• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MESTREY_: A k cemu je ti sebekepsi frontend, kdyz to vzadu nefunguje?
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: A tento pristup je presne jeden z duvodu, proc Konzern dopadne jako Nokie.

    Btw, k cemu mi je backend bez fungujiciho frontendu?

    DIM_
    DIM_ --- ---
    Chci mame koupit nejaky elektro (ona ho chce, na jezdeni po Praze), ale nesmi to bejt velka Tesla (taky protoze nema senzory). A vlastne jediny auto, ktery mi prijde, ze si zaslouzi penize, je BMW i3. Vse ostatni mi prijde jako joke. Vsechny ty Mokky a spol. mi pripadaj jako Fabia s elektromotorem.

    Nebo mate jinej tip? Zas nemam nejakej super prehled o malych, levnych EV asi nemam.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Pneu na tom hoří primárně ostrou jízdou v zatáčkách a prudkým bržděním, ne zrychlením na 4x4 EV. Takže jestli jezdíte trosku jako lidi, nic moc se tomu neděje.

    Pokud nesahas do nastavení auta, výkon se dávkuje pod úroveň gumovaní a startů z 0 je minimum. Nepočítám poskakování v centru města, ale tam doufám nejezdite brzda-plyn, berte pls ohled na ostatní kolem.

    Takže kamarádovi na TM3P docela hoří, což je hezky vidět jak vysoko má sjeté boky pneu (tohle trošku nechápu co s tím dělá, ale je to tam), protože s tím prostě litá rychle okresky a sem tam okruh a nevaha s tím brzdit plnou.

    Nežto mě se s TMYP nic moc s pneu neděje, zpomaluji v 98% jen na rekuperaci, v zatackach nejezdím úplně pomalu ale gumama nehvizdam. Těch pár startů na plný kotel, ale na default tudíž bez gumovaní, je tomu jedno.

    Nesmíte si pod tím představovat Dodge Demon s hnanou jen zadní nápravou a starty s kouřem od gum za autem 😀
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MESTREY_: Obecne role radii se precenuje. To hlavni neni videt
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: tak ale pokial nechces menit pneumatiky moc casto, tak asi nie je dobre tolko gumovat na rozjezdu a brzdeni :) cital som nejaky thread, ze typek mal na tesle 70000km na jedny pneu co mi pride ze musel jazdit iba seniorskym stylom po meste :)
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Je stejne na chuja, jako MIB3, jen to maskuje tim, ze je rychlejší diky vykonnejsimu HW.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: A mmch i s tím 1000 HP samozřejmě stále platí, že výraznější zážitek / přetížení jsou plné brzdy než plný plyn.

    Brzdí to jen tak, kolik dovolí pneumatiky. Zrychluje to tak, kolik dovolí pneu (úplný začátek) a dále kolik dovolí motor.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: 1000 HP v S Plaid jsme měli 2* půjčený, na plný kotel z 0 v pohodě. Jen už mě to proti 500 HP tolik neláká dávat vždy plyn na zem hned od nuly a přijde mi vhodné o úmyslech dát plný plyn předem informovat posadku, tahá to do sedačky, ale ne nějak urputně. Zrychlení třeba ze 100 km/h už tak úžasné pocitově není, tam by nevadilo ani silnější zrychlení.

    Nutné je jako vždy uvažovat maximální povolené rychlosti a brzdné dráhy úměrné aktuální rychlosti auta. A chovat se podle toho.

    Celkově je to Sko starší auto, moc mi nevyhovuje už jen to, jak je celá ta kabina víc vzadu. Ale i tak jsem z toho měl velkou radost, placatý rychlý auto prostě. Kdybych se líp učil, tak bych ho chtěl k TMYP hned. Jasně, v regionu mám výhodu výrazně prázdnějších silnic a nějakou dobu jezdím s 500 HP EV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Upřímně docela jo, MIB4 už funguje skvěle a je to rozhodně jeden z lepších systémů na trhu.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: To je tedy fakt vyhra :-/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Hele u elektriky běžně stačí k tomu, aby se spolujezdcům začalo dělat nevolno, tak 400 koní a plný zrychlení z nízký rychlosti, protože na ten kopanec lidi nejsou zvyklí.

    Když jsem řídil před asi 10 lety v nedlouhém odstupu od sebe Shelby GT500 (670 koní) a Teslu Model S P85 (asi 420 koní), tak ta Tesla měla wow efekt z pružnýho zrychlení o kus větší, protože je to prostě instant. Už o tom jsem říkal, že je to jak když do tebe zezadu něco vrazí.

    V tomhle když dáš třeba ve 40 plnej, tak máš regulérně takovej ten pocit v žaludku jako že tě někdo někam hodil. Nezkoušel jsem bungee jumping, ale tipuju, že to bude zhruba podobný.

    Jo a když dáš plnej v připojováku na dálnici, tak musíš dávat dost pozor na auta v levým pruhu... PŘED TEBOU. Respektive na ty, co tě před pár vteřinama minuly, když si to hasily kilošede v levým.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: BOBASH: Ježiš to musí bejt šílený.
    Zrovna dneska jsem na semaforu stál vedle Lamba (myslím, že to byl aventador). Oba jsme jeli rovně, nechtěl jsem ho nijak provokovat, říkal jsem si, že to na něj zkouší každej druhej, tak pojedu piánko, jen jsem se na něj usmál, protože aventador vykouzlí úsměv na tváři každému dítěti jako jsem já.
    Blikla oranžová, zelená, já se pomaličku rozjížděl, on taky. Najednou na to dupnul, tak jsem nezaváhal a zašláp jsem to taky. No co vám budu povídat, jeli jsme přesně vedle sebe (já byl posunutej asi o půl metru dozadu, ptže jsem to zašláp až po tom, co se ozval řev jeho motoru), na dalším semaforu se chlapík děsně divil, ale opáčko bejt nemohlo, protože odbočoval.
    Proč to tady píšu...já mám "jen" 400 koní a stejně mi neujel, takže na tyhle BEV 1000koní+ by už měl bejt zbroják nebo něco takovýho :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jojo :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: šacuju novej Etron GT RS Performance❤️
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak minulej tejden jsem zase tvrdě dřel a musel jsem na vlastní kůži vyzkoušet, jestli 925 koní v autě dává smysl (dává), jestli se z toho člověku nedělá blbě (dělá, i když řídí) a jestli auto s tak absurdním výkonem musí mít nějaký nevýhody jako spotřeba, nepohodlí nebotak (nemusí) :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KORKMAZ: Explorer je Enyaq od Fordu (stejná platforma). Bližší názor po 8. říjnu a českým představení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: i-On i jeho dvojčata C-Zero a i-MiEV jsou neuvěřitelný krámy z doby, kdy elektromobil byl špatnej vtip. Jezdil jsem tím asi dvakrát nebo třikrát po tejdnu a bylo to naprosto tragický po všech stránkách. Včetně toho, že to v penězích roku 2009 stálo 800 tisíc, takže jako slušně vybavenej Passat.

    Dneska za ty peníze po započtení inflace je ID.7 nebo TMYP.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TIGU: Ano
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam