• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MAGE
    MAGE --- ---
    COMODOR_FALKON: Eee to je celkem zavadejici, bez DPH si na firmu muzes koupit jak spalovak tak elektro.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: a Epiq uz bude na jiny platforme? A muzeme teda doufat v 650k cenovku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Elroq je asi tak stejně Karoq jako je Enyaq ekvivalent Kodiaqu. Jakože tak nějak plus mínus podobná velikost a to menší je v obou případech zkrácený to větší.

    Ale třeba Karoq se od Kodiaqu dost liší technikou, nemůže mít jeho nejsilnější motory, jeho interiér je podobnější Scale a Kamiqu a tak.

    Elroq je fakt na férovku Enyaq s kratším kufrem. Dávalo by perfektní smysl tomu říkat "Enyaq Hatchback".
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: tak to ze Elroq je elektricky Karoq prezentuje sama Skodovka, tak jsem se nechal napalit :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: zni to jak clickbait, nějaké tldr?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERMI_FOX: Nemá. Jako asistent řidiče je Autopilot/FSD mnohem horší než to, co mají tradiční automobilky, protože to prostě na to není stavěný. Snaží se to řídit samo, takže ve výsledku ty hlídáš AI která řídí, místo aby AI pomáhala tobě.

    W_NOICE78: Jezdil jsem stejnou Teslou jako oni, pokud jsi zvyklej jezdit normálníma autama, tak nemáš podvědomě zafixovaný, že musíš trochu tlačit na volant a ve výsledku s ním musíš jednou za čas zakvedlat.

    A pak dostaneš strike, protože tě to varuje někde uprostřed displeje kterej je uprostřed palubky, protože nikde jinde tě to varovat nemůže, protože to nemá palubku/head-up.

    Měl jsem to auto tejden, to že mi to Autopilota zakázalo do konce jízdy se mi stalo několikrát, odhaduju tak třikrát.

    NIKDAS: Když nebudeš do Elroqu objednávat zbytečnosti, tak je za zhruba 1,1 milionu. Což za auto týhle velikosti není špatný.

    Důležitá poznámka – Elroq není o třídu menší než Enyaq, je to třetí karosářská verze Enyaqu. Prostor na lidi to má ÚPLNĚ IDENTICKEJ jako Enyaq, liší se to jen kratším kufrem. Takže za mínus asi 150 litrů kufru ušetříš kilo.

    MAGE: Auta na MEB už jsou schopný cenově konkurovat TMY, která je sice v mnohým technologicky super, ale taky je to úplně extrémní příklad cost-cuttingu, to auto je očesaný až na dřeň. Dostat se s MEB na stejnou cenu znamená, že museli šetřit jak kráva.

    JIMIQ: Elroq nemá nic společnýho s Karoqem, je to Enyaq s menším kufrem. Třeba všechny boční dveře jsou na oba modely identický, interiér víceméně taky.

    Menší a levnější bude Epiq.

    DZODZO: Jestli to bude nabíjet na 400 km, takže na nějakých 60% baterky, tak to klidně může dát za těch 15 minut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: Jak říká MINER:, ale plus to, že Autopilot/FSD mají lidi tendenci používat mnohem spíš na dlouhých, klidných trasách, kde to fakt funguje dobře, a ve složitých situacích spíš řídí sami, protože tam to zvládá nejhůř.

    Takže ty data jsou statisticky posunutý už tím, že to "autonomně" jezdí spíš v případech kdy to je jednodušší a míň se bourá.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Zatimco v Číně jede EREV tak v EU se pálí čas na vodíkových hybridech ... a pak se naříká že nejsou prodeje

    Fascinující vodíkový hybrid Renault Embleme naživo z Paříže
    https://www.youtube.com/watch?v=B7uu_XBLgP4&ab_channel=fDrive.cz
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Ford CEO Jim Farley's fascinating 'take' on taking on Chinese car companies...
    https://www.youtube.com/watch?v=PGx7AyD9okg&ab_channel=EverythingElectricShow
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    to vypada ze rok 2026 bude ve znameni 6C baterií

    Chery to launch solid-state battery in 2026 and launches ultra-fast charging 6C batteries now
    https://carnewschina.com/2024/10/18/chery-to-launch-solid-state-battery-in-2026-and-launches-ultra-fast-charging-6c-batteries-now/#comments
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    v EREV i BEV verzi
    Sunday China Drive | Mazda EZ-6: launches in China on October 25 ahead of global sales
    https://carnewschina.com/2024/10/19/sunday-china-drive-mazda-ez-6-launches-in-china-on-october-25-ahead-of-global-sales/
    MINER
    MINER --- ---
    RATTKIN: protože to babysittuje dospělej řidič. Tahle statistika začne být relevantní, až to bude opravdu plně autonomní bez zásahů člověka. Do tý doby bys musel jako crash počítat každou intervenci člověka. Kolik z nich by vedlo k nehodě ale nevíme, takže je to nesmyslná statistika taky.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    OOHN: smrt na silnici je hrozná, ale FSD mi pořád vychází na menší počet nehod než lidský řidič.
    OOHN
    OOHN --- ---
    US probes Tesla's Full Self-Driving software after fatal crash | Hacker News
    https://news.ycombinator.com/item?id=41880649
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Klobouk dolů

    Teslou kolem světa za půl roku. Rodina z Vysočiny se vrátila domů s rekordem - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-teslou-kolem-sveta-za-pul-roku-rodina-z-vysociny-se-vratila-domu-s-rekordem-40493396
    LAAZI
    LAAZI --- ---
    🛩️ neni v nadpisu, tak se pripadne omlouvam za offtopic
    Electrifying! An Inside Tour Of Archer Aviation's Midnight EVTOL: Engines, Batteries & Simulator
    https://www.youtube.com/watch?v=HMyOSJX7a9Q
    MINER
    MINER --- ---
    HANZS: To je hodně zajímavé. Díky za postřeh.

    Nechápu, co si od toho slibuje Chevrolet. Hlubších znalostí nemaje mi to přijde, že si vychovává konkurenci, která zaspala v EV, má větší globální prodeje a nezanedbatelné v US (7 % H vs 17 % Ch).

    Předpokládám, že za tím nějakou úvahu mají, ale uniká mi.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak na toto jsem zvedav:

    Chinese electric carmaker BYD expects to significantly increase its sales in Germany within the next six months, according to executive VP Stella Li. In an interview with Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS), Li said the company anticipates establishing a solid presence in Germany’s EV market “in less than half a year,” despite upcoming EU tariffs on China-made EVs, which Germany had opposed. She emphasized that BYD would begin manufacturing cars in Hungary by the end of 2025 to strengthen its European footprint.
    BYD is expanding its sales teams across Germany to build consumer trust and drive long-term brand loyalty. While Li did not specify sales targets, she noted that BYD's EVs would be priced between25,000 and 30,000 euros ($27,342–$32,810). With a strategic focus on competitive pricing, BYD is confident in its potential to appeal to German consumers and establish itself as a key player in Europe.
    Li expressed that European automakers struggle with competitiveness due to policy inconsistencies and efforts to limit competition. In contrast, she believes BYD’s approach will foster a healthy competitive landscape in the EV market. “I think we will become an important market participant here in Europe,” Li remarked ahead of the Paris Motor Show, opening on Oct. 14.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Tady ctu, ze co se dlouho suskalo, je ted pomalu oficialni:
    https://finance.yahoo.com/news/apple-secretly-worked-china-byd-220307915.html?guccounter=1

    TLDR, BYD stavi svuj uspech na nerealizovanem EV od Apple.
    HANZS
    HANZS --- ---
    Co mě překvapilo na US trhu nejprodávanější non-Tesla EV ve Q3:
    1. Mustang Mach-E - 13,392ks
    2. Honda Prologue - 12,664 ks
    ...
    Cože - jaká Honda? Protože víme, že japonci se na EV zatím vykašlali a drtí ostatní ve spalovácích (v EU Toyota +10% prodejů).
    Takže je to převlečený Chevrolet Blazer - pozměněnou karoserii, vnitřkem a nastavením podvozku. A prodává se líp než onen Chevrolet. Trochu mi to připomíná Enyaq vs. ID4 :)
    Jsem zvědavý, zda-li se jim takový přístup do budoucna vyplatí - aktuálně se jim jejich přístup finančně vyplácí...
    čerpáno z:
    https://cleantechnica.com/2024/10/15/honda-comes-from-nowhere-scores-big-ev-sales-in-usa/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam