. Už o tom jsem říkal, že je to jak když do tebe zezadu něco vrazí.

    V tomhle když dáš třeba ve 40 plnej, tak máš regulérně takovej ten pocit v žaludku jako že tě někdo někam hodil. Nezkoušel jsem bungee jumping, ale tipuju, že to bude zhruba podobný.

    Jo a když dáš plnej v připojováku na dálnici, tak musíš dávat dost pozor na auta v levým pruhu... PŘED TEBOU. Respektive na ty, co tě před pár vteřinama minuly, když si to hasily kilošede v levým.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: BOBASH: Ježiš to musí bejt šílený.
    Zrovna dneska jsem na semaforu stál vedle Lamba (myslím, že to byl aventador). Oba jsme jeli rovně, nechtěl jsem ho nijak provokovat, říkal jsem si, že to na něj zkouší každej druhej, tak pojedu piánko, jen jsem se na něj usmál, protože aventador vykouzlí úsměv na tváři každému dítěti jako jsem já.
    Blikla oranžová, zelená, já se pomaličku rozjížděl, on taky. Najednou na to dupnul, tak jsem nezaváhal a zašláp jsem to taky. No co vám budu povídat, jeli jsme přesně vedle sebe (já byl posunutej asi o půl metru dozadu, ptže jsem to zašláp až po tom, co se ozval řev jeho motoru), na dalším semaforu se chlapík děsně divil, ale opáčko bejt nemohlo, protože odbočoval.
    Proč to tady píšu...já mám "jen" 400 koní a stejně mi neujel, takže na tyhle BEV 1000koní+ by už měl bejt zbroják nebo něco takovýho :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jojo :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: šacuju novej Etron GT RS Performance❤️
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak minulej tejden jsem zase tvrdě dřel a musel jsem na vlastní kůži vyzkoušet, jestli 925 koní v autě dává smysl (dává), jestli se z toho člověku nedělá blbě (dělá, i když řídí) a jestli auto s tak absurdním výkonem musí mít nějaký nevýhody jako spotřeba, nepohodlí nebotak (nemusí) :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KORKMAZ: Explorer je Enyaq od Fordu (stejná platforma). Bližší názor po 8. říjnu a českým představení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: i-On i jeho dvojčata C-Zero a i-MiEV jsou neuvěřitelný krámy z doby, kdy elektromobil byl špatnej vtip. Jezdil jsem tím asi dvakrát nebo třikrát po tejdnu a bylo to naprosto tragický po všech stránkách. Včetně toho, že to v penězích roku 2009 stálo 800 tisíc, takže jako slušně vybavenej Passat.

    Dneska za ty peníze po započtení inflace je ID.7 nebo TMYP.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TIGU: Ano
    TIGU
    TIGU --- ---
    JYRKA: Jako že CARIAD?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: Explorer a Capri jsou ještě jiný příběh - ty mají od VW celou platformu, samozřejmě včetně backendu původně od Wirelesscar.
    Mustang je samostatný vývoj.
    MAGE
    MAGE --- ---
    JYRKA: jj v exploreru a capri maji treba to spojene ovladani prednich a zadnich zrcatek nebo ovladani svetel jak IDecka
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Příklad: Mustang Mach e je na stejné infrastruktuře, jako Octavia III. Je to tuším jediné elektrické auto s tímto backendem
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Málo se to ví, ale elektrický Ford, přinejmenším v Evropě, běží na backendech VW.
    Takže vám přijde hlášení o výpadku v tomto znění :)

    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: souhlasím, taky jsem v první větě psal, že neodpovídám na otázku... ;-)
    ale jestli koukáš na tyhle videa, tak jsi mohl vidět i terénní spalováky se sáním ve 2m výšce, co se utopili a skončili... takže bych rozšířil tvou větu, jelikož sání vysoko nestačí - musí to být pořádně udělané sání, co se při vjezdu do vody neutrhne a je tak těsné, že nedovolí žádné vodě se nasát do motoru - to už splní mnohem méně aut - vypadnou ty home-made úpravy, kdy nasadí terénní gumy a místo filtru vzduchu přidělá plastovou trubku vyvedenou ke střeše :-)

    STETKINS: těm bych doporučil rozhovor s Rytmusem, kterému vzplál půl roku starý Defender na dálnici D1, na volnoběh prokličkoval ke krajnici a při vystupování už bouchaly gumy...
    Rytmusovi shořelo auto na dálnici, podařilo se mu vyváznout bez zranění - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/revue/spolecnost/rymus-auto-defender-vybuch.A240713_135539_lidicky_nh
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Ačkoliv si myslím, že vodu spíš přežije BEV a ačkoli tyhle videa taky rád pozoruju, jako důkaz je nejde použít.

    V tomhle případě je u ICE problém, že nasaje vodu do motoru, kdyby tam jelo nějaký vozidlo co má sání vysoko, tak to taky bez úhony projede. Nebo kdyby jeli pomalejc a nedělali před sebou takovou vlnu tak taky projedou.

    Jako bonus se jakýkoli zatečení do baterie projeví až za nějakou dobu, takže ta Tesla klidně taky mohla kleknout, jen už to nevidíme.

    U mojeho BEV udává výrobce, že lze bez problému projet 50cm vody, takže počítám, že zvládne i víc.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    KUTAS: To jsem zažil v jedné typické diskuzi o elektroautech (to jsou ty, kdy mi všichni vysvětlují, že je to úplně na hovno a když jim řeknu, že eauto mám, tak dostanu informaci, že to nikam nedojede a pokud neshořím, tak budu muset za dva roky vyměnit baterii a bude to stát 750k :-D) a při té jsem dostal argument, že jako eauta dobrý, že to má v práci a tam pohoda, ale domů by si to nekoupil, protože děti by v tom jako správný otec přeci nevozil, protože když to chytne, tak je nestihneš vyndat - no jinými slovy jsem se dozvěděl, že vlastně jako otec selhávám a chci aby mi děti uhořeli nad baterkou v autě, místo toho abych je vozil bezpečně na nádrži benzínu :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam