• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: Auta, ve kterých jezdím, a je v nich vyhřívání sedaček, mají v sedačce tlakový senzor, takže i když je vyhřívání zapnuté, prázdné sedačky netopí. Předpokládal bych, že to tak bude mít i Tesla, takže nejspíš o edge case míň. Pokud teda někdo nevozí na sedadle dostatečné množství zmrzliny, které by už registroval tlakový senzor, což budou hádám 10+ kg hodnoty :)
    TIGU
    TIGU --- ---
    LAUNCHER: TM3 změna intenzity stěračů je namáčknutím tlačítka na páčce a pak levé kolečko na volantu - nahoru/dolů. Na displayi šudlat nemusíš :)
    ABS
    ABS --- ---
    LAUNCHER: je to skutecne tak?
    cirkulace vzduchu - jzdil jsem s dost auty ale jeste zadne nepoznalo ze prede mnou je stary kourici diesel, ani TM3, ale nebyla nejnovejsi (bylo by to ale super)

    zmenu foukani vzduchu - to je pro hodne lidi must have

    vyhrivani sedacek - automatika je standardem u mnoha znacek uz dost let, ale stejne jsem se pristihl, ze ji nepouzivam, nebot auto nepozna jak jsem obleceny a z jakeho prostredi prichazim, nebo zda jsem predtim treba necvicil :( takze manual je nenahraditelny napr pro mne

    steracesterace - asi jsem stary, ale to je za men must have


    +netykajici se uplne ridice. Je riziko, kdyz spolujezdec muze na dotykovem display ovladat kriticke funkce jako treba svetla. jednou mi je opily kolega ze srandy vypnul za jizdy v tunelu! tyto veci na dotykovy display nepatri.

    Da se bez fyzickych ovladacu jedit snadno, ale tech par tlacitek uvitam.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Resp je 2024, nevím proč připomínat autu, že má v zimě studené sedačky. Ale co já vím, třeba např. někdo na sedačkách v zimě vozí zmrzlinu a potřebuje to vypnout. To nemyslim sarkasticky, sám provozují pár edge cases. YMMV.

    Z druhé strany - jsem rád že tam žádné podobné prvky nejsou, první auto ve kterém mi ani po roce nic nechrastí, nevrže. Protože prostě není co by tam o sebe mohlo vrzat. A že to celé otřu za minutku od prachu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Vnitrni cirkulaci vzduchu - Automatika.

    Zmenu foukani vzduchu - Nepotřebuji, ale fair enough.

    Vypnuti vyhrivani sedacek - Automatika.

    Sterace - Vynucení je na páčce, ale jestli nějak potřebuješ přepínat intenzity a nestačí ti automatika, fair enough. Je to teda na display nejblíž k volantu a trefis to i poslepu.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: nastaveni teploty musis na display, ale to te za jizdy nejak nerozptyluje, kdyz mas klimu na auto tak ani neresis vyhrivani sedacek, reguluji se podle nastaveny teploty. Upozorneni na prekroceni rychlosti je na jeden klik na home screenu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Z toho co píšeš vše.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Tak pokud bych měl tempomat, blinkry, světla a stěrače na tlačítkách volantu, tak asi nic. To by byla značka ideál.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Vnitrni cirkulaci vzduchu
    Zmenu foukani vzduchu
    Vypnuti vyhrivani sedacek
    Sterace
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Nepodsouvam, ptám se: Co konkrétně chceš za jízdy ovládat? Nepočítaje veci, které máš pod prsty na volantu.

    Hlasem ovládám start playlistu. Za jízdy na display TMYP nesaham, není důvod (YMMV).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cinania uz kopiruju aj strukturalne battery packy :)

    Větší crossover C10 začne na 36.400 eurech, tedy 915 tisících korun. Jeho nejzajímavějším prvkem je, že trakční baterii nemá coby klasický „balík“ zespoda auta, nýbrž má články integrované ve struktuře vozu. Šetří to místem a zlepšuje torzní tuhost karoserie, uvádí tisková zpráva; jak se bude řešit případná potřeba výměny vadných článků, už však neprozrazuje.

    První auta značky Leapmotor znají své evropské ceny, levnější zaútočí na Dacii Spring | Auto.cz
    https://www.auto.cz/prvni-auta-znacky-leapmotor-znaji-sve-evropske-ceny-levnejsi-zautoci-na-dacii-spring-154080
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: tak to budem musiet zvazit, lebo zene sa podarilo v stavajucom aute otvorit natrepanu cocacolu tak, ze mame pamiatku na stropnom potahu u spolujazdca :)
    TIGU
    TIGU --- ---
    W_NOICE78: Na dost věcí stačí samotný commander. Na lepší chování Auto Pilota na dálnici, na otevření předního kufru klikou předních dveří, na otevření/odemčení nabíjecího portu klikou zadních dveří, na kick-down pro přepnutí z chill módu a spol. Teď to umí i u starších TM3 otevřít kufr po návratu z obchodu :D Sexy buttons občas na předehřátí baterie, nebo pokud chceš zapnout na TM3 třeba off road mode, nebo drift mode ;) Ale to je prostě na blbnutí. Já mám v defaultu prostě předehřátí baterie a mlhovky.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: je dost lidi co si to poridili a skoro to nepouzivaji. Nema to zadnou ip ochranu, po zateceni tekutiny je konecna, ale je dobry, ze ta alternativa je a instalace je jednoducha.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOCKINEZ: co taketo nieco, myslim ze uz to tu bolo postovane

    https://tsportline.com/products/s3xy-knob
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: blinkry, tempomat, sterace, intenzitu vertaku kdyz mas klimu na automat ovladas na packach. Ostatni si nastavis pred jizdou a neni potreba nic upravovat. Jediny co nastavujes pri jizde pres display je jizdni rezim, smer vetraku, Spotify a radio a s tim ti muze pomoct spolujezdec, hlasem to asi ovladat taky muzes.
    KULA
    KULA --- ---
    A vůbec, celej Ford je teď jede dost mezi půlky. Mají nasmlouvaných milion kusů MEB od VW a trochu si s tím neví rady. Půjde to do Exploreru co už ukazovali loni a furt nic, má to jít do Capri, co vypadá asi jako Donatela Versace. Nevím jak jinde v Evropě ale ve Fordu na Ořechu už hledají věten na kterou si to hodí, protože se jim nic neprodává.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: kamarád, co má skvělou angličtinu, tak ovládá Teslu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KULA: aha, mám 185 a vidím dobře, sedím dobře a neztěžuju si...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ovládáte někdo Teslu nebo jiný EV hlasem? Jde mi o to, zda je to viable alternativa ke šmatlání na displeji za jízdy, z čehož mě berou mory na všech autech, nenávidím to a hodlám se tomu za každou cenu vyhnout, i kdybych měl displej přelepit kusem kartonu :)

    Vůbec mi nejde o zbytnosti typu streamovací služby, ale zda tím jdou např. spolehlivě ovládat blinkry, tempomat, klima, stěrače a další věci, který člověk během jízdy ovládá.
    KULA
    KULA --- ---
    JYRKA: s tím jsem se něco najezdil a....nevím, je to hrozně malé, prostorově jak fábie na chůdách. Pro paní co má 170cm dobrý, pro vysokého chlapa je to utrpení. Plus poměrně špatný výhled a vlivem obří baterky je to taky dost přetížený auto.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Tesla má větší kufr a je levnější. Zato je ošizená na všech možných a nemožných místech. Ten Mustang je fakt příjemné auto na pobyt.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: jo Tesla ma svoje chyby, jak se ovada Ford pres apku nemam zkusenosti. Podle me ma Tesla vetsi kufr a je levnejsi.

    KULA: pujceni na vikend toho stejne moc nepozna, urcite bych z to neplatil. Na netu tech inforamci a testu najde dost
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: ten používání platformu MEB od VW, ke koupi bude v Q1/25
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam