• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    DOCKINEZ:
    jeste by to mohlo mit tlakovou lahev na vypousteni smradu
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    To je ňuňu <3

    Co mě ale opravdu moc bavilo – já se to snad i stydím tady u nás na Autíčkáři vyslovit – je režim N e-shift. Jak název naznačuje, tento systém simuluje osmistupňovou převodovku. V elektromobilu. Víte, instantní podání výkonu vždy a všude u elektromobilu je něco, co spalováky nikdy nebudou umět. U spalováku výkon zkrátka graduje s otáčkami a musíte se snažit si ho získat, zatímco elektromobil vám ho dá v podstatě zadarmo, vždycky. To je přece super, ne?

    Ano, ale zároveň ne. Za volantem jsem zvyklý na zpětnou vazbu nejen v sedačce a řízení, ale i optickou od otáčkoměru a hlavně akustickou – vím, že ve vysokých otáčkách mám tenhle výkon a v nízkých zase nižší. Zároveň vím, v jaké zatáčce můžu mít jaký kvalt, o kolik musím dobrzdit, aniž bych se díval na rychloměr – v ostrém tempu zkrátka nestíhám a ani nechci přemýšlet, zda se ta zatáčka dá projet kilem nebo osmdesát, jen vím, že mám mít zařazenou dvojku a podržet tam plyn, a až za zatáčkou přeřadit výš. A tohle přesně N e-shift dělá – simuluje převodovku tak, aby řidič zvyklý na spalovací motory věděl, kolik jede.


    Hyundai Ioniq 5 N: Budoucnost sporťáků není temná | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/hyundai-ioniq-5-n-budoucnost-sportaku-neni-temna/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Even Musk seems to realize that Tesla's future pricing numbers are made up
    https://electrek.co/2024/10/23/even-musk-seems-to-realize-that-teslas-future-pricing-numbers-are-made-up/
    MAGE
    MAGE --- ---
    Arkansas has enough lithium for the world’s EVs — but getting to it is the problem - The Verge
    https://www.theverge.com/2024/10/22/24276615/ev-car-battery-lithium-reserves-arkansas
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    VALEO a MAHLE se vrhly do společne Venture na výrobu el motorů
    Valeo and MAHLE partner to develop innovative magnet-free electric axle system - Electric & Hybrid Vehicle Technology International
    https://www.electrichybridvehicletechnology.com/news/valeo-and-mahle-partner-to-develop-innovative-magnet-free-electric-axle-system.html
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    proběhlo tu info že Mercedes spustil továrnu na recyklaci baterek že ano?

    Mercedes-Benz opens first integrated battery recycling plant in Europe - Electric & Hybrid Vehicle Technology International
    https://www.electrichybridvehicletechnology.com/news/mercedes-benz-opens-first-integrated-battery-recycling-plant-in-europe.html
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nejaký to promo od CATLU

    CATL's Lightning-Fast Battery Production
    https://www.youtube.com/watch?v=hmhHPvDErhM&ab_channel=CATL
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tolik k představě, že někdy bude převládat elektrický sedan:
    Over Half of All Plug-in Vehicle Sales in 2023 Were SUVs
    https://electriccarsreport.com/2024/10/over-half-of-all-plug-in-vehicle-sales-in-2023-were-suvs/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: zda se že ty lidary nestihaj vubec reagovat rychle na kratší vzdalenost, tj. v menších rychlostech. Tesla jim to nandavá na plné čáře
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: ostrej je ten posledni test se skupinou deti na silnici kdy NIO i Xiaomi je totalne rozjedou na sračku
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    AEB Test: Tesla Model 3 VS Xiaomi SU7 VS NIO ET5 Which is Safer?
    https://www.youtube.com/watch?v=c_WxxqAIYWc&ab_channel=SuperchargedPanda
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Xiaomi Made a Self Driving Scooter! It's Smart and Affordable!
    https://youtu.be/oxbqazXZKiU?si=23Ba1hyFcdR519p0
    MAGE
    MAGE --- ---
    COMODOR_FALKON: Eee to je celkem zavadejici, bez DPH si na firmu muzes koupit jak spalovak tak elektro.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: a Epiq uz bude na jiny platforme? A muzeme teda doufat v 650k cenovku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Elroq je asi tak stejně Karoq jako je Enyaq ekvivalent Kodiaqu. Jakože tak nějak plus mínus podobná velikost a to menší je v obou případech zkrácený to větší.

    Ale třeba Karoq se od Kodiaqu dost liší technikou, nemůže mít jeho nejsilnější motory, jeho interiér je podobnější Scale a Kamiqu a tak.

    Elroq je fakt na férovku Enyaq s kratším kufrem. Dávalo by perfektní smysl tomu říkat "Enyaq Hatchback".
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: tak to ze Elroq je elektricky Karoq prezentuje sama Skodovka, tak jsem se nechal napalit :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: zni to jak clickbait, nějaké tldr?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERMI_FOX: Nemá. Jako asistent řidiče je Autopilot/FSD mnohem horší než to, co mají tradiční automobilky, protože to prostě na to není stavěný. Snaží se to řídit samo, takže ve výsledku ty hlídáš AI která řídí, místo aby AI pomáhala tobě.

    W_NOICE78: Jezdil jsem stejnou Teslou jako oni, pokud jsi zvyklej jezdit normálníma autama, tak nemáš podvědomě zafixovaný, že musíš trochu tlačit na volant a ve výsledku s ním musíš jednou za čas zakvedlat.

    A pak dostaneš strike, protože tě to varuje někde uprostřed displeje kterej je uprostřed palubky, protože nikde jinde tě to varovat nemůže, protože to nemá palubku/head-up.

    Měl jsem to auto tejden, to že mi to Autopilota zakázalo do konce jízdy se mi stalo několikrát, odhaduju tak třikrát.

    NIKDAS: Když nebudeš do Elroqu objednávat zbytečnosti, tak je za zhruba 1,1 milionu. Což za auto týhle velikosti není špatný.

    Důležitá poznámka – Elroq není o třídu menší než Enyaq, je to třetí karosářská verze Enyaqu. Prostor na lidi to má ÚPLNĚ IDENTICKEJ jako Enyaq, liší se to jen kratším kufrem. Takže za mínus asi 150 litrů kufru ušetříš kilo.

    MAGE: Auta na MEB už jsou schopný cenově konkurovat TMY, která je sice v mnohým technologicky super, ale taky je to úplně extrémní příklad cost-cuttingu, to auto je očesaný až na dřeň. Dostat se s MEB na stejnou cenu znamená, že museli šetřit jak kráva.

    JIMIQ: Elroq nemá nic společnýho s Karoqem, je to Enyaq s menším kufrem. Třeba všechny boční dveře jsou na oba modely identický, interiér víceméně taky.

    Menší a levnější bude Epiq.

    DZODZO: Jestli to bude nabíjet na 400 km, takže na nějakých 60% baterky, tak to klidně může dát za těch 15 minut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: Jak říká MINER:, ale plus to, že Autopilot/FSD mají lidi tendenci používat mnohem spíš na dlouhých, klidných trasách, kde to fakt funguje dobře, a ve složitých situacích spíš řídí sami, protože tam to zvládá nejhůř.

    Takže ty data jsou statisticky posunutý už tím, že to "autonomně" jezdí spíš v případech kdy to je jednodušší a míň se bourá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam