• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERMI_FOX: Nemá. Jako asistent řidiče je Autopilot/FSD mnohem horší než to, co mají tradiční automobilky, protože to prostě na to není stavěný. Snaží se to řídit samo, takže ve výsledku ty hlídáš AI která řídí, místo aby AI pomáhala tobě.

    W_NOICE78: Jezdil jsem stejnou Teslou jako oni, pokud jsi zvyklej jezdit normálníma autama, tak nemáš podvědomě zafixovaný, že musíš trochu tlačit na volant a ve výsledku s ním musíš jednou za čas zakvedlat.

    A pak dostaneš strike, protože tě to varuje někde uprostřed displeje kterej je uprostřed palubky, protože nikde jinde tě to varovat nemůže, protože to nemá palubku/head-up.

    Měl jsem to auto tejden, to že mi to Autopilota zakázalo do konce jízdy se mi stalo několikrát, odhaduju tak třikrát.

    NIKDAS: Když nebudeš do Elroqu objednávat zbytečnosti, tak je za zhruba 1,1 milionu. Což za auto týhle velikosti není špatný.

    Důležitá poznámka – Elroq není o třídu menší než Enyaq, je to třetí karosářská verze Enyaqu. Prostor na lidi to má ÚPLNĚ IDENTICKEJ jako Enyaq, liší se to jen kratším kufrem. Takže za mínus asi 150 litrů kufru ušetříš kilo.

    MAGE: Auta na MEB už jsou schopný cenově konkurovat TMY, která je sice v mnohým technologicky super, ale taky je to úplně extrémní příklad cost-cuttingu, to auto je očesaný až na dřeň. Dostat se s MEB na stejnou cenu znamená, že museli šetřit jak kráva.

    JIMIQ: Elroq nemá nic společnýho s Karoqem, je to Enyaq s menším kufrem. Třeba všechny boční dveře jsou na oba modely identický, interiér víceméně taky.

    Menší a levnější bude Epiq.

    DZODZO: Jestli to bude nabíjet na 400 km, takže na nějakých 60% baterky, tak to klidně může dát za těch 15 minut.
    KURE
    KURE --- ---
    CERMI_FOX: jj, "false pozitiv" u automatickýho brždění je dost nepříjemná věc. Už se mi to stalo, naštěstí za mnou nikdo nebyl, takže bez následků. A soudě podle toho co říkaj lidi kolem mě, se to prostě stává.
    Věřím že zrovna u těch brzd je to celkově pozitivní funkce, ale u hlídání pruhů si tak jistej nejsem.
    MAGE
    MAGE --- ---
    CERMI_FOX: Ja bych to s tou virou neprehanel, aspon u soucasne Y
    Je to cca v pulce videa co musi delat za psi kusy a jeste dostane ban do konce jizdy…

    Dálniční DUEL: Škoda Enyaq vs. Tesla Model Y
    https://youtu.be/y6EmurBWuT4?si=7YxsxRzHtHBnHXVq
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CERMI_FOX: Díky za doplnění.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DOCKINEZ: to musí asistent ale umět opravdu asistovat a ne spíš škodit. Z půjčených aut vybavených těmito chytristikami mám dost špatné zkušenosti, má to jedinou výhodu, a to, že mě to udržovalo v pozoru a napětí, protože jsem nevěděl, kdy tomu něco přeletí přes senzor a z ničeho nic dupne na brzdu (detekce překážek při jízdě po naštěstí prázdné silnici) nebo se pokusi strhnout volant pod protijedoucí kamion (detekce jízdních pruhů na silnici bez nakreslené krajnice).
    Ale věřím, že tesla tohle bude mít vyřešený mnohem líp jak VW nebo ford :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CERBERUS: Dobrý!

    Já si furt říkám, že tyhle asistenty nepotřebuju, protože přece jezdím opatrně. Ale pravda je taková, že můžu jezdit sebeopatrněji, ale furt mě může sejmout nějaký auto, jehož řidič se rozhodne třeba zrovna nerespektovat červenou nebo vyjet na cestu se zbytkáčem.

    Díky za tyhle příhody s dobrým koncem, takhle ty asistenty vezmu snáz na milost :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KURE: pravda
    KURE
    KURE --- ---
    PEPAZZ: top talent, manager se zkušenostma v oboru za 120kKc mesicne ti přijde jako málo levný? Takovej člověk v usa nebo evropě bude stát 3x tolik
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: jo to už neni takova designovka jako 5tka
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Auto hezký, ale radši mám auta s většími bateriemi. YMMV. Jestli dobře chápu, tak 4 je SUV od 5.

    FIRST LOOK: New Renault 4 – Retro Done Right?
    https://youtu.be/bN-ED-6MEwI?si=1GBn2Ql3Uxcddmrw
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    levna pracovní sila v Číně? hmm
    Xpeng ramps up robotaxi efforts, looking for top talent - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2024/10/10/xpeng-ramps-up-robotaxi-efforts-looking-talent/

    The position requires the candidate to have experience in a global tier-1 robotaxi company, involvement in unmanned robotaxi operations and self-driving operations system building, as well as experience in managing a team of 20-50 people, the report noted.

    The company is offering a monthly salary range of RMB 40,000 ($5,650) to RMB 60,000 for the position, with 15 months of salary per year, topping out at nearly RMB 1 million per year.
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    Dneska mi Tesla "zachranila krk" (a hned teda 2x, protoze cela situace zahrnovala 2 Tesly) - po tom co jsem si vystal na krizovatce cervenou a skocila mi konecne zelena sipka na odboceni vlevo, tak pani z kolmeho smeru prehlidla (nebo se rozhodla ignorovat) cervenou ktera ji naskocila aby nam ostatnim umoznila prujezd a na vlastni kuzi jsem si zkusil to, ze nouzove brzdeni funguje skvele jak pri sviznejsim rozjezdu na semaforu (moje TM3) tak i kdyz jedete 60+km/h (pani co projizdela na cervenou s TMY). Na moji strane auto reagovalo uplne samo a podle vyrazu pani ridicky v TMY a jejiho spolujezdce bych odhadoval ze TMY brzila taky plne autonomne.

    Co me prekvapilo bylo, ze pri zkoumani zaznamu (ktery moje Tesla sama poridila) nebylo to auto co na nas najelo videt az do okamziku kdy uz moje Tesla brzdila. Obe auta zastavila tak, ze kdyby pani mela jen o cca metr delsi brzdnou drahu, tak je o 2 Tesly min ...

    Situace to byla hodne podobna teto: https://youtu.be/KHvLFujWBeg?t=132 , jen v mem pripade to probehlo s ditetem a manzelkou na palube za slunecneho dne :-).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jen pro zajímavost...
    China is First Country to Sell Over a Million Electric Vehicles in a Month
    https://electriccarsreport.com/2024/09/china-is-first-country-to-sell-over-a-million-electric-vehicles-in-a-month/#:~:text=EV%20sales%20in%20China%20are%20now%2033%%20higher%20this%20year

    "Good morning with good news: Global EV sales rose 20% in August 2024, compared to August 2023! EVs reached ~22% of the global market."
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Stejně jako běžné baterie, jen ve velkém: palivové kartuše od Toyoty rychle natankují (nejen) auto | CHIP.cz
    https://www.chip.cz/stejne-jako-bezne-baterie-jen-ve-velkem-palivove-kartuse-od-toyoty-rychle-natankuji-nejen-auto
    MAGE
    MAGE --- ---
    Takze klasika, AI v Tesle znamena Anonymous Indians
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    It sure seems like the Optimus robots at Tesla's event were under human control
    https://electrek.co/2024/10/11/it-sure-seems-like-the-optimus-robots-at-teslas-event-were-under-human-control/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The Cybercab demos at the event were less impressive than FSD. Tesla chose the Warner Bros studio for a reason.

    While these roads look like regular public roads, it’s a private studio set. Tesla doesn’t need to ask California for a self-driving permit to drive there. Tesla has always resisted testing unsupervised self-driving vehicles on California roads, something all other companies developing self-driving technologies are doing. Why? Because it would require them to share their data about disengagement.

    Therefore, Tesla tuned FSD to work “unsupervised” on these private roads for the event. Also, I put “unsupervised” in quotes because they were unsupervised from inside the vehicle, but it looks like Tesla had staff tracking the demo vehicles and controlling their departures and arrivals.
    Elon Musk wants you to believe Tesla is about to deliver self-driving without any data | Electrek
    https://electrek.co/2024/10/11/elon-musk-wants-you-to-believe-tesla-is-about-to-deliver-self-driving-without-any-data/
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: jo, myslel jsem bus. Hele, je jich spousta, v US myslim nejvíc Beep, ale je jich víc. Např. na letištích něco naprosto běžnýho na propojení terminálů.
    US moc nesleduju, jen vim, že je to tam taky.
    Naopak v tunelu je jednodušší prostředí, protože tomu nikdo nemůže běhat do dráhy. Naopak je těžší pustit to do města. Pokud vim, tak to má většinou oddělenou infra.

    Jako mě dával smysl i ten úvodní koncept Boring company, kdy ty Tesly měly jezdit autonomně v ještě menších, tedy levnějších, tunelech na těsno skoro zrcátkem na zeď. Ale co udělali v LA fakt nedává jinej smysl než marketing stunt. Bez autonomie je to prostě nesmysl.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: "Shuttle" myslíš bus nebo vlak?

    Jestli bus tak pls link, co mám info nesmí to pod zem, takže rád mrknu jak někdo umí bez řidiče cokoliv na silnici pod zemí legálně v USA. Jestli vlak tak let's agree to disagree o tom kolik by to stálo.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: už jsem komentoval, že ve stejných tunelech můžou jezdit autonomníma shuttles, kdyby fakt neexistovala lepší alternativa a šlo mu o službu a ne propagaci.
    Ano, autonomní shuttles jezdí i v US.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    New Energy Exhibition @ Shenzhen

    China's Auto Technology is so far ahead....
    https://youtu.be/mC4S5y7VgT4?si=4J_6Ce8BnuAvHDwf
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    Tesla Robotaxi Ride-Along (Unedited)
    https://youtu.be/ypLwacbff3s?si=W3-IYUvXIQGAIr16
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ALMAD: Protože to stavíš v USA a ne v Číně a je to postavený v nakládech za který tam vlak nikdy nedostaneš a většinu těch nákladů nesou soukromníci.

    Na odkazu co jsem dával mas další info proč + v dohledné době ani nechceš. Chápu s Minerem že vám to přijde easy, nabídněte a radi vás to nechají dodělat.

    Za 1.5 hod konci pátek, navrhuji konec diskuze o vlacích a návrat k elektromobilum, nepatří to sem, v rámci Tesla event s robotaxi a robovan budiž, dál pls ne.

    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: autonomní vlaky jsou legální i v US.
    ALMAD: ti nasdílel, kolik jich jezdí i tam, takže mohli použít i ty, co už tam jsou legální teď.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam